LEVNADSKONST;

 Levnadskonst i få ord:
lev sunt och tag det lugnt.


Ja, man kan undra över mycket.
Hur kommer det sig att så många människor mår dåligt idag.

"Går in i väggen"

Som man så lättvindigt säger.
Men som världen ser ut idag, så är det kanske inte så konstigt.

Många tror att de kan konsumera sig till att må bra. Andra går på droger eller alkohol

Ett annat som lilla jag tänkt på.

Hur är människor mot varandra. Både i trafiken, buss, tåg bilköer, på en del arbetsplatser, så även i många förhållanden.

Det verkar som en "maktkamp" alla ska sätta sig på varandra. Armbåga sig fram. Vi kanske ska försöka lyssna lite mera till varandra.

Naturligtvis är det inte alla och överallt. Jag generaliserar. Men mycket tycker jag det verkar så.  Varför???

Det har väl aldrig varit så många som  har sömnproblem som idag.
Det är urjobbigt när man inte kan somna. Men Läkemedelsbolagen tjänar stora pengar på en massa sömnpiller.

Har förstått att "STRESS" är den största orsaken till våra sömnproblem.
Vi har helt enkelt för mycket omkring oss, såsom,  oro, grubbel, (skilsmässa,dödsfall, sjukdom, arbetsproblem), jag listan kan göras hur lång som helst

Snälla nån. Jag är inget proffs. Bara en vanlig medmänniska.

VAD  HÅLLER  VI  PÅ  MED !

En del håller på att jobba ihäl sig. Andra mår jättedåligt och blir sjuka för att de inte har ett arbete att gå till.


Avund och vrede förkortar livet och bekymmer gör dig gammal i förtid.

LEVNADSKONST  BESTÅR  FRÄMST  I  ATT  ALLTID  HA  BEHAGLIA  TANKAR !
                            

Kommentarer
Postat av: Britten

Ja visst är det så sanningen ligger ganska nära det du säger. Jag undrar också över det ibland.
Varför är vi så elaka mot varann
!! Varför stressar vi livet av varann..köp mera konsumera så mycket som du kan..kan man köpa lycka ,sömn...nej svaret ligger nog närmare än vi tror..ha en bra kväll du kloka kompis som får oss att tänka till...

2007-10-15 @ 18:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0