Juldagen

341127-77


Ja nu är julafton förbi för detta året!
Det blev en lugn och fridfull dag för maken och mig.
Jag jobbade ju till kl 14 . Så när jag jobbade passade maken på att åka till en av sönerna och var lite förmiddagstomte. Det har han gjort de senaste  åren. Men i år när han gick ut så sa hon till mamman. Du jag såg att det var farfar, men säg inget till honom. Och förra året hade hon sagt; det hördes som farfar.

Ja, det brukar vara omkring 6 års åldern som de upptäcker att vi lurar de små liven.
i alla fall så blev det lyckat även i år.

Sedan hämtade han mig på jobbet. Vi åkte hem och fixade lite sedan åt vi lite lagom med julmat.
Det var mest sill, lax, strömming skinka, lite köttbullar och några prinskorvar, men mätt blir man ändå. Sedan tycker jag att det är så gott med julmust till maten, Dricker aldrig läsk annars, men just Julmust, det passar till den här maten tycker jag.

Sedan åkte vi till kyrkan i Järfälla, där julbönen började kl 17. Vi trodde inte det skulle bli så mycket folk i år, men kyrkan blev full i vanlig ordning. Det var en jättebra präst, massor av fin musik och en massa ljus som vanligt..
När vi sedan kom hem på kvällen så hade vi det lugnt och skönt, såg bland annat på julkonserten , underbart fint.

Sedan brukar vi köpa några trisslotter till varandra, som vi skrapar. Ja utdelningen brukar ju vara lite si och så. I år blev det 50 kronor till maken och 25 kronor till mig,.
Ja det där med julklappar, det är bara jobbigt. Vi brukar köpa något gemensamt tillsammans.. .

Idag har vi varit ute på en riktigt lång promenad. Det var underbart skönt, trots det ruggiga vädret.
Nu ska vi åka iväg till R. äldste son och äta lite annat än julmat...

Ikväll är det film på TV   "Tomten är far till alla barnen"

En god fortsättning  på julen,   alla trevliga bloggvänner.

Kommentarer
Postat av: Maria

Låter som du haft en bra julafton hoppas ni får en fortsatt trevlig helg.

2007-12-25 @ 16:00:18
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: britten

Smaklig måltid." farmor " har varit hos oss på julkaffe---nu väntar jag bara på att lillgrisen ska komma hem...såg oxå julkonserten i går....pavarotti var alldelens fantastisk tycker jag.

kram kram

2007-12-25 @ 16:40:44
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Cina

Du beskriver eran julafton som även passar mig. Skönt att bara få vara ibland o inga måsten.
Ha en fin fortsättning på julen!
Kramen

2007-12-25 @ 21:05:42
URL: http://heavenladyn.bloggagratis.se/
Postat av: Mia

DET var väl julefrid, det!! Underbart... :-)

2007-12-25 @ 21:24:09
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Vilken härlig bild med fatet med frukterna.
Och det att barn avslöjar vem som är tomte, kommer jag också ihåg när min dotter var barn.
Det gick inte att lura henne alls ;-)
Här har det också varit lugnt.
Har bara saknat julskinkan som jag skrev om i min blogg ;-)
Önskar dig en fin fortsättning på julen.
Kram

2007-12-26 @ 14:21:50
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Jag tror många tänkte som vi två just denna julen.. inget ståhej utan bara lugna gatan.. visst är det skönt att bara njuta och inte rusa som om var dag var den siste..
Var oxså hos sonen igår och åt Tacos med en massa gott.. kom inte hem förrän klockan var halv två.. taxi blev det..
Kramar o ha det gott

2007-12-26 @ 16:56:49
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Ewacarin Holmqvist

God Fortsättning på helgen och jag passar också på att önska dig ett gott slut på det här året.
Det är lika trevligt att läsa dina inlägg. Du skriver så målande. Hoppas du fortsätter att skriva länge.
Sköt om dig!

2007-12-26 @ 18:14:02
URL: http://echolmqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0