Balansera dig - så undviker du stress.

341127-84


Stress är ofta en orsakt till att vi äter onyttigt, och gärna sockerrikt- helt enkelt därför att det stimulerar oss och
verkar lugnande när vi är stressade. Men det finns bättre sätt att bli balanserad. Här är några:

ANDAS. Ta djupa, långsamma andetag genom näsan. Först ner i magen, fyll sedan på med inandningsluft uppe
i bröstet. Andas ut genom näsan genom att först tömma bröstet på luft och sedan magen. Håll en hand på magen och en på bröstet, så att du känner att du gör rätt.
Gör denna andning i några minuter i lugn och ro. Gör dig mindre stressad och mer balanserad, vilket gör det enklare att inte stressäta godis och annat.

YOGA. Eller annan lugn träning.

MASSAGE. Knåda dig själv noga med en olja du tycker om.

MEDITATION. Se till att ha lugn och ro. Sitt bekvämt med  ryggen rak, eller ligg ner.

Andas i normal takt med slutna ögon. Om "måstetankar" kommer upp i ditt huvud, låt dem komma.
Föreställ dig sedan att du kapslar in dem i bubblor som blåser iväg..


Ja den artikel hittade jag idag.. Mycket tänkvärd, tyckte jag.. Så nu håller jag på att försöka lära mig,

ATT   BLI  BALANSERAD   och   UNDVIKA STRESS...

Man kan ju alltid försöka, det kan ju inte bli sämre. Vad tror du?


Något som man kanske stressar upp sig för, kan nu vara att det är omöjligt att  kunna ge kommentarer på en del bloggar..   Då gäller det att varva ner, det kommer att fungera en annan dag..
Men  inte lätt, men dock en prövning.. vi får se till helgen, kanske...

Ha det så lugnt och fridfullt. Kram till er alla!!

Kommentarer
Postat av: hjördis

Ja visst kan man stressa upp sig när bloggarna inte fungerar, i dag är det hopplöst. Har även försökt att gå in på Passagen blogg för att radera i min gästbok men där kommer jag inte allas in....
Hoppas din dag blir bra och utan stress...
Kram // Hjördis

2008-03-27 @ 09:51:40
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se
Postat av: annebelle

Visst är det så, hoppas vi får en dag med bara positiv stress....Själv försöker jag öva mig att vara mindful, inte så lätt men vem har sagt att det ska vara det? Sköt om dig.

2008-03-27 @ 10:14:17
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: maria

Just idag har jag det ganska lätt att koppla av...hihi...jag kan ju inte röra mig ur fläcken...men det är ju också lite stressande...eftersom det inte är självvald vila. Förbaskade värk!

Men jag kan faktiskt ta till mig dina ord och göra det bästa av situationen...andas lugnt och bara vara.....

Det kan nog komma något bra ur denna värken också.... man väljer ju hur man vill se på saker och ting.... Det bästa är ju att försöka gilla läget!!!!

Kram och hoppas du får en bra dag!!!

2008-03-27 @ 11:08:48
URL: http://nightviolet.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Att undvika stress alla gånger är nog inte lätt, men det är toppen att hitta sätt att stressa av på, som t.ex. de tips du skriver om här.
Ja, man kan nog stressa upp sig också när bloggen inte funkar ;-)
Så ja, det kan vara bra att ta ett djupt andetag och tänka, att det fixar sig nog ;-)
Men visst kommer det att bli spännande hur bloggarna kommer att fungera efter flytten osv.
Ha en fin fortsatt dag.
Stor Kram

2008-03-27 @ 12:15:45
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: britten

varje dag färsöker jag att meditera och det hjälper mig jättemycket och har blivit ett bra sätt för mig att börja dagen.....kram och tack för pratet...

2008-03-27 @ 12:32:01
Postat av: Kerstin

Klok och värdefull text hos dig idag! Jag brukar inte tappa konceptet i första taget, eller stressa iväg som en skållad råtta...Men det är lätt hänt att allting bara far iväg, beroende på omgivningen många gånger...Dottern är superstressad över sina studier och det är smittsamt stundtals!Får se om bloggen håller hela dagen, igår var den makalöst hopplös! Ha en stressfri, skön dag, du kloka! Massor med kramar/Kerstin

2008-03-27 @ 12:55:01
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: Mia

Jag andas....och inser att bloggeländet kan jag inte göra något åt, det kommer att bli bättre! *L*
Kram till dig, Inger!

2008-03-27 @ 18:13:33
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Anna

Ja det är så sant...man borde stressa mindre. Jag lever lite efter Kay Pollacks teorier. Där han bland annat säger : Jag har all den tid jag behöver.
eller : Du är inte irriterad av de skäl du tror.

2008-03-27 @ 18:30:41
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Lucifer

He he , ja igår höll jag på att gå upp i småatomer när Blogg.se bråkade....hoppas att det blir bättre efter kvällens flytt..
Kram
Margaretha

2008-03-27 @ 18:36:04
URL: http://catfriend.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Det är så sant som du skriver.
Ha det bra/Anna-Carin

2008-03-27 @ 18:38:06
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: soffie

å guuu va bra inlägg kom i rätt tid för mej hinner knappt med mej själv som läget är nu!
Tack för dina fina kommentarer hos mej.
Får jag länka till dej!
Om inte tar jag bort dej från min lista!
Må gott...

2008-03-27 @ 20:04:19
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Kerstin

Jag var ganska bestört när jag insåg vidden av den artikeln jag läste! Brist på biobesök och semester räknas till fattigdom! Med andra ord har mina barn tillhört barnfattigdomen utan att vi visste eller märkte!! De var mätta och klädda, hade en bra säng att sova i, dessutom gjorde vi massa saker tillsammans som inget kostade. Det var rikedom för oss - inte fattigdom! Ja Herre Gud jag säger då det, var är världen på väg? Lovar dig detta fenomen finns bara i materialistiska välfärdsländer...
Denna dag är till ända, dags att sova snart! Sov gott och ha en bra fredag! Största kramen till dig/Kerstin

2008-03-27 @ 23:09:15
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: Pialotta

Jag stressar då jag stressar och tar det lugna gatan när det ska vara.. någon joga eller meditation gör jag inte .. jag har bägge fötterna i takhöjd emellanåt och båda fötterna på marken för det mesta..
men egentlig STRESS...... NEEEEEEEEEEEJ.
Ha de gott lilla Inger.. nu far jag på en runda till lilla moster i morgon.. Blogg.se ska ju greja senare natten mellan fredag-lördag.. det där blev ju ändrat nu. Jag dansar vidare i morgon och hoppas Tina dansar med mig..
Kramkram

2008-03-28 @ 00:29:27
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Anonym

Jätte fin bild.. Haft en bra dag ? :)

2008-03-28 @ 02:06:19
URL: http://dindaa.blogg.se
Postat av: britten

godmorgon tjejen..önskar dig bästa dagen

2008-03-28 @ 07:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0