Helgen snart slut!!


Nu är det inte mycket kvar av helgen

Jag ska bara jobba till kl 14,  imorgon  sedan har jag gjort mitt helgpass på ett par veckor.
Det känns alltid skönt när man nyss har jobbat helg. Då vet man att man är ledig två helger.

Men jag ska inte gnälla för mycket, för ofta är det jättetrevligt. Vi gör trevliga saker tillsammans ,med de boende.Idag har två boende och jag varit iväg och handlat lite kläder. Tittat på lite julpynt och strosat runt.

När vi sedan kom hem så hade en kollega och en boende lagat gemensam middag. Som bestod av ugnsstekt lax potatis och grönsaker.

Men det förstås, det är en hel del andra göromål som måste göras oxå. Allt i ett hem förekommande sysslor. Det gäller att få de boende motiverade att göra så mycket de kan och  orkar med efter sin  förmåga.

Jag hade ju oxå natten från fredag till lördag, sedan skulle det komma två vikarier och jobba. Men  det hade den ena helt glömt bort. - Jaha, då var jag väl kvar några timmar till då.
För vem är det som drabbas. Jo det är ju våra boende.

Jag  undrar, vad tänker en del människor med. De vill jobba som vikarier, sen kommer de inte. Man känner  hur frustrationen bara stiger.

Ja nu är snart helgen över och allt har  gott skapligt ändå. -

Jag ska  försöka att sova några timmar innan klockan ringer 5.50. I tisdags natt när jag sov, så hade jag glömt att ställa om klockan på vintertid så då ringde den 4.50,och jag som nyss hade somnat då.

Men sånt är livet.....



Vad människan inte lär sig genom sitt förnuft,
kan hon komma att få lära sig genom lidande.

Det själsliga,lidandet  - oro. rädsla, komplex  -  
övergår så småningom i kroppslig ohälsa.

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej på dig!Du har en fin blogg,förstår inte varför du skriver att du inget kan,det kan du ju :)
Jag är också ganska mycket ny börjare,började blogga sista Augusti i år.
Nu när du är ledig några dagar får du passa på att njuta.
Ha det bra/ Anna-Carin

2007-11-12 @ 08:12:21
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: britten

Ja det är långa pass ni har och jag känner dig och vet hur du alltid gör ett bra jobb förstår att du är trött.

tråkigt det här med vikarier men ack så nödvändigt..och det finns ju många bra och jätteduktiga också..

Njut av ledigheten nu...vi hörs snart.

Kram

2007-11-12 @ 08:33:45
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: cilla

Va roligt att du berättar lite om ditt jobb. Jag som har jobbat där uppe (för länge sedan) ser de boende och gamla stället så väl framför mig. Tråkigt med såna vikarier som glömmer att de ska jobba???

Här uppe i norrland säger vi "de man int ha i huvve fo man ha i bena"
kram o njut av ledigheten

2007-11-12 @ 18:55:07
Postat av: Louise

Ja visst är det skönt när helgjobbet är över för tillfället... hade ju detsamma denna helg, ska vara ledig i två dagar och fylla på med nya krafter.
Ha det så trevligt på vågorna...
kram

2007-11-12 @ 20:33:02
URL: http://thomasdanielsson.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0