En gåva!

341127-90


Idag har jag varit ledig, och helgen nalkas.. Hade idag lite pyssel på förmiddagen, med lite städning och lite annat plock, som blir eftersatt när man jobbar..

På lunchen hade jag bestämt möte med min fina vän  "Britten". Vi träffades vid S:Eriksplan, gick till en liten kvarterskrog och åt en  härlig fräsch avokado och räksallad.. Den smakade gott.. utanför fönstret började det att snöa och blåsa. Usch och fy, när vi kom sken solen.. Det går fort med väderleken..

Sedan lägger hon upp ett fint paket på bordet.. Ja varsågod min vän.. Jag fyller inte år.. Nej, men ett paket tyckte hon att jag kunde få ändå.. Ja vad fick jag, en ängel i grönt, ja ni ser själva.. Grodan Gustav  bredvid, den fick jag i höstas oxå utan denna fina vän. Den fick jag då, för att den skulle vaka över mig och min familj...  
Sedan går de i grönt, så de passar så fint in i vårt sovrum hyllan över våra sängar..
Undrar nu hur det kommer att bli. först en groda som vakar över oss, och nu även en ängel.. Det känns ju helt underbart.. .

Vi satt och pratade, skrattade, pratade igen och fikade.. Utanför var det snöyra. Inne var det mysigt och gott..

Tack Britten för den fina ängeln. Jag fick en ängel av en ängel..

Sedan blev det lite dramatiskt för mig. Vi skildes åt vid tunnelbanan. Jag åkte till T-centralen. Tog sedan Pendeln som skulle till Jakobsberg. När vi var utanför Barkarby, stannade tåget, vi fick vänta i 10 minuter, flera tåg inne på stationen.. När vi äntligen fick åka så fick inte tåget stanna i Jakobsberg. Det var polisingripande där. Så inga tåg fick stanna. utan tåget fortsatte till nästa station, Kallhäll.. Där fick alla gå av.. Fick sedan vänta 20 minuter på en buss som gick tillbaka till Jakan. Fick sedan vänta på min ordinarie buss i 15 minuter.. Ja jag sa ju att det var kallt blåsigt. usch och fy,, Det brukar ta 35-40 minuter hem från stan. Ikväll tog det 2 timmar... Jag var helt stelfrusen..
Ja det blev ett dramatiskt slut på en så trevlig eftermiddag..

Men nu som ni ser så sitter min lilla gröna ängel på plats.. Tack min vän för en trevlig lunchpratstund..


Hjärtan värms där vänner träffas!

Kommentarer
Postat av: britten

Nä men hu ...och det var ju så kallt ! har du tagit ett varmt bad nu då ...ja som alltid ett trevligt möte..Tack för allt du är !

2008-02-15 @ 21:14:58
Postat av: Anna

Ja det var en riktig resa det.Annat är det här i lilla staden. Här finns allt helt nära. M mm
nu har du en liten vakande ängel. Härligt med väninnor. Berikande. Man behöver få skratta och prata av sig. :)

2008-02-15 @ 21:53:37
Postat av: Maria

Vilken underbar present. Att det sedan inte var så roligt glömmer du nog när du ser ängeln.
Här har också dansats ikväll och jag blir alltid så nervös vid röstningen. Jag vill ju inte att någon ska åka ut.
Ha en fortsatt trevlig kväll!

2008-02-15 @ 22:13:13
URL: http://kramaria.blogg.se
Postat av: maria

Gratis Inger! Du har den bästa av alla vänner!!! Lite avundsjuk på dig....

Jag har läst in mig på din blogg nu och hittade dina boktips. Jag håller med dig, "Pojkenböckerna" är nästan ett måste att läsa. Det gör ont att läsa dem, man mår illa. Men det är bra att påminnas ibland att en del barn far så fruktansvärt illa. Jag har jobbat i många år med de så kallade värstingarna och därmed sett och hört massor av vidriga uppväxtförhållanden. Det förklarar en hel del varför det går som det går för många ungdomar.

Ha en trevlig helg!

2008-02-16 @ 03:04:58
URL: http://nightviolet.blogg.se
Postat av: cilla

Visst är hon bara bästa våran Britten
otäckt med polis ingripande när det är kallt och man måste åka fram o tillbaka ikylan, tur det gick bra.
kram

2008-02-16 @ 10:24:22
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill
Postat av: annebelle

Oj, vilken resa. Vi såg ingen snö här men det är kallare än vanligt...Sköt om dig!

2008-02-16 @ 11:23:20
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Soffie

Å vilken fin present.Härligt att ha sånna vänner!
Ha en underbar lördag.

2008-02-16 @ 14:19:26
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Ewacarin Holmqvist

Åh stackars dig som fick avsluta ett trevligt möte så! Hoppas du kunde ta ett varmt bad när du kom hem!

Äkta vänner är någonting jag verkligen uppskattar!

En Riktig Trevlig Lördag!

Kram/Ec

2008-02-16 @ 15:03:57
URL: http://echolmqvist.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Kan tänka mig ni hade en trevlig dag.
Och vilken fin ängel du fick.
Kram

2008-02-16 @ 16:08:42
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja du ser det blir inte som man tänkt sig alla gånger.
Vilken söt ängel, såna kan man inte få för många av.
Ska väl titta oxå lite på melodifestivalen, det är inte min grej riktigt. Carola kan jag lyssna på men tycker hon är hemsk att se. Men det är ju bara att blunda eller ändra kanal som tur är.
Hoppas ni har en trevlig helg trots att ni inte är jätte pigga.
Sänder en krya på kram från mig & Kruse

2008-02-16 @ 19:06:45
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: Cina

Oj vilken söt ängel, ja grodan oxå var söt!
Visst är det underbart med vänner dom kan man aldrig få för mycket av!

Stackars dig som fick frysa o vänta så länge!
Hoppas du har tinat upp nu!

Kramen

2008-02-16 @ 22:10:45
URL: http://heavenladyn.bloggagratis.se/
Postat av: Louise

Jisses vilken eftermiddag !!!!

Tur du hade en ängel i väskan.

2008-02-19 @ 19:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0