Måndagstankar!!

341127-87



Det känns skönt när man äntligen har fört över sina anteckninar från föregående år.
Det är något som jag gruvar mig för. Arbetstider över året, födelsdagar. Ja, när det är gjort, så känns det bra..
Då är det bara att gå in i det nya året med friska tag..

Idag skiner solen i Sthlm, underbart, och tänka sig, jag är ledig. Men då istället så hade jag tvättstugan..
Men det var snart gjort. Underbart när man har manglat lakan och dukar.. Sedan när man får lägga in det i linneskåpet.. Och allt är rent. Men, hur länge?? Ja, men det är en annan dags arbete..

Som ni ser så har jag nu tagit tillbaka min gamla sida. Den är lite ljusare, nu när vi förhoppningsvis oxå går mot ljusare tider och våren kommer.... eller,,,


Eftersom jag kommer från Linköping, så vill jag ju inte släppa min kära hemstad helt. Jag har ju all min släkt och mina barn och många vänner där. Så därför   prenumererar jag fortfarande på Östgöta Correspondenten,  "Corren" där jag även arbetade på 60-talet. Men problemet, är ju att det är en morgontidning.  Den kommer hit till oss med postens utdelning. Så efter varje helg får jag minst två tidningar att läsa. Är den då försenad en dag eller jag haft natten och inte kommer hem förrän nästa dag, så kan jag ha fler.. Problemet  blir att jag inte läser tidningen så noga, när den väl kommer. Men jag vill ju ha den kvar,, Det kan ju vara något jag missar. ..
Vet inte hur ni läser er morgontidning, men när man blir lite äldre så vill man ju gå igenom familjeannonserna. 
Det är ju oftast de som skiljer sig, mellan olika landsortstidningar.

Det är konstigt, men när jag var yngre eller ung,. var det mest förlovning,. lysning, sedan födelseannonser man läste.
Men vad är det nu, jo "dödsannonserna". Kan tänka mig ,att det är så för många, man vill ju kolla läget på gamla, vänner.. Men idag var det ingen jag kände till namnet.. det var skönt..
Man kan ju läsa på nätet oxå. Men jag föredrar en papperstidning...

Det var inte så spännande inlägg,.. men intressen ändrar sig genom åren, beroende på i vilken ålder, vi befinner oss.



Lev idag!
Var glad idag!
Var lycklig idag!
Befria ditt hjärta.
Låt inte din livsglädje
och din lycka
bestämmas av
tusen och en bagateller.

Kommentarer
Postat av: britten

ja som jag sa...du passar i den här sidan.

Ja jag tycker också det är skönt när man är uppdaterad. Jag har köpt mig en almanacka från ordning och reda i år...

Första sidorna i almanackan är det rent och fint och sedan blir där ett jytter av tider och överstrykningar och allehanda klotter...

Nu ska jag och moffi vila lite, det är som det är med sömnen...doktorn i morgon igen...kramen jag hoppas du har en njutdag i dag också inte bara en tvät och städ och ordna dag..

2008-01-14 @ 15:04:07
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: britten

ha ha ha vad du säger din blogg ligger alltid på min topp 5 ....

2008-01-14 @ 15:18:42
Postat av: Mia

Jaa, nu är man inne på "dö-halvan" Alltså passerat 50-strecket så det blir dödsannonserna jag läser.. :-)

2008-01-14 @ 17:22:34
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Cina

Ja tänk så rätt du har, det första jag läser är dödsannonserna sedan kan det bli födda,förlovade och
tack annonserna. Konstigt det blir när man börjar komma upp i åldern. När jag var ung var det bara på torsdagar och fredagar jag kollade tidningen och var det var dans någonstan och var den bästa orkestern fanns....ja tänk vad kul med minnen!

Kramen

2008-01-14 @ 20:44:41
URL: http://heavenladyn.bloggagratis.se/
Postat av: annebelle

Jag har alltid läst familjeannonserna, företrädesvis nekrologerna och dödsannonserna. Fascinerande att läsa om dessa människor och deras liv som man får ta del av ett litet stycke, när de gått bort. Men jag läser annat i tidningarna också...har tre morgontidningar men hinner förstås inte läsa dem ordentligt.

2008-01-14 @ 21:01:19
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Visst det var ett spännande inlägg. Det är alltid så mysigt att läsa olika saker hos mina bloggvänner, och man lär känna varandra mer, vilket jag tycker är så trevligt.

Ja, den här layouten gör att man påminns om att så småningom blir det vår igen.
Den brukar som tur är komma efter varje vinter.

Jag brukar oftast läsa tidningar på nätet, och ibland brukar jag också titta i "Corren" som är från vår barndomsstad.
Det står naturligtvis inte lika mycket i tidningarna på nätet som i papperstidningarna, men jag får i alla fall veta lite vad som händer.

Önskar dig en fin fortsatt kväll.
Stor Kram

Ps. fin och tankeväckande dikt också.

2008-01-14 @ 21:08:28
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: cilla

Jaså ni får sol ni? Här har vi haft 4 plus, slaskigt och grått. Lite sol hade vi i går o den värmde hela mig.
Jag har ingen morgon tidning längre, tycker aldrig det finns nåt att läsa ändå och precis som du säger kollar jag också dödsannonserna, märkligt!
Ha en bra måndag kväll

2008-01-14 @ 21:08:31
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill
Postat av: Maria

Hoppsan, här har hänt saker. Fint tycker jag. Det är sant att med åren ändras intresset i tidningen men jag är ju sån att jag läser från pärm till pärm, å andra sidan är det bara en (1) tidning.
Apropå arbete så skulle jag nog helst vilja ha något eget eller jobba i en liten affär. Vi får se var jag hamnar till slut.
Ha en bra dag!

2008-01-15 @ 09:27:50
URL: http://kramaria.blogg.se
Postat av: britten

du har fått en utmärkelse av mig...kram

2008-01-15 @ 12:10:42
Postat av: Pialotta

Nej att lägga sig på andra halvan kan vara skönt oxså.. Jag tar det mer Piano och lutar mig tillbaka..
Nu hörs musiken oxså.. något fel som var trasigt;-)

2008-01-15 @ 13:11:50
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: ejmis

Jag har nog alltid varit intresserad av familjesidorna tror jag, det är som en spegling av livet tycker jag.
Människor föds, fyller år, gifter sig osv osv.

2008-01-15 @ 13:23:08
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Här finns ingen sol så långt ögat når,så deppigt.Jag läser också dödsannonser,det är allt för många yngre som går bort.Kika på ny födda är skoj,sällan det är någon man känner,det är mest yngre som får barn.Vi har Arbetarbladet och jag försöker läsa det som intresserar mig.

Ha det bra / Anna-Carin

2008-01-15 @ 14:29:24
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Maria

Tack Inger, en gör så gött en kan!
Ha en go kväll!

2008-01-15 @ 20:46:25
URL: http://kramaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0