Veckans fniss!




Onsdag igen, vad veckorna går fort !


- Vet du om att tusentals
ton potatis slängs i vattnet
varje år?
- Nej, vad säger du?
- Jo, de måste ju kokas!


- Mina fötter har somnat!
- Jasså, skulle man döma
av lukten är de döda.


- Usch vad det regnar.
Vad ska vi göra?
- Vi gör som de i Möklinta!
 - Vad gör de där?
- De låter det regna...


- Du är väl en konstig typ,
här står jag och kallar dig råtta,
idiot, knöl etc. Och du bara småler?
- Jag tränar till fotbollsdomare...


Gud gav oss två öron och en mun.
Meningen med detta var väl att vi
skulle lyssna dubbelt så mycket
som vi pratar....


Renlevnadsman:
En luffare stoppade Odd på gatan
och frågade om han inte kunde få
pengar till ett mål mat.
- Följ med mig in på den här baren
så ska jag köpa en drink till dig, sa Odd.
- Tackar så mycket herrn, sa luffarn,
men jag dricker inte.
- Ja men i sådana fall kan du väl ta
en cigarr.
- Jag röker inte heller.
- Okej, sa Odd. Jag ska satsa lite
pengar på en häst för din räkning.
Hästen vinner säkert och så kommer du att
bli förmögen.
Luffaren tittade på honom med sorgsna ögon
och sa:
- Men snälla herrn. Det enda jag behöver är
en  liten bit mat.
Det är det enda. Bara en liten bit.
- Nå, då så, sa Odd. Vad säger du om att
följa med mig hem och äta middag i kväll?
Jag vill att min fru ska se hur det går för en kille
som varken dricker, röker eller spelar...


Problemlösning:
Svensson ville ha löneförhöjning
och anförde att han gjorde "två mans jobb".
Kamrern:
- Någon löneförhöjning kan det inte bli tal om.
Men tala om vem den andre mannen  är
så ska jag avskeda honom omedelbart...





      I morgon är det        "Alla Hjärtans Dag"
      Men det har väl inte ingen missat........


Har andra framgång
så gläds med dem.
Har du själv lyckats,
önskar du säkert att andra
skall glädjas med dig.

Kram till er alla!!!

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Vet du om att tusentals
ton potatis slängs i vattnet
varje år?
- Nej, vad säger du?
- Jo, de måste ju kokas!
Ha ha den där var bra. Visst är det Alla hjärtans Dag.. det där ska jag inte glömma, vi ska redan fira vår ena dotter i kväll då hon fyller år med att gå ut o äta.Det där blir inte för ofta.. jag är en riktig "jordnära hemmafru"..
mannen går nästan dubbelvikt här.. ryggproblem o ja har kramp i tårna så hur ska detta gå tro;-)
Nu ska man ta på finkostymen oxså med de höga klackarna.. inte baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..
Kramar
Kramar o ha de..

2008-02-13 @ 18:11:57
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Mia

Du är ju härlig!! *S* Stor kram till dig en dag innan "Alla hjärtans dag"!!!

2008-02-13 @ 19:01:04
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: britten

Så säkert som amen i kyrkan så kommer veckans fniss..go du ä..

å klart potatisen ska kokas !! hi hi

2008-02-13 @ 19:48:40
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Anna

Ja här får man sig ett skratt... kul! Kram på dig

2008-02-13 @ 21:10:24
Postat av: cilla

Vad härligt det är med dina fniss! Ett skratt förlänger ju livet sägs det
kram

2008-02-13 @ 22:42:28
Postat av: britten

Godmorgon min allra kära vän.
önskar dig och din kära en fin liten kväll när du kommer hem

Ses i morgon
kram

2008-02-14 @ 08:28:32
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Plogflickan

Hi hi skönt med ett skratt.

2008-02-14 @ 10:09:38
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Tack Inger åter igen för roliga historier som får mig att skratta gott.
Och vill åter igen önska dig en fin Alla Hjärtans Dag.
Stor Kram

2008-02-14 @ 12:32:45
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0