Oro, sedan lugn och ro!



Efter en jobbad helg så träffade maken och jag igår söndag, hans båda bröder med respektive.
Vi gick till Skogskyrkogården och satte dit lite blommor till  svärmor o svärfar  och en äldre broder, som alla tre ligger i minneslunden. Som alltid är det fina blommor som ät utsatta. Men tyvärr så var det så fruktansvärt kallt och smådugg.

Efteråt gick vill till en grekrestaurang och åt  lite god mat. Jag och flera åt mixad souvlaki =grillspett..  ojj, sa jag. Kom på att jag hade tänkt att ta ett kort på den goda maten. Det får bli nästa gång..


För övrigt i helgen så har jag gått med gråten i halsen och varit orolig för Stefans tös Maja, som ett tag varit förkyld, bihåleinflammation.. Ena ögat hade svullnat upp som en tennisboll. Så hon blev inlagd på US. De röntgade och tog en massa prover. De satte in en nål i armen, vilken hon fick antibiotika var 3:dje timma..
Hon kunde  inte se,  stackars lilla tös.Ögat  var helt igenmurat, hemskt..som en boll över ena ögat..

I vilket fall som helst så gjorde de någon form av ingrepp igår morse, och de sa att det gick bra. Men svullnaden har än inte gått ner.  Jag är så orolig för denna lilla "Ängel".. Jättejobbigt  när man bor över 20 mil ifrån och inte kan vara nära.
tur att det finns telefon. Väntar nu bara på snar bättring,,, Men väntan kan vara olidlig.............

Fick just nu telefon från Stefan att lilla Maja fått permission över natten, svullnaden över ögat hade gått ner lite mera.
Det var ett underbart telefonsamtal. Kan nu släppa min oro och värken över bröstet hoppas jag kommer att släppa. Tårarna kan få rinna fritt. Jag tror de hade fruset fast av min oro.. tack älskade Stefan för du hållet mig så välinformerad under dessa dagar.. Tack för ni finns, både du och Louise och hennes fina familj. Älskar er så mycket...


Idag har både  jag och maken varit lediga. Först var jag i tvättstugan och tvättade undan lite.
Sedan tog vi en lång promenad på Järvafältet. och kan man tänka sig, solen sken och värmde vår näsa.


Vi stannade till vid Översjön och satt och njöt av solens strålar..

Ja dessa ståtliga hästar var oxå ute på bete. Idag var de inte så intresserade av oss.



Ja det finns mycket att vila ögonen på, tänk att grönt gräs kan vara  så fint.
Du kan även se lite av sjön.


Björkarna längs skogsvägen skäms inte heller för sig.





Stackars dessa små krakar, De har väl fått fnatt efter kylan. Tyvärr lyckades  jag inte
hitta några riktigt ståtliga liljekonvaljer.. knopparna var sååå små,  de  syntes knappt.
Men kanske lika bra det. För hörde genom en mycket god vän, att de visst är fridlysta i vissa
län. Är det någon som  vet det?? Vore intressant att veta, om man törs plocka eller ej..

HOPPET BÄR DIG!!
land är livet väldigt tufft. tänk då på att ingen gå
igenom livet utan tider av prövningar, sorger och bekymmer.
Bär med dig ett hopp och en förtröstan om att det ska gå bra
- oavsett hur det är just nu - det ökar avsevärt sannolikheten
för att det ska gå bra.

Ha en underbar vecka all min härliga bloggvännner - nu är jag lite gladare...!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

å visst ..jag hörde att du var gladare tror jag det...så skönt INGER att det gick bra...jag skrattar efter vårt samtal ...så grönt så grönt så skönt..hi hi

2008-05-19 @ 20:45:56
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: britten

å visst ..jag hörde att du var gladare tror jag det...så skönt INGER att det gick bra...jag skrattar efter vårt samtal ...så grönt så grönt så skönt..hi hi

2008-05-19 @ 20:46:24
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: soffie

Å va vackra bilder och stackars din lilla Maja men va tur att hon mår bättre nu!

Gonatt!

2008-05-19 @ 21:45:21
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej Inger!



Men stackars Maja! Kan det bli så illa av bihåleinflammation??? Stackars lilla tjej...vad ont det måste ha gjort!!!



Här har du listan på vilka län som fridlyst liljekonvaljen. Listan är från 2007 så jag tror att den kan vara aktuell nu också.



Stockholms län

Södermanlands län

Östergötlands län

Jönköpings län

Kronobergs län

Kalmar län

Hallands län



Ha det så gott Inger....



2008-05-20 @ 05:24:08
URL: http://nightviolet.blogg.se/
Postat av: britten

godmorgon min sköna...



Du såg inte i går..finns det så fina björkar på järva fältet--oj....måste åka dit..ha en bra dag min vän

2008-05-20 @ 08:31:37
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Mia

Vad skönt att det går åt rätt håll med tösen...det är hemskt att inte kunna göra nå't!

Stor kram....

2008-05-20 @ 09:17:20
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Maria

men....vad tråkigt!!!! Om du vill kan jag gräva upp ett gäng lijekonvaljlökar och skicka till dig. Om du planterar dem i din rabatt vid stugan så måste du väl få plocka dem...?

Vill du ha det så kan du skicka din adress till min [email protected]

2008-05-20 @ 10:40:18
URL: http://nightviolet.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Kan tänka mig att ni var orolig för tösen Maja och läskigt att hennes öga svullnade up så.

Måste varit en oerhörd lättnad att sedan få veta att svullnaden nu börjat gå ner.

Håller tummarna att ögat snart är friskt igen.



Låter som en underbar promenad ni hade, och härliga foton.

Trist om liljekonvaljerna inte klarar kylan som varit.

Men naturen brukar vara seg, så vi får hoppas det bästa.

Jag har läst att Liljekonvaljer är fridlysta, i vissa län.

Och de säljs ju blomsteraffärer.......så helt fridlysta kan de inte vara...

Ha en fin fortsatt dag.

Kram





2008-05-20 @ 10:58:55
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Visst är det så jobbigt när det händer barnen något och man inte är precis i närheten just då. Hoppas verkligen din lilla guldklimp blir bra fort.

Minneslunden är en fin plats dit jag gärna oxså vandrar då jag är och besöker de mina på Kyrkogården.

ha de fint o vackra foton som alltid:-)

kramar

2008-05-20 @ 12:19:17
URL: http://caffepaus.blogg.se/
Postat av: Rut

UNDERBART









Underbart sköna bilder,vad Stockholm ändå är skönt

precis som Monika Zetterlund sjunger.

Skogskyrkogården är också en otroligt vacker plats och har många gånger gått långa promenader där och fått ro och vila när jag varit sorgsen.

Min make vilar i Minneslunden och jag har en speciell plats vid en liten tall där jag brukar lägga mina blommor eller tända ljus.



Hoppas lilla Maja är på bättringsvägen nu, bihåle infammation är en plågsam och långdragen historia men barn bättrar sig fortare än vi vuxna gör.

Kramar









2008-05-20 @ 16:07:48
URL: http://www.rut blogg.se
Postat av: Anna

Ja men stackars lilla tjej. Hoppas det blir bra nu då...tänk vad antibiotica är bra. Tur att det finns.

Vilka härliga naturbilder du bjuder på. Nej Mandelblommor heter det här oxå det är bara jag som svävar ut ibland Mandeldröm vore ju passande tycker jag. Jag är lite galen.:D Ha det gott.

2008-05-20 @ 16:53:43
URL: http://filpendula.blogg.se/
Postat av: cilla

Stackars lilla Maja, usch för att behöva va med om nåt sånt, hoppas det blir bra nu.

Vilka underbara kort du delar med dig av, det är verkligen grönt och skönt just nu.

Liljekonvaljer är det bästa blommor jag vet, längtar tills jag kan fylla huset, här är de ju inte fridlysta

Stor kram till dig

2008-05-20 @ 22:49:26
Postat av: Margaretha

Så skönt att lilltösen är på bättringsvägen!!!

Antibiotika är ibland rena undermedicinen...och tur är väl det...

Låter ändå som fina dagar med promenader och restaurangbesök.....

Kram

Margaretha

2008-05-21 @ 17:24:35
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja jag kan tro att du varit orolig.Jag hoppas allt går bra för Maja.

Själv är jag fortfarande snuvit & undviker tala eftersom mina stämband inte är som dom ska. Blir bättre i morgon när jag får vara med mina brudar.

Önskar dig & de dina en härlig helg.

Kram

2008-05-22 @ 14:17:28
URL: http://lofgrens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0