Nu ser vi framåt 2008

341127-84


Ja nu är det ny termin. och ett nytt blad i almanackan väntar på att få en massa uppdrag nedskrivna.
Det känns härligt på ett sett, samtidigt lite kusligt,.
Vad ska hända detta år 2008. Ja kanske lika bra att vi inte vet något.

Idag har jag plockat undan alla julsaker, skönt. Det blir lite tomt, men ack så fräscht..
Alla som har julgran, kan jag tänka mig har en massa granbarr som ligger överallt. Nej, vi har en gran på balkongen, Det är inte lika trevligt som att ha den inne i huset.  I år tog jag in en massa granris och satte i en stor urna på golvet, och klädde med lite pynt, domherrar bl a . Struntade i tallriset i år.

Nu är glada  julen slut, slut, julegranen bäres ut, ut,,
men till nästa år igen, kommer han vår gamle vän,
ty,, det har han lovat.



Vad kommer att bli stort 2008;

Först idag har ju denna skidtjej Charlott Kalla gjort bra ifrån sig. Det var så  man fick ståpäls.
Hoppas att hon får en bragdmedalj vid idrottsgalan,..
Sedan står vi ju inför en massa viktiga händelser, som presidentvalen i Ryssland  och USA,
OS i Kina och fortsatta klimatförhandlingar..
Här hemma kommer kanske stigande matpriser blir en stor fråga..

Ja man kan inte förutsäga allt,, och det är väl tur.

Själv privat så blir denna vecka jobbig. på torsdag  ska jag gå och ta mammografi, det gör ju så förfärligt ont.
Sedan på fredag ska vi på begravning, min älskade lilla svärmor. Jag saknar henne så oerhört mycket.
Men man får tänka att hon var 94 år, hon var trött, och hjärtat var dåligt. Men hon hade sådan livsglädje. Man skulle önska att man hade lite av hennes livsgnista ibland.


Ja, den som lever får se vad året har i beredskap 2008...


Ska nu titta på första filmen i år "Paradiset" har läst boken av Liza Marklund. så jag vet att den är bra.


Ha ett jättefint  år 2008 alla mina trevliga bloggvänner. Vi hörs en annan dag!!

Kommentarer
Postat av: Cina

Ja visst var hon duktig denna skid tjej helt enormt, man börjar ju gråta när man ser sånt.

Ja du det är inte skönt att gå på mammografi heller fytusan. Men bra att det finns.

Ska tänka på dig på fredag det är inte kul, men tanten var ju gammal, ingen tröst men hon får nog det bra dit hon kommer.

Kramen

2008-01-06 @ 21:32:11
URL: http://heavenladyn.bloggagratis.se/
Postat av: Inger Maryissa

Det är lite svårt att fatta att det är ett nytt år igen.
Tycker inte det var länge sedan vi gick in i 2000-talet, och det kändes så märkvärdigt och stort på något sätt.
Och nu är det 2008.

Kan tänka mig det känns sorgligt och tomt efter din älskade svärmor.
Och begravningar är verkligen inte lätta dagar.
Tänker på er.

Stor Kram

2008-01-06 @ 22:31:56
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: britten

Ja nytt år !

En lite tung början på året rent privat känner jag men man får försöka ta en dag i taget, blicka framåt tänka positivt och fokusera på rätt saker.
Ute i värden händer det stora saker i år. Låt oss verkligen hoppas på fred och frihet för alla människor.
Ja begravningar är inte lätta ..och R som får ta adjö av båda sina föräldrar med så kort mellanrum...Vi hörs när jag är hemma.

Kram

2008-01-06 @ 23:31:52
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej! julen städade vi ut första Januari,så trött på julen som aldrig
infannsig hos mig.
Stakarna är kvar några dagar till,tror jag i allafall *L*
Om detta år går bra för mig,blir det en motorcykel.Något som jag tycker ni också ska köpa,många äldre köper mc,en tung glidar cykel skulle passa er.Åka på fina kurviga vägar i 70km.
Det låter väl inte så tokigt.
Ha det bra/ Anna-Carin

2008-01-07 @ 14:31:29
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Mia

Jaaa, man undrar vad som kommer att hända, kanske lika bra att man inget vet? Men tänker man positivt så blir det nog så också...;-)

2008-01-07 @ 19:54:49
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Ewacarin Holmqvist

Hej vännen!
Tack för att du tittar in på min sida. Det gör mig glad!

Lovar tänka på dig under dina svåra dagar i den här veckan. Livet är så...... Hoppas allt går bra på torsdag!

Jag har kvar juleljusen i mina fönster än ett tag.
Allt annat har jag plockat ner idag.

Vi människor sätter våra spår hos våra medmänniskor på ett eller annat sätt. Sorgen kan man arbeta bort, men saknaden kommer alltid att finnas där inom oss. Plötsligt upptäcker man vad mycket man skulle vilja sagt och frågat samt visat den andra människan. Du får ha det så bra du kan - jag vet vad du och din man går igenom nu. Grymt svårt!
Ni ska få en stor varm kram på vägen! Hoppas den hjälper lite!

Vi hörs senare i veckan!

2008-01-07 @ 23:01:35
URL: http://echolmqvist.blogg.se
Postat av: britten

hemma nu !

ville bara berätta ! moffi öppnade sin julklapp i kväll och då fick jag mig ett gott skratt...det var mycket poulärt om jag säger så...Tack hälsar grisen

2008-01-07 @ 23:23:56
URL: http://pyrobritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0