Promenadstigen vid Lötsjön

341127-32


Här sitter jag och försöker att få upp fler bilder runt Lötsjön, men jag fixade inte det.
Men liver går väl vidare ändå. Men jag hade tänkt berätta hur vi går när vi ibland går runt Lötsjön. Den ligger staxt bredvid mitt jobb. Den är en underbar oas, straxt utanför Sthlm. Sedan finns det en mysig stuga som kallas för "Gröna stugan" dit vi brukar gå och fika, och lyssna på lite vissång. Bland annat så var Sven Wolter där en gång och sjön visor. Och jag gillar verkligen honom. Ja det är verkligen pittoreskt just där nere vid stugan.
På andra sidan vägen ligger kyrkogården, och bakom den ligger det små kolonilotter. Man kan verkligen inte tro att en storstad ligger ca en mil därifrån. Ja det är underbara strövområden. Sedan att det finns både tunnelbana vid Centrum, och bussar, ett par km till pendeltåget. Så känner man sig stressad och slut, kan man bara ta en liten sväng, för att komma i bättre form, utmärkta picknickställen.


Nu börjar fotbollsgalan på TV 4, det tänkte jag titta på. Sedan blir det sängen.
Imorgon bitti kl 6 åker jag iväg till Stadsgården, båten tar oss ut på konferensresa.


Glömt berätta att min make och hans bröder flyttade sin kära lilla mor i helgen. Så nu är hon på plats på
servicehuset., första dagen så var det lite förvirrat. Men idag var maken där och åt lunch med henne på restaurangen, och då var hon vår vanliga mamma och svärmor igen. Det låter fint.

Ha en bra måndagkväll !!

Kommentarer
Postat av: britten

Så skönt att mammsen är på plats nu...ha det riktigt bra nu så hörs vi när du kommer hem från å..

kram

2007-11-12 @ 21:52:46
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Det där med våra gamla föräldrar ja.. min mamma kommer förmodligen hem i morgon från sjukhuset och sin hjärtoperation.. Så det blir lite hemhjälp för hennes del ett tag framöver. Jag gör en hel del, men jag måste känna att hon har tillsyn morgon och kväll oxså.
Ha de.. fint runt Lötsjön.. Sven Wolter är så himla bra:-)

2007-11-12 @ 23:12:40
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej!Vad skönt att veta för er att det går bra för henne,att hon anpassade sig så fort.
Vilket fint foto.
Ha det bra/Anna-Carin

2007-11-13 @ 10:02:09
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: cilla

Ja visst är det fint runt lötsjön, där promenerade jag också ganska mycket till o från jobbet när andan låg på...Va skönt att det blir bra för lilla mamma!!

ickepickepo.blogspot.com

2007-11-13 @ 14:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0