Jag läste just;


Du måste lära dig att bli gammal!


 

Det är ingen katastrof
att bli gammal!
Dina gamla dar är inte nödvändigtvis olycksdagar.

Lär dig att bli gammal
med ett ungt hjärta.
Det är verklig konst.


Ja nog går jag och grubblar på detta just, hur blir det när jag  blir gammal.
Det är extra aktuellt för min del, eftersom jag har rätt att få sluta arbeta och  gå i  pension i höst.
Det är ett stort beslut. Sedan är det slut på arbetslivet, men förhoppningsvis inte livet.
Som så många av oss uttalat, får man bara vara frisk så,. och det ligger ju något i det.

Sedan tror jag att man får inte gå och sörja för mycket över sin ålder. Många yngre tycker och uttalar, ohh vad skönt. Ja det kanske jag oxå tyckte tidigare, men när det sedan väl blir aktuellt, så blir det  lite ångestladdat.
Det är iaf några månader kvar, först ska det bli sommar och semester.


Till något helt annat.

Blev inspirerad av att Pia-Lotta lagt ut sina trätofflor på bloggen, och Britten har köpt sig ett par
nya  träskor till våren.



Jag köpte dessa i höstas på en höstmarknad för ett par hundra.
Färgen är serisfärgad. Jag tyckte att de såg lite töntiga ut. Det 'är gummisula
under hela skon, sedan dessa utskurna blommor. Lufthål../Behöver jag, hihi /

Men åhhh så sköna, och tysta det hörs inte när jag svävar fram på jobbet. Samt att jag
inte får ont i ryggen.  Sedan har jag fått hur många uppskattade ord som helst på att de är
fina. Vilket jag inte tyckte själv, först. Kanske att de är lite annorlunda, men så sköna.

Det kanske är ett träskorår i år. Vem vet.


Bilden på damen är inte jag.

Ha en fin vecka!


Kommentarer
Postat av: Pialotta

Ha, ha det var lite roligt för jag sitter och tittar på Förkväll på TV4.. Där är det minsann bara ungdom och skönhet som diskuteras.. Outfit.. vilket namn.. vi bor väl i Svedala;) Nu är Kissie där, en väldigt populär bloggare på 19 år.. opererat bröst och förstorat läppar.. Sorgligt så himla sorgligt.. Outfit;) Ska såna tjejer va förebilder för våra 12-15 åringar.. det är tydligen en massa som går in på hennes blogg .. jag blir så förbannad av att se och höra sånt. 19 år och opererar sig.. nästa steg är tydligen näsan och brösten är hon inte nöjd med..



Nu till dina tofflor.. hur kul som helst:))))))))

Visserligen hade jag inte köpt ett par sånna, men visst sticker de ut och huvudsaken att de är bekväma:)



Nu ska jag leta upp Kissies blogg minsann och se vad hon sysslar med;)

Kram på dig du sköna.. Höna:)



Ps. Här sitter jag som idag varit på Hud och tagit bort en "krater" på nästippen.. nu finns det en ännu större och alldeles mörkbrun grejsemojsare.. De har brännt min hud.. ingen sol för mig på massor av dagar.. sånt skit kan man få då solen varit för snäll mot en .. över 50 jo då kan de komma.. bara det inte är något galet så får jag lida en stund. men läkaren sa att det brukar det inte vara.



Postat av: Ewacarin Holmqvist

Hej min vän! Tack snälla för din rara kommentar på min sida. Den värmde!

Att ta ett sådant beslut som du nu står inför är stort och behöver tänkas över noga. Men om kroppen börjat krångla, så kanske det är värt att överväga. Livet består så mycket mera än att arbeta. Tänk hur ofta du kan njuta av saker du tycker om att göra och att resa osv.

Själv har jag i dagarna fått ett erbjudande som jag har tackat ja till på studs. Från och med den 28/4 lyfts min blogg på Ystads Allehanda ut för att exporteras till Skånebloggarna.se något som jag tycker är lite spännande.

Sedan har jag en annan idé ang. mitt skrivande inom media, men tyvärr har jag inte hunnit maila redaktionen + välja ut texter, där jag visar vad jag kan. Men kul är det! Så att gå i pension dröjer för mig... Mitt liv som skribent har ju nyss börjat.

Du är ju inne vad gäller träskor. Det är vårens hetaste sko, så GRATTIS!

Ha det bra och hälsa R.

Kramar

2010-04-26 @ 18:30:19
URL: http://echolmqvist.blogg.se/
Postat av: Mia

Träskor passar mig perfekt, både privat och i jobbet, det blir ett par nya nu i vår...jag gillar verkligen dina.... L

Kanske det är så som du skiver om pensionen...jag som längtat så till den dagen..men det är väl när man känner sig som mest sliten...

2010-04-26 @ 19:01:51
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: hjördis

Så fina skor, ser sköna ut.....ha en fortsatt bra vecka min vän, kram

2010-04-26 @ 19:10:05
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se/hjma
Postat av: britten sa....

jo jag älskar dina träskor....har ju som sagt införskaffat ett par nu också men dom är nog inte lika sköna som dina fina cerisa.....förstår dina funderingar....såg att du ringt hat haft ljudlöst....

2010-04-26 @ 19:18:11
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Anna ..tassar in

Mmmmm du det är ju bara så att vi alla blir gamla..det är bara att gilla läget..att göra det bästa av det om man har möjlighet o kan..jaaa Pia hon är lite skogalen hon..men på ett ljuvligt sätt..snygga tofflor..dom kan man ha till prydnad..

2010-04-26 @ 19:34:57
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: soffie

å va bra skrivet,det gäller att helt enkelt gilla läget och som min gamla farmor sa varje ålder har sin tjusning,

Fins skor du köpt,

kram

2010-04-26 @ 21:20:20
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Tack för tipsen hos mig...toppen !

Ja det var verkligen tänkvärda ord om att lära sig bli gammal.

Och det blir nog så när man blir lite äldre att man mera funderar över detta och hur tiden går...

och det kan kännas lite ångestladdat ibland.

Kan tänka mig det är ett stort beslut för dig att gå i pension i höst.

Det blir en stor omställning.

Men naturligtvis det betyder inte att det är slut på livet...

utan det bara blir på ett annat sätt, och kanske med nya möjligheter....

att t.ex. göra saker man inte kunnat göra förut.

Att kunna planera tiden som man vill osv.

Själv har jag 5 år till den vanliga pensionen,

men för mig blir det ingen större omställning då jag haft förtidspension i flera år redan...

så jag har haft tid att "träna" .-)

Stora Kramar min barndoms Majelds-vän

PS. vilka häftiga träskor och de ser verkligen sköna ut.

2010-04-26 @ 22:02:42
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Nanna

Fräsiga träskor..det är kul att ha nåt som inte alla andra har !! :)

2010-04-26 @ 22:27:40
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Louise

Pjucken är coola! Passar dig precis.

/Själv snyter jag mig och går vidare!

Puss i pannan

2010-04-27 @ 12:17:44
Postat av: Eva

Tack för besöket, trevligt! :)

Jag tänker på dina funderingr kring åldrande och pension. Jag förstår att det är blandade känslor.

Men du, när du landat i det nya som inte alls behöver ha likhetstecken med sysslolöshet tror jag det kan det bli som en nystart, något nytt och spännande. Att fundera på vad som kommer är inte lönt för det vet vi inget om och det här med ålder är bara en skillnad på när vi föddes ;)

Riktigt fräcka träskor verkligen! :D

2010-04-27 @ 13:22:44
URL: http://kominochtaentitt.blogspot.com
Postat av: annette

Visst är det så att det finns funderingar kring detta med åldrande och pension, kan bara säga som så att hade jag råd skulle jag gå vid 61, fast dom höjer väl den gränsen när jag kommer dit, så jag behöver nog inte fundera så mkt på det.

Kan väl om förhållandena är dom rätta och jag mår bra tänka mej att jobba kvar på 50-75% under en period, men då får det bli rimligare att arbeta än vad det är nu.

Gillar Dina trätofflor mkt, skulle vilja ha ett par sådana själv för att lysa upp dagen bpde för mej själv och mina kollegor!



Ha en skön kväll!



annette

2010-04-27 @ 19:18:06
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Suss

Först skorna, jag tycker de var jättefina, härliga!



Sedan till pensionen, som nyfyllda 60 ser jag fortfarande pension som en efterlängtad hägring "där borta". Jag längtar efter att sluta arbeta, men det kanske ändrar sig, vad vet jag? I alla fall tror jag inte jag kommer att ha tråkigt, jag har så mycket roligt i mitt liv och det tänker jag fortsätta med! Kram och njut, för alla faser i livet har sin tjusning!

2010-04-27 @ 21:33:25
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Träskorna är jättefina! Förr bodde jag nästan i såna...men ryggproblem o annat fick mig att sluta...kanske ska testa igen!

Att bli gammal...jag blir glad o tacksam OM jag får bli gammal! Du vet varför...

Kramen!

Ragnvi

2010-04-28 @ 07:18:46
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Vivan

Det var många år sedan jag hade träskor!

Sprang i dem jämt.

Men min man går i dem året runt...vilket jag inte kan förstå.hm!

Kramen!

2010-04-28 @ 22:52:10
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning igen o tack för dina rara ord hos mig! Ditte tackar hon också!

Jag fick ett positivt besked igår!

Kramen!

Ragnvi

2010-04-29 @ 07:09:08
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Mia

Träskoår... ja, inte en dag för tidigt. Ett mycket bra och praktiskt sommarskodon... Jag har älskat trätofflor... tyvärr så är jag i dag i behov av individanpassade skoinlägg... och tror inte det går i trätofflor. Med inläggen så har jag små problem, utan inläggen så får jag ganska snart oooont....

2010-05-02 @ 18:23:06
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0