Några bilder från Åland

Hemkommen från en fin vecka på Åland med jobbet.

Vi hade en fin vecka med vackert väder. Varje dag packade vi  en
matsäckorg och gjorde olika utflykter.
 


Vi var bland annat på ett brandbilsmuseum Där de hade en massa gamla
brandbilar. De har verkligen utvecklats genom åren.

Men jag tycker att de var väldigt vackra dessa gamla bilar. Det här var ett
 uppskattat besök av våra killar.

Sedan var vi på ett Viltsafari.  Vi åkte med denna buss runt ett område.
 Killen som körde bussen stannade med jämna mellanrum för att ge
djuren mat. Vi fick oxå gå av och hjälpa honom och även klappa hjortar.
Det var hur många hjortar som helst som gick runt  i området.
Sedan var det även vildsvin och strutsar som fick mat, men de var innanför
stängsel. Härligt att se att djuren hade de så fint. Det var en underbart
fin miljö de vistades i.




Utanför viltsafariet var det inte långt till havet och dessa klippor..
Det var en skön syn för ögat. Där skulle jag vilja ha stannat en längre stund
 och bara vara.

Detta är en bild inne från Mariehamn. Där vi gick och flanerade längs
strandkanten. Där fanns det  en massa små hamnbutiker o bodar. 
En massa fina hantverk. Skulle gärna viljat gå runt lite extra där oxå.
Men är man i tjänst, så är man. Då får ens egna intressen komma
i andra hand.


Utanför en av hantverksbodarna stod denna fina lilla låda med blommor.
Ja de har fina blommor på Åland oxå.


Ja sist men inte minst tog jag en ny bild på en majstång, kanske det syns
lite bättre än den förra. Men jag tycker nog att vår i Sverige är finare.
Förresten så har vi ju lite olika i  Sverige oxå.
 




Omge dig med vackra saker

Skönhetsupplevelser är andlig spis och en källa till sann glädje.
Se och lukta på vackra blommor.
Skaffa gärna ett doftljus i en vacker färg.
Skapa harmoni genom att omge dig med färger  som tilltalar dig
i estetiska föremål.

Vi lever en sekund i taget,
och sekunden är just nu.

Ha en underbart fin dag alla bloggvänner.

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Välkommen hem igen och till Bloggvärlden.

Kul att höra att ni haft det trevligt på Åland, och att ni hade fint väder, och många fina foton du visar här.

Kan tänka mig att besöket på Viltsafarin var mysigt, havet osv.

Och toppen att få se hur en Majstång ser ut på Åland. Den är verkligen annorlunda än våran.

Önskar dig också en fin fortsatt dag.

Kram

2008-06-30 @ 16:48:23
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Rut

Välkommen hem, du har varit saknad.

Som jag förstår har ni haft en fin vecka på Åland, det var längesen jag var där, ligger den gamla tremastarn kvar i Mariehamn, jag tror den hette Pommern.

Som vanligt fina bilder från din kamera det är nästan som man är med.

Håller med att våra majstänger är finare. Vi brukade nästan jämt fira midsommar i Dalarna och var med om midsommarstången med dansen efteråt. Jag hade fått ärva en leksandsdräkt så jag kände mig så fin.

2008-06-30 @ 18:00:24
URL: http://rut.blogg.se/
Postat av: soffie

välkommen hem och å va mycket roligt ni har hunnit med:O)

hoppas du får en härlig vecka nu när de lovat högtryck igen:O)

2008-06-30 @ 19:57:22
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Cina

Välkommen hem, ser ut som ni har haft en trevlig vecka. Fast jag vet att det kan vara jobbigt oxå att vara på semester med boende. Jag har vart i utlandet med en kille ett antal ggr under tiden jag jobbade som personlig ass. Ja vi var två personal med då. Men oj så slut man var när man kom hem.



Ha en forsatt bra vecka!



Kramen

2008-06-30 @ 21:19:02
URL: http://heavenladyn.bloggagratis.se/
Postat av: Pialotta

Trevligt.. såg oxså en sådan majstång då jag var där för en del år sedan.. visst är Åland fint:-)

Ha de gott.. kram

2008-06-30 @ 22:49:32
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: britten

trodde du berättat allt men Icke ! va mycket ni hunnit med...kortet kom i dag../ kram

2008-06-30 @ 23:47:07
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Plogflickan

Så där ser nästan midsommar stångarna ut i Dalarna oxå! O de är uppe året runt..

Ni ser ut att ha haft en trevlig tripp!

2008-07-01 @ 10:12:43
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0