TANKAR PÅ KVÄLLSKVISTEN

Jag blir fundersam när jag hör på nyheterna om vad som hänt flera tonåringar        
som blivet misshandlade.

Sedan pappan till den lätt förståndshandikappade pojken som blivet mobbad i flera år.
Flera tonåringar har trakasserat hela familjen.

Pappans tålamod tog slut.
Gick ut och sköt på två pojkar, varav en dog.


                                          -  HEMSKA TANKE -

Jag undrar hur hans tankar går.   Så även föräldrarna till tonåringarna.


Det är många som har det jobbigt, utan att råka ut för sådana traumatiska händelser.


Det är inte lätt att vara människa.




Vi hinner tänka uppemot 90 000 tankar dagligen.
Varav 80-90 procent är negativa.

Är det inte dags att pröva något annat.


                Se till det du har    -  och inte till det du inte har...

Ha en bra dag alla som läser min blogg.


Kommentarer
Postat av: Britten

ja visst är det så det snurrar många tankar i mitt huvud också i kväll.

Hade lagt ner stor möda på att skriva en berättelse om min bror och mig när vi var små sen när jag var färdig så tryckte jag fel och allt försvann...ledsen...

Tänk om man alltid kunde värdera det som finns och inte sakna det som fattas..

Kram vila dina trötta tankar nu.

2007-10-08 @ 23:45:00
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Britten

Det är ingen vanlig dag i dag ...det är min vän Ingers födelsedag och jag hoppas den ger dig allt du önskat...räkna inte i år utan räkna i vänner och leenden...

2007-10-09 @ 09:17:15
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: IngerEmKsson

Britten: Bugar och tackar. Om du visste vilken fin vän du är. Du kan räkna med att det inte är prylar utan vänner jag uppskattar mest i livet.
Men den lilla gröna uppskattade jag. Tack!
Kram Inger

2007-10-09 @ 10:17:54
Postat av: Louise

"Döden är inte sorgsen; det sorliga är att de flesta människor aldrig riktigt lever".

2007-10-11 @ 09:48:45
Postat av: Louise

Kul att läsa om din och Brittens vänskap, ni vårdar den så fint.

2007-10-11 @ 09:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0