Hos optikern

Har nu gått i flera veckor och haft ´ångest för detta med att välja glasögonbågar.

Dessa har jag nu haft i fyra år och trivs bra med. Men man vill ju förnya sig lite.



Men det är pest och pina, kan ju inte bestämma, Man ska ju dock ha dem på näsan hela dagen i flera år.


Ja sedan skulle jag ha ett par läsglasögon oxå. De är ju inte lika noga, de har jag bara när jag läser, som sagt.


Men efter ca två timmar hos  optikern, med undersökning och provning av massor av glasögon, så var jag tvungen att bestämma mig. Maken var oxå med och fixade nya till sig.. Men de svarta  till vänster blev det ,efter mycket om och men, de i mitten är de nya läsglasen.  Lite lilafärgade.  Ja nu får vi vänta i två veckor. Undrar om jag skulle taget ett annat par.. ja,vem vet.....

Sedan gick vi och åt lite lunch, maken gick till tandläkaren, och jag shoppade runt lite, hittade en topp, svart med vitt i halsen, en kavajtröja och en svart långväst i spets,, hmm, ja allt svart som vanligt...


Det bästa man kan spara till man blir gammal är sig själv..

Ha en fortsatt fin vecka!

Kommentarer
Postat av: soffie

låter snyggt,jag har oxå med lite lila rosa de är så snygga.

Ha en gonatt

2008-10-06 @ 22:04:59
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anna

M mmm det är verkligen inte lätt det där du...ja jag får vänta länge på mina...drygt två veckor kvar i dimman..jag ser verkligen så dåligt nu..men du det där blir väl jättebra..helt perfekt...rent av.

Både tandläkare o optiker på samma dag.. sedan är man ganska mycket fattigare du..inte är det billigt precis...men nödvändigt.

2008-10-06 @ 22:28:57
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Ja, det där att välja glasögon är inte lätt...

Tycker själv att ju mer man provar och tittar, desto villrådigare blir man...

Än så länge behöver jag bar glasögon när jag läser eller sitter framför datorn,

men skulle jag behöva annars också så skulle det vara ännu svårare att välja.

Hoppas du blir nöjd med dina glasögon.

Kram

2008-10-06 @ 23:42:57
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: britten

Men ! var du inne i stan i går.....???

2008-10-07 @ 08:10:57
Postat av: Mia

Beslutsångest...ibland önskar man att det bara fanns en sort av allt! L Så mycket enklare det skulle bli då, fast tråkigare förstås :-))

2008-10-07 @ 08:25:07
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0