Mobiltelefon




Har idag läst i en tidning att vi inte ska ha mobiltelefonen på
nattduksbordet.
Strålningen  kan störa sömnen och orsaka huvudvärk
visar en studie gjord vid Karolinska Institutet och Uppsala Universitet.

Jag undrar hur många vi är som  stänger av våra telefoner på natten.
Jag är själv dålig på det. Men jag har den aldrig på nattduksbordet.
Förutom när jag har jouren på jobbet, då har jag den som extra väckarklocka.


Jag funderar nu här, är det så att många har sin mobil på och ganska nära där man sover,
kan det bero på att vi är så många som sover dåligt....

Men det behöver ju inte vara så. Vi är mottagna för så många andra mediebrus runt omkring oss, TV, datorn, musik,
bilar, kollektivtrafik, ja det är aldrig tyst omkring oss.

Inte underligt att det är så underbart skönt när man kommer ut i skogen....
Man kan gå och bara njuta av avhuggna granar och tallar, mossiga stenar.

Min man och jag var igår ute och gick på Järvafältet, det var tyst, lugnt, solen sken, några koltrastar som satt
på en gren. Det var helt underbart,,, med tystnaden.
Vi kunde plocka med oss granris, tallris, lingonris, blåbärsris och nyponkvistar hem. Ja, det var sånt som redan
låg och skulle skövlas. Det var ju då en fördel att  det inte kommit någon snö. Men det var väl enda fördelen.
En underbar dag....

Idag lördag tog vi pendeln in till stan, vi åkte ända till Södra Station, vi hade tänkt att gå därifrån till Skansen.
Vi gick mot Medborgarplatsen upp mot stan, sedan över Skeppsbron och tittade på den jättefina julgranen.
Tog foto på den, men har inte lagt in den i datorn ännu. Sedan gick vi upp mot Kungsträdgården, där var det oxå julmarknad, massor av folk. Men fy och usch så kallt, och jag började bli snuvig igen...

Vi vandrade vidare förbi NK, jättefint upplyst, oxå fotografering..
Färden fortsatte till Hötorget, Hötorgshallen, där vi gick ner och köpte lammkött, lammkorv och en massa naturgodis. Det är så bra så man kan välja ut i små påsar olika sorter, mums...
Ja sedan skulle vi gå och äta, men jag kände inte för att gå in på restaurang, med en rödmosig näsa. Vet nu inte om det är fortsättning på förkylning eller är det min hösnuva. Kan det vara något som blommar nu, nej,

Det är för tidigt med hassel, den brukar göra sig påmind i mars...
Så det blev ingen Skansen ingen restaurang....
Vi tog tåget hem.

Plockade lite med granriset och blåbärsris, lingonris,, så det blev lite juligt...
Sedan såg vi Babben på TV,, tycker att hon är jättebra.. Det beror ju på vilka gäster hon har oxå förstås.
Idag var det Maud Olofsson, Markolio och Mikael Thorving. Ingen klarade sig  idag, alla brast i skratt...

Oj det blev många rader. Hade bara tänkt förmedla detta med mobiler...

Men ha en trevlig fortsättning på lördagskvällen....

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag erkänner direkt att jag har mobilen nära mig när jag sover. Använder alarmet på den för jag har ingen annan klocka. Kanske dax att tänka om.
Låter som ni haft en härlig dag. Här har det varit kallt även i dag, just nu 14 minus. Lite för kallt tycker jag & Kruse.
Hoppas ni får en lika härlig dag i morgon.
Kramar från mig & Kruse

2007-12-15 @ 23:43:47
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Jag använder min mobil som väckarklocka,kanske jag ska köpa en väckarkocka i ställlet.
Vi bor på landet,så lugnt och skönt.
Ha det bra

2007-12-16 @ 10:23:11
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Cina

ja jag har inte min mobil på nattdukbordet utan den ligger i köket.
Ni verkar ha haft en underbar dag trotts din röda näsa. Tänkte på om det kan vara hyasinet du känner av för det finns det ju nu. Men du kanske inte var i närheten av dom.
Ha en fin tredje advent
Kramen

2007-12-16 @ 11:09:11
URL: http://heavenladyn.bloggagratis.se/
Postat av: britten

å vilken underbar dag ni haft.
skönt...

Kram

2007-12-16 @ 11:31:59
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Mia

Hmmm, jag använder också mobilen som väckarklocka...får kanske tänka om där! Ha en underbar söndag och hoppas att din snuva gick över... :-)

2007-12-16 @ 13:47:57
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Själv har jag mobilen på även på natten, men den ligger en bra bit från där jag sover.
Men nog är det som du skriver att det finns så mycket annat mediebrus omkring oss, både det vi hör eller inte hör.
Och det är aldrig riktigt tyst omrking oss, och man vänjer sig.
Men jag undrar vad som skulle hända, eller hur det skulle kännas, om allt brus helt plötsligt slutade.
Ja, en promenad i skogen är verkligen skönt för själen.
Finns det något mera rofyllt och är balsam för själen.
Önskar dig en fortsatt fin adventssöndag.
Kram

2007-12-16 @ 15:21:43
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Ewacarin Holmqvist

Hej! Hittade till din blogg via Rut. Vill bara tala om att du beskriver Stockholm så fint. Jag bodde där under 3,5 år och längtar ofta tillbaka. Idag bor jag i Skåne.
Önskar dig en trevlig 3:e advent!
Gå gärna in på min sida.

2007-12-16 @ 15:45:53
URL: http://echolmqvist.blogg.se
Postat av: britten

nä jag lämnar min mobil nere när jag går och lägger mig. man behöver inte bli nådd hela tiden försöker jag att tänka.

Vi hörs i morgon

kram

2007-12-16 @ 17:21:27
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Maria

Jag har aldrig mobilen vid sängen.
Hoppas din 2:a advent varit fin!

2007-12-16 @ 19:42:35
URL: http://kramaria.blogg.se
Postat av: Tina

Låter som en kanondag !
Älskar Stockholm !

2007-12-16 @ 19:52:10
URL: http://www.alltidsvart.blogg.se
Postat av: Louise

Vilken härlig dag ni haft!!...
:-)

2007-12-19 @ 15:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0