Det är mycket


som far runt i huvudet på mig när jag  får tag i mina stavar.



och vi går vår dagsrunda. Det är så skönt för huvudet får arbeta i sin egen takt.
Jag tänker tillbaka när jag var barn, tänk så annorlunda det var när jag var liten.

Det går så fint att få gå här och grubbla i den fina naturen, som ändrar sig för varje



steg man tar. Jag blir liksom ett med naturen.

Nej jag är nog ingen direkt djup person, för jag kan ofta brista ut i gapskratt
 Lika gärna som jag grubblar en del på livet, varför jag är som jag är.



Något som jag tycker är viktigt i livet är att kunna känna glädje. Det kan
räcka med att någon ger mig i ett leende ute på stan eller tunnelbanan.

Livet går ju upp och ner, och det är ju det som är själva livet. Sedan att försöka
ta tag i det som ger livet värt att leva.

Snart är det helg igen, och jag ska åka ner till Linköping igen. Det ger min stor glädje
att få träffa barn och barnbarn. Den här helgen fyller min dotter Louise yngsta son
Alexander 16 år.

GRATTIS ALEX!

Sedan kan jag få dåligt samvete som har både en fin man, barn och barnbarn och har hälsan. När det finns
människor som inte ens har en bostad och så många som är sjuka och de som inte har arbete.

Säger till mig själv ibland när jag mår pest, "skärp dig nu Inger" !
Jag har så mycket att vara tacksam för, och det är jag!!

Ha en jättefin helg alla min bloggvänner!

Kommentarer
Postat av: Anna ..dansar in

Ja men du allt är relativt..man kanske inte alltid förmår att tänka på hur bra man har det..sådant är ju livet. Men om vi ibland stannar upp o tänker till..ja då kan vi trampa på igen med ett leende..jag smilar lite på dig Inger..keep shining..du vet..

2010-11-18 @ 18:28:18
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag vet inte om det låter illa, men det hjälper ju inte de utsatta i samhället att man själv ska fara illa av deras situation...Förstå mig rätt, jag tycker det är fruktansvärt att vi i dagens Sverige har människor som måste leva i sådana förhållanden! Men dom mår inte bättre av att JAG mår dåligt...

jag önskar av hela mitt hjärta att vi kommer till en dag när detta inte existerar längre....

Kram!!

2010-11-18 @ 18:28:31
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: soffie

jag är som du jag funderar på allt möjligt på mina promenader det är verkligen skönt att komma ut,

vad vackert du har det där du går.

grattis till Alex:)

å glädje det är så himla viktigt att kunna känna det å att delge det till andra,

kram

2010-11-18 @ 19:27:54
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Britten sa

Jaa Inger jag vet hur du är ..och jag älskar dig för just den du är....Du har en så fin balans i livet och du ger mig oroligt mycket bara att vara den du är....Jag också njuter av naturen och fyller på där..och nu ska jag fyll apå med andra vitaminer....Fina fina du ...ha fina dagar nu ..snart ses vi igen ..veckorna går fort

2010-11-18 @ 20:10:15
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Helt underbara bilder från din promenad.

Så vackert det är med rimfrost i naturen.

Och ja, visst blir det så att man grubblar över saker ibland.

och precis som du skriver livet går upp och ner, men man får försöka ta tag i det som gör livet värt att leva.

Ja, snart är det helg igen och ha en fin sådan i vår barndomsstad.

Kramar



2010-11-18 @ 23:25:11
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning mitt i "fisoloferandet"! Sällan går det väl så bra att "grubbla" som när man är ute på promenad...och här blir ju det ofast många promenader! Tror man ibland måste vara lite låg för att sen kunna uppskatta det man har!

Kramen!

Ragnvi

2010-11-20 @ 08:21:36
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: annette

Visst är det bra att tänka på dem som inte har det lika bra i livet, men ibland handlar det om att vi gör fel val och inte klarar av att ta oss ur det.

Så njut Du både av Dina toppar och dalar, att vara på topp jämt tror jag inte på, då skulle vi inte uppskatta livet lika mycket.

Snart dags att flytta ner hit igen kanske, Ni är ju ändå här varje vecka;)



Kramar!



annette

2010-11-20 @ 18:30:41
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Margit

Kollade i MIN BLOG..förra årets november..OCH DÅ så hittade jag dihg..i ina kommentarer!!

Och nU har jag bäddrat och tittat och sett många vackra bilder du visar!!!

Ja tiden GÅR FORT!!! och denna vecka så får man plocka fram...Adventsljusstakarna igen..Härligt!!!

Kram!!!

2010-11-21 @ 23:45:14
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Suss

Jag förstår din känsla när du är ute och går. Jag känner det som en själslig dusch när jag travar runt, speciellt i naturen.

Jag skickar en award till dig. Kram!

2010-11-22 @ 22:36:20
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0