Tulpaner, tulpaner....och Cosmonova!




Jag gillar verkligen tulpaner i alla dess former. Men de vissnar ganska fort.



Men man behöver ju inte kasta dem genast. Man kan ju lägga  bladblommorna
 i en skål som bordsdekoration.




Den här buketten hade dottern med sig i helgen, Hon vet att mamma gillar vita
blommor.

Det dröjer ju inte heller länge  förrän tulpanlökarna börjar komma ute.



Tänk så många olika sorter det finns.






Men än så länge får jag nöja mig med att titta på förra årets  foton.


Det känns lite tomt nu när Louise och hennes familj åkt hem.
Vi har iaf haft en trevlig helg.






Igår var vi  på Naturhistoriska Museét på Cosmonova och såg
Dinosaurier 3D.

Det är både fantastiskt och läskigt.
På bilden går mina två äldsta barnbarn. Man fattar inte att de blivet så vuxna.
Det är ju inte länge sedan de var mina små trollungar.

Men sånt  e´ livet. Det gäller att gilla läget.

Ha en fin vecka!

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Så vackra tulpaner

Ja, tänk så många sorter det finns av dem

Kan tänka mig det var häftigt att se Dinosarier i 3D

kommer ihåg när jag och min dotter var där och tittade på en film med havets fiskar

det var nästan som man kände att vågorna skvätte vatten på en ;-)

Det var så kul.

Ha det så gott KRamar

2011-02-06 @ 21:58:22
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Mia

Tulpaner..det finns nog inget som påminner om våren så mycket som just det L

Men Inger! Det är väl bara de yngre generationerna som blir äldre??? Inte vi, väl....???? ;-)

2011-02-06 @ 22:58:54
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: soffie

åå va fina tulpaner vilka underbara bilder,jag köpte mej min första bukett för i år igår,så vackert,

Den dinosariefilmen eller var det utställning skulle jag vilja se med Nellie hon är helt facinerad av dinosarier,När vi var i Sydney var vi på en världsutställning det va helt otroligt vad enorma de var,

ha det gott

2011-02-07 @ 19:54:13
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Britten

ja tiden går fort allför fort känns det som .....vilka fina tulpaner..dom lila jättefina, och vilken bra ide att lägga i en skål så..kramiz

2011-02-08 @ 22:42:00
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Vet inte om jag skrivit det tidigare men; tack för förklaringen om de frostade äpplena!

Tulpaner...en källa till glädje! När dom verkar ha gjort sitt brukar jag klippa dom till jättekort stjälk och lägga dom i en skåk med vatten...då håller dom några dagar till!

Kramen!

Ragnvi

2011-02-09 @ 08:17:21
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0