Snart ordning igen!

Ja för att slippa ifrån röran här hemma med allt som står huller om  buller,inför golvinläggningen, så åkte vi till stugan.



Det första jag får se är att Clematisen har slagit ut, den som maken fick i somras av syrran och hennes man. Hon sa den skulle  bli rosa, men jag tycker den är lila/blå. Bra för jag skulle vilja ha en blå,..

På lördagen åkte vi till skogen,  yes, så underbart vi hittade,lingon och blåbär, även lite svamp. .
Kokade sedan lingonsylt igår bland golvläggare och annat,,,



På lördagkvällen gjorde vi grillspett och grillade, de smakade gott... Söndagen åt vi surstömming, tunnbröd potatis och de tillbehören, men det tyckte inte jag smakade lika gott, hmm, vi brukar äta surströmming en gång om året. Maken är mera sugen på detta än jag är,, Men det blir bättre och bättre..


Detta fick oxå maken för 6 år sedan. och iår verkar det bli iallafall några äpplen  som går att äta.


Ja de smakade bra,. det är ett träd med fyra olika sorter på. Men kommer inte ihåg vad de heter.. det spelar inte så stor roll. Jag tycker att de är vackra att titta på i allafall.

Ja så gick den helgen, vi hade som vanligt fullt upp, gräset kändes som det var meterhögt efter allt regn. Men skönt när jag hade klippt färdigt.. sedan var den helgen till ända. Vi kom hem i söndags, . då var det bara att fortsätta det roliga arbetet med att plocka och flytta. Pust,, jag trodde jag skulle bli tokig i slutet av förra veckan. Röra överallt.. men igår måndag kl 14 var det klart. Så nu börjar jag se slutet, på eländigt. Men man vill ju tvätta, putsa fönster så allt blir rent samtidigt.. Ja det var väldigt gnälligt av mig, jag vet. Men det k'änns lite lättare att ta tag  i det hela om jag får gnälla av mig lite..är jag ensam om detta, kanske...Men det är INTE synd om mig, jag har ju fått nya fräscha golv. Men kroppen känns som jag vore 80-90 år, ..

En trädgård är en glädje  för ögat och en tröst för själen;
Den lugnar upprörda känslor och skänker en njutning som är en försmak av paradiset..

Ha en fin dag alla bloggisar!


Kommentarer
Postat av: hjördis

Tack för din omtanke den värmer, kram tillbaka. Så vackra bilder på din blogg en njutning för ögat.....

2008-08-26 @ 11:31:50
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se/hjma
Postat av: Inger Maryissa

Härliga foton !

Och Clematisen är verkligen vacker.

Visst är det härligt att vara ute i skogen och plocka bär och svamp.

det är ju så avkopplande.



Och vilka underbara foton på äpplena.

som får mig att minnas när jag var barn och vi fick plocka äpplen i några trädgårdar som fanns bakom Ramstorpsskolan.

Nu kommer jag inte ihåg riktigt vad det området hette...men kanske du vet.

Och vad mycket äpplen vi kom hem med, flera lådor fulla som mamma sedan sparade så de räckte över vintern, och hon gjorde också äppelmos osv.



Jag kommer ihåg att det fanns äpplen som hette Inger-Marie och flera andra sorter.

Sedan fanns några som vi kallade päronäpplen, som jag tyckte var så goda.



Önskar dig också en fin fortsatt dag.

Kram

2008-08-26 @ 13:34:44
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Jag kan förstå hur du känner dig.Höll själv på i helgen att rusta ett rum.Jag är fortfarande otroligt trött i kroppen.

Fina äpplen.

Ha en bra dag // Anna-Carin

2008-08-26 @ 14:04:21
URL: http://www.anna-carin-fibromy.blogspot.com
Postat av: Louise

Fina bilder....

/kramen

2008-08-26 @ 19:21:42
Postat av: Soffie

å så vacker clematisen är,jag har jättestora knopp i mina så jag hoppas den hinner slå ut så jag får se vad det är för sort.

men visst går den mer åt det blå..

å guuu va smarrigt det såg ut..

gokväll

2008-08-26 @ 20:33:26
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anna

M mm vackra äpplen och fyra sorter...härligt..ja men ibland måste man få ur sig allt elände...det lättar ...nu kan det bara bli bättre..du dom där sista raderna...dom kan jag skriva under på... inte helt otippat kanske...sänder lite kraft o energi till dig nu....känner du...

2008-08-26 @ 20:38:49
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Mia

Lyckliga du, som varit ute i stugan och hittat så mycket ätbart, och lyckliga du som fått nya golv, det väntar jag fortfarande på L

Köket gjorde jag själv, för målaren som skulle göra det har inte hört av sig än...

2008-08-26 @ 21:46:15
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Underbart sköna bilder hos dig! Både på mat o grönt!

Ja, ang. kaffeserviserna så inte är det ofta det dricks kaffe ur sådana längre, skulle vara om man går på lokal då...

Ha en bra dag!

2008-08-27 @ 06:52:57
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: annebelle

Vilken tur att den gick i blått, då! :-) Visst är det viktigt med trädgprd och oj vad jag längtar efter att min gobiöken ska slå ut i grönska och färg.

2008-08-27 @ 09:10:38
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Rut

Oj så fina bilder från landet, ser ut som om man aldrig skulle kunna fara hem därifrån.

Isynnerhet till röran när man har golvläggare i farten. Men tänk så fint du får det när du får i ordning.

Varma kramar

2008-08-27 @ 14:48:38
URL: http://rut.blogg.se/
Postat av: britten

Hemma ! ringer dig i morgon...kraaaaaam

2008-08-27 @ 15:35:03
Postat av: Pialotta

Ha ha har du varit i mina skåp och gömmor;-) Samma Gröna Anna som jag har porslinsservis i.. den håller den där.. alltid.

Gjorde du/ni rätt i som for ifrån golvläggarna:-)

Kycklingspett ska vi bli bjudna på på lördag.. någon av våra fyller 30 och det ska firas på en Bowlinghall lite närmare havet..

Kram på dej min vän i Viken:-)

2008-08-27 @ 15:56:20
URL: http://kakomaten.blogg.se/
Postat av: Anna

Bara lilla jag som käkar lite på ditt grillspett... gott gott..

2008-08-27 @ 21:25:01
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: cilla

vilken fin clematis!! Va underbart att få plocka både svamp och bär. Tyvärr är jag ingen större plockare av någonting, alltför jobbigt att gå nerlutad så för mig. Som tur är plockar ju fortfarande lilla mor bär som vi får lite av. Svamp däremot har jag svårare att få tag i. Har ju aldrig fått lära mig vart den egentlgien växer.



Ha det gott

2008-08-28 @ 03:20:44
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0