Svärmor

Har varit orolig hela förmiddagen, har försökt att få tag i min svärmor som blev inlagd på SÖS, i måndags
Hon har telefonen vid sängen, och jag ringer  varje förmiddag och sedan ringer min man på kvällen.
Men idag svarade hon inte, jag höll på från 9.50- 14.00, Ringde sedan till avd, jag tänkte att hon kanske inte hörde signalen, eller kanske inte lagt på luren. Var hon ute i dagrummet såg TV. eller var,,

När jag efter mycket om och men kom fram till avd. Ja då säger de att hon har bytt avd. Jaha, hade hon inte fått med sig sin telefon, nej det visste hon inte. Jag ringer till den nya avd. ja, imorgon ska hon till ett annat sjukhus.
"Dalen" Men fick hon inte med sig telefonen ? ,frågade jag. nej, det visste hon inte, det är ju bara  idag

Ska de inte kunna tänka  till lite på avd. att det finns anhöriga som ringer till henne. Hon är dock 93 år.

Vid den åldern, så vill de inte vara till besvär för sjukvården. Men hallo, måste inte de tänka till lite. Det finns kanske anhöriga som vill kontakta sin kära mor och höra hur hon mår.

Nu är ju inte vi så gamla utan vi kan i allafall  försöka tänka till, och börja ringa runt , och höra var hon är.
Men det blev bortkastad energi. Förstår de inte att anhöriga har kontakt varje dag med sin gamla sjuka mor.

I allafall så är min svärmor "guld värd" Hon är med på allt som händer i världen och tänker på oss alla. Hon vill så mycket. Men det är hennes hjärta som inte orkar med, det som hon vill.

Hon har nu fått en servicelägenhet från 1 november. Så nu upptar  det mycket av hennes tid av att tänka på vad hon ska ta med sig dit. Blev nog därför hon blev dålig nu sist. En massa grubbel.
Det är väl lika för oss när vi ska flytta, man grubblar och funderar på ditt och datt.

Men nu vet vi att vår "Gullemor" snart får sin telefon när hon kommer på plats på Dalen...

Kommentarer
Postat av: Britten

ja men jag blir så ledsen när jag hör såna berättelser...är det allt som återstår när man jobbat och slitit ett helt liv att bli behandlad så..utan respekt, att hamna på typ undantag..usch inte lätt att vara gammal heller och som jag förstår så är din svärmor av den gamla skolan ..vill inte vara till besvär..vad ska man göra med alla dumma politiska beslut som ramlar över oss nu..

Försök att ta hand om dig oxå..

2007-10-17 @ 15:00:32
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: IngerEmKsson

Britten: jag blev så frustrerad när jag inte kom fram, Man tror ju det värsta.
Men nu vet jag varför.
Hoppas ditt knä är bättre.
Kram

2007-10-17 @ 15:54:03
Postat av: cilla

Ja det är inte lätt att bli gammal! Känns som om hon är en liten krut gumma som kan klara sig själv rätt mycket, hoppas det blir bra när hon kommer till sitt service boende, det finns ju många bra sådana bostäder. Men visst blir man rädd o frustrerad när man inte får tag på di gamla som alltid annars svarar när man ringer, förstår dig så väl. Hoppas att allting ordnar sig för din svärmor, de är ju så värdefulla!
kram cilla

2007-10-17 @ 16:56:47
Postat av: Louise

Lilla gulliga svärmor M, hälsa och krama om från oss "PALT"....
:-)

2007-10-19 @ 19:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0