BOKSPEGELN

Idag kom det en ny "Bokspegel" !

Det är alltid kul när den dimper ned i brevlådan. Men det värsta är att det alltid är så mycket man vill ha. Jag köper  inte alltid någon bok från den. Jag tycker om att gå i bokhandeln själv och titta, samt kunna bläddra i olika böcker. Men man kan få lite tips av vad som finns.

Denna gång hittade jag en bok som heter "Till mitt barnbarn", där man ska skriva på egen hand, som ett brev från en äldre generation till en yngre. Sedan är det tydligen inspirerande rubriker som ger hjälp och stöd, och plats för  tankarna och fotografierna. Den kan ju sedan sparas i generationer.

Men oj, det låter trevligt. Men sedan ska man orka och hinna med. Mor-och farmödrar har fullt upp idag.
Men jag gillar ide´n och tanken. Får väl fundera lite. Just nu är de ju inte så intresserade av hur det var när mormor el farmor var liten. det intresset kan ju komma när man inte finns kvar på denna jorden längre.

Ja sedan såg jag flera andra som var intressanta; "Mig äger ingen" av Åsa Linderborg, den har fått bra recentioner.

"Hennes mjukaste röst" av Bengt Ohlsson, han fick ju Augustpriset för den förra "Gregorius", Den är jag nyfiken på.
Sedan en som heter "Farväl till Agnes" av Elisabeth Lindfors, henne har jag inte hört talas om. 
En folkhemssaga om ett svenskt kärlekspar-ett 60-årigt äktenskap fyllt av drömmar och svek- från glesbygd till storstad.

Sist men inte minst;; "Kloka ord på livets stig" ! En citatsamling !!  

Får tänka en stund.!!!

Kommentarer
Postat av: Anna-Carins:kafferep

Boken Mig äger ingen,har jag läst.Den tycker jag du ska läsa.

Kram Anna-Carin

2007-10-18 @ 15:01:50
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0