Karlavagnen

Lyssnade som vanligt på Karlavagen igår kväll. Nu tänker ni alla som känner mig väl, ska du nu börja tjata om
 
Karlavagnen igen,,. -Ja jag tycker mycket om det, lyssnar varje kväll när jag har lagt mig. Det är olika tema varje dag, och olika programledare måndag - fredag. Programtiden 21.40-24.00.

Ibland är det intressanta människor som ringer in, ibland är det ointressant. Sedan beror det på vilket tema.

Igår kväll var det Stina Wolter hon är alltid på torsdagar, och temat var "Fritt" Så det blev ju lite blandat.

Det jag tycket var mest intressant, var en ung kille som läste till Idrottslärare. Han tog upp ämnet "hälsa" ja vad är hälsa. många tror att det bara är att äta bra, och sedan att träna mycket. Han menade på att idag så verkar
mest det yttre, vara av intresse. Han gjorde en studie kring detta, och där det framkommit att 40 % av alla unga tjejer upplever sig som för tjocka. Kanske inte så underligt att så många mår dåligt.

Bra psyke och fysisk aktivitet, intresse, insidan är  lika viktig om inte viktigare.

                                     = HELA MÄNNISKAN,

media har nog stor betydelse, man måste  nog börja redan från småbarnsstadiet och förmedla till sitt barn
ATT  DU   DUGER  PRECIS  SOM  DU  ÄR!!

Sedan detta med mode, dyra märkeskläder, alla har inte råd, då blir de mobbade.osv osv.



Sedan ringde en tjej in som samlade på elefanter, hon hade över 3000. Stina frågade hur stor den största elefanten var, jag det var ett elefantbord hon hade fått  det av maken och X-et, och barnen. Ja hon var superhäftig, Stina höll på att skratta ihjäl sig.

Sedan kom ett förslag på hur man slipper smulig sockerkaka.- Byt ut mjölken mot vatten.

En annan man tyckte att vi använde för mycket engelska ord i svenska språket, ex. Lets dance, kan det inte heta

"Låt oss dansa", Stina tyckte det lät jättefint. Han tog upp fler exempel.

Jag tänkte, skäms vi för vårt språk. Jag tycker svenskan är fin, sedan är det bra att kunna lite engelska oxå förstås.



Nu börjar helgen, för er som är lediga, hoppas jag ni får en riktigt  TREVLIG HELG!!

Kommentarer
Postat av: Britten

Já jag håller med dig..
Jag är stolt för mitt språk jag tycker svenska är ett vackert språk och vi missbrukar det i dag,,,
När jag sällskapade med en irändare en gång i tiden så minns jag att han sa... att svenska språket lät vackrare än franskan tex.. men jag har även hört av utländska väner att svenska låter som humba bumpa bomerdi bommldruyr...typ..
ha du en trevlig helg nu min goa vän

2007-11-09 @ 13:33:59
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Karlavagnen står på här oxså, men i köket och jag sitter i rummet bredvid.. lyssnar med ett öra.. förut var det ett program jag alltid lyssnade på.. gillar Stina Wolter, hon är kanon som radopratare.. alla där som Lisa Syren, Marika Rennerfelt och kompani är så bra.. visst är det så att inte alla ämnen berör en, men de flesta är intressanta.. när det är fritt kan det bli hur som helst..
Ha de fint o en trevlig helg

2007-11-09 @ 19:29:44
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Jag har aldrig lyssnat på Karlavagnen,har hört att det ska vara bra,men vid den tiden sover jag oftast om inte tittar jag på tv,tv människa som jag är.
Ha en bra helg/mvh Anna-Carin

2007-11-10 @ 11:55:36
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0