Summering av helgen...

341127-108

 Jag är ledig. underbart skönt... att vara ledig hela helgen..
Vi började i fredags med att gå ut och äta med ett par goda vänner.. 

Vi brukar med jämna mellanrum gå ut och äta med dem,. Det är alltid kul att komma ut lite. Ibland träffas vi ju även hemma hos varandra. ibland träffas vi oxå hos varandra i våra sommarstugor,,

Men det är bekvämt och bra att träffas ute, det är ingen som behöver hålla på och fixa med mat och alla andra förberedelser som det för med sig.. Sedan kan man bryta upp när man själv känner för det.. Vi brukar testa olika krogar,, Se var de har bäst mat osv.. I fredags var vi i Sundbyberg på  ett ställe där det för länge sedan varit mjölkcentral.. Det var rustikt och mysigt, högt till tak. Maten var så där,, vi åt Souvlaki. (grillspett"),  köttet var gott, men  tsatsikin var inte i klass med den vi brukar göra själva. Nåja  vi blev mätta.. Det värsta var att det var så stimmigt.. kan bero på att det var så högt till tak..
 Sedan att några  hade fimrafest,  en del måste ju skrika när de är ute på restaurang. Men när vi ätit bad vi få en annan plats vid sidan av.. Där satt vi och  hade det mysigt, kunde snacka och ta en irischcoffie.
På så vis så såg vi ingen Let´s Dance, utan fick se reprisen idag...

Igår lördag  på själva Internationella kvinnodagen , var vi på bio och såg "Himlens hjärta" den kan jag varmt rekommendera. Jag hade mina föraningar innan att den nog skulle vara bra..  Lena Endré, Mikael Persbrant, Jakob Eklund och  Maria Lundqvist var det som spelade, Det var bara dem. Det var en annorlunda film, det var  en väldigt närvarande film. Allt utspelades   princip i samma rum.. Ingen särskild musik. Närbilder hela tiden, så man såg deras reaktioner..Jättebra gjord..
Den handlar  om relationer. "Otrohet". Sedan är ju dessa skådespelare så bra..

Ja sedan var det melodiefestivalen.  Den såg vi som så många andra..
Tyckte nog lite synd om Carola och Andreas, de är ju duktiga och sjunger bra. Jag undrar om de inte förlorade på grund av "Jantelagen" Många kanske inte röstade på henne, för hon redan gjort så mycket, många har svårt  för hennes uttalanden.... ja inte vet jag,, Hoppas nu att  Sanna går till final. Jag tyckte väldigt mycket om hennes låt..

Idag är det söndag,  och vi skulle ha taget en lång promenad i Järvaskogen... Men icke, här regnar det, en tråkig söndag kan man tycka..

Ikväll ser vi "I en annan del av  Köping"  sista delen tror jag..


Låt  det  förflutna  vara  förflutet.  Lämna oxå  framtiden  i  fred. 
Lev  i  nuet.


Ha en fin vecka!

Kommentarer
Postat av: Louise

Snygg duk ;-)

Carola och Andeas låt var inte bra, därför gick den inte vidare. Varför är media upprörda över hur folket röstade. Vaddå?? stackars Carola, hon är inte hatad bara för att låten inte var bra denna gång. Det är väl en tävlig i musik och inte i populäritet...hmm

2008-03-09 @ 17:50:12
URL: http://thomasdanielsson.blogspot.com
Postat av: Mia

Visst är det skönt att vara ledig en hel helg??!! Men tiden går ju så fort, fattar inte det...
Köping blir det för mig också, sista gången. Det kan man ju se hur mycket som helst! *L*

2008-03-09 @ 18:23:39
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: rut

Härlig weekend, skönt att vara en hel helg.
Du verkar att ha tagit vara på ledigheten på bästa sätt.
Att tävla i musik är svårt.Tycke och smak är olika.
Själv valde jag i den första uttagningen en ballad som berörde.

2008-03-09 @ 19:05:37
URL: http://www.rut.blogg.se
Postat av: annebelle

M-mm, jag tänkte också på jantelagen och Carola. Så många tycker så omotiverat illa om henne. Det är lite läskigt.

2008-03-09 @ 20:02:08
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Maria

Så sant Inger, man behöver inte alltid prestera. Du har ju presterat mycket den här helgen med bara trevliga saker men det är ju inte samma sak.
Ha en go vecka!

2008-03-09 @ 20:20:31
URL: http://kramaria.blogg.se
Postat av: Anna

Ja det var det värsta vad du hunnit med... vad härligt att gå ut så där o käka. Som du säger så är det lättare att det blir av att träffas då än om man ska städa-laga och fixa hemma. Ha det gott.

2008-03-09 @ 20:53:55
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Jag har också varit ledig i helgen,himla skönt.
Tycker också synd om Carola och Andreas,bägge kan sjunga och det var en bra låt.
Ha det bra

2008-03-09 @ 21:37:44
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Kerstin

God kväll i stugan! Kollar på Wallander, så jag tittar in en snabbis bara hos dig! Härlig helg du haft! Skönt att ladda batterierna eller hur? Imorgon är det fortsättning följer på ämnet kvinnobloggare...Önskar dig
en trevlig kväll! Största kramen du fina goa vän!

2008-03-09 @ 22:04:23
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: Pialotta

En mycket händelserik
helg du haft.. jag som bara hunnit med min nya kamera.. nja lite till faktiskt.
Det där med att gå ut och äta ger jag inte mycket chanser. Idag då vi var på språng ute i det fria och var på väg hem.. sa mannen något om att han var så himla hungrig.. ska vi åka inom till Taverna och ta sändagsdagis.. de har verkligen god mat där, men nej jag hade redan förberett revbenspjäll i grytan..
Den filmen kanske man skulle se då:-)
Tycka synd och tycka synd.. jag vet inte det, de har det så bra förspänt ändå både Carola och Andreas. Låtarna är det väl vi röstar på eller har jag missat det där helt:-)
Trevlig fortsatt kväll och så bloggare vi vidare i veckan.. de där dagarna springer på..
Kramar

2008-03-09 @ 22:59:56
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: britten

Tack för prat och pepp...sov gott nu / kram

2008-03-09 @ 23:16:39
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Cina

Ja detta med Carola och Andreas tycker jag känns lite bra för allt har vart såååå himla uppblåst kring dom. Och att de var en vinnarna. Men det finns ju andra än Carola. Jag gillar hennes röst meeen denna gång fick hon ta ett steg tillbaks.
Hoppas att Sanna nu får finalplatsen. Den låten berörde mig ända in i hjärteroten.

I en annan del av Köping kan man inte missa bara.
Synd att det är slut nu. Men kanske kanske kommer de åter har jag hört. Tobbes pappa hade sagt ifrån för att dom blir så himla trötta efter inspelningarna. Sedan gick Tobbes mamma bort här för ett tag sedan. Min brors fru är kusin med Tobbe.

Kramen

2008-03-10 @ 09:36:23
URL: http://heavenladyn.bloggagratis.se/
Postat av: Kerstin

Ha en trevlig och fin dag, du fina bloggvän! Varm kram/Kerstin

2008-03-10 @ 10:06:23
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0