Tidig morgon



Vad jag har väntat på, vad  det skulle bli på denna  blomma, som jag inte kommer ihåg vad det heter. Det var i våras när vi var på trädgårdsmässan i Älvsjö, som vi köpte 6 knölar. "Japanska" tror jag. De såg ut som svarta morötter, de skulle sättas i jord, och de har växt hela sommaren, till sist trodde jag inte det skulle bli några blommor, men nu lagom tills vi börjat jobba så kommer de, undan för undan. Min undran är om det  är någon som vet vad denna prakt heter. De skulle vara lättskötta, sa mannen vi köpte dem av.. men namnet, som sagt. Det finns så många av er, som vet mycket om blomster..Jag undrar.!!!  Det  är röda, gula och vita..

Både igår och idag har jag fått gått upp tidigt, igår var det tandläkarbesök, och idag var jag tvungen, att gå upp före  kl fem innan maken gick till jobbet,  för vi skulle lyfta undan våra sängar.. så nu är både sovrum och köket tomt på golvet...pust.
Så nu är golvläggaren i full gång. Och fort går det. idag tar han köket och sovrummet...




Helt plötsligt sitter handdukshängaren så ensam på väggen,



och kaffekvarnen. Det är som man inte ser  prylar annars, men blir det tomt, så ser man saker på ett annat vis. Jag ska nu inte går runt och fotografera allt vi har på väggarna, för det är en hel del... ja man samlar ju på sig genom åren. Sedan det där att kasta och rensa ut, det är ju ett bra tillfälle när man får renoverat hemma,, hoppas jag kan få bort lite.. Jag är dålig på att kasta saker.. Kan vara bra att ha,,! oftast inte, men, vad gör man. Man är som man är.


Ja nu sedan golvkillen kommet igång, så känns det bättre att jag gick upp tidigt, han kom redan 6.50, då blir det ju färdigt   kanske innan jag går till jobbet. Men jag har bara konferenspasset idag. , Sedan blir det hem och börja sätta tillbaka  kök och sovrum, och plocka ur kontoret och hallen, för på måndag morgon kommer han igen. Men jag får ju höststädat på så vis.. Just nu känns det tungt, mycket kvar.. Men som sagt, jag får väl känna tacksamhet  att det blir gjort..

Ha en bra dag önskar en trött Inger..........

Kommentarer
Postat av: Mia

Stor tankekram till dig! Tack för dina uppmuntrande ord på min blogg, önskar att din golvläggare blir fort klar, så du kan pusta ut sen!

2008-08-20 @ 08:39:41
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej! vet inte vad blomman heter,söt är den i allafall.Åhhh...du har en kaffekvarn.

Ha det bra // Anna-Carin

Postat av: Pialotta

Alla har vi våra vardagsrutiner och det liv vi lever i.. Du dina och jag mina tankar och funderingar.. varje dag likadant. Blomman du visar.. vet i katten vad det där är för något.

Golvläggare, visst är det bra att ha dessa tillhanda, då man behöver förnya.. de är skickliga och proffs, så du får säkert en go grund på att sätta ner dina fötter på när allt är klart.. Tjingelingen..

2008-08-20 @ 14:04:08
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: britten

här kommer en (varm 35 grader +) kram från bästa vännen i förskingringen......vilken fin kaffe kvarn du har och hängaren...skulle passa mumsigt i H träsk....vi har det underbart....skönt att äntligen få golvet gjort.....kram kram

2008-08-20 @ 19:02:18
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Anna

M mm det är lite jobbigt o renovera...men fint blir det ju sedan.. den där blomman ...näpp näpp vet inte..

2008-08-20 @ 20:35:16
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Sån fin handukshängare.....

Kram

Margaretha

2008-08-20 @ 21:20:39
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: maria

Vad roligt med nya golv. Det är väl aldrig roligt att gå upp tidigt när man måste.

Blommorna är väldigt vackra men jag vet inte vad dom heter.

Ha det så bra!

2008-08-20 @ 22:35:32
URL: http://kramaria.blogg.se/
Postat av: Cina

Ja tror att denna blomma heter något med FOX för jag vet att min farmor hade sådana här blommor!

Kramen

2008-08-21 @ 10:39:23
URL: http://heavenladyn.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0