Sommarbilder




På väg till Grönan med Olle och Maja. En trevlig dag. Regnet kom lagom
till hemresa.



Sedan fortsatte vi till stugan och var där i veckan med barnbarnen.
Vi hade ganska bra väder även om det inte gick att bada förrän på lördagen.



De här fina pellisarna såg jag på Grönan. Vilken lycka att få till det så fint.











Ja det var några av mina pellisar. Men det finns ju andra blommor oxå
som är fina.











Tagetesen sparar jag alltid blommorna när de vissnat, så de fördelar sig till frön.
Det värsta att det är mördarsniglarnas favorit, för de luktar ju så illa.
Men de brukar få stå på någon altankant där de inte kommer åt.



Olle tycker att farmor är så tråkig som bara lägger ut blommor jämt
på bloggen. Så här kommer hans lilla favorit som hittat ett äpple.



Igår hade vi besök av den här älgen invid våra brevlådor. Han var inte
ett dugg rädd. Han bara tittade på oss när vi steg ur bilen och fortsatte
att äta.



Igår kväll såg det ut så här från altanen när jag tittade ut.

Ja det var några sommarbilder från mig, eftersom jag är sittandes idag
med en ond vad. Förmodligen träningsvärk.
Tydligen ska inte gamla damer löpträna. Nåväl jag gör väl ett nytt försök
framöver.

Ha en bra solig dag, nu när vi har fått sommar.

Kommentarer
Postat av: Mia

Åh vad roligt att få vara med barnbarnen! Men du..jag tycker du har nog så vackra blommor som på Grönan, ja ännu finare! Kram på dig!

2012-08-15 @ 18:50:17
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Lollo

Fiiiint!

:-)

<3

2012-08-15 @ 19:23:07
URL: http://lollodanielsson.blogspot.com
Postat av: Anonym

mmm va underbart vilka fantastiska bilder du visar.. må så gott min goa bloggvän:)

2012-08-15 @ 21:35:24
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: stefan

Ohh...härliga sommarbilder. Häftigt se en älg på så nära håll

2012-08-15 @ 22:26:15
Postat av: annette

Underbart att få njuta av alla fina bilder på blommorna, Du har så mycket vackert att njuta/bjuda på.

Tänk när jag oxå kommer till tiden när jag inte skall arbeta mer, det blir grejor det!

En dröm vore det att få se en älg på så nära håll, men det kanske inträffar någon gång det oxå!

Ha det fortsatt bra i sensommaren!

Kram!

2012-08-16 @ 17:50:41
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: Britten

Ja men jag tycker dina blommor är finare än grönans
Härliga fina bilder och så mkt trevligt ni hann med
Stor kram

2012-09-03 @ 04:37:55
Postat av: olle

hej jag tycker blommor är fina men det är inte lika roligt som en ekorre.

2012-09-29 @ 22:48:07
Postat av: olle

jag tycke mest om mig som satt på tåget på väg till grönan. men mina solglasögon är borta hoppas dom kommer fram

2012-09-29 @ 22:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0