TjugondedagKnut

341127-86


Ja idag dansas julen ut.. Och många vi nog är som har julblomster kvar..
Jag har inte mage att kasta ut dessa..

Vi köpte en vit julros på Hötorget, som var visserligen lite tanig och eländig. Men det ska ju grävas ner i jorden senare. Vi har en Julros vid stugan, och det är ju så kul när man kommer ut på vintern, och lyfter på snön, och därunder blommar de för fullt. Men nu undrar jag om någon vet, när man kan sätta ut en ny, eftersom vi köpte denna lilla krake billigt på torget. Det var ju billig, bara 5o kr. De kostar annars över 200 kr.. Så nu vill jag ju att den här ska leva... Hoppas någon vet..

Ja för övrigt så är snart denna helg oxå slut. Jag jobbade till kl 15 idag. Så nu är jag ledig i två helger. Så skönt,,

Min kära man har städat hela lägenheten, så skönt att komma hem och det är gjort. Nu har han snart lagat färdig middag oxå. De blir visst fiskgryta, tycker jag mig känna på lukten. Han är jätteduktig på att fixa till det där lilla extra..

Oj. nu ropar han att maten är färdig,, bäst att komma..

Men har ni oxå blommor, kvar, kastar ni dessa, eller...

Ha en trevlig fortsättning på helgen!!

Kommentarer
Postat av: britten

å så trevligt att få sätta sig vid dukat bord. fiskgryta jo jag tackar..lät gott...jag tog med mig alla mina blommor upp till Holmträsk och gav bort dom till min faster sen dom som fortf blommade eller var knoppar på.

Sov ut i morgon nu

2008-01-13 @ 17:29:52
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Cina

Oj vilka vackra blommor du har!
Jag kastade ut mina julstjärnor här om dagen det var inget att spara!
Det där med julros låter mycket spännande ska nog ta o inhandla en sådan någon gång!

Kramen

2008-01-13 @ 23:53:55
URL: http://heavenladyn.bloggagratis.se/
Postat av: Pialotta

Visst är det svårt att slänga, men jag har kastat ut alla mina julrosor.. jag tror de ger mig allergi.. nästäppa och ögonsvid.. Amaryllisen min är slut nu just idag faktiskt.
Ha de gott.. Kram

2008-01-13 @ 23:54:02
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Mina julstjärnor står på köksbänken och är hur fina som helst,de ska kastas.Det är vemodigt att slänga vackra blommor.

Ha det bra/ Anna-Carin

2008-01-14 @ 09:27:49
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0