Förkyld!! Vad är lycka!!

341127-53

Det har inte varit så kul nu i tre dagar. Jag har blivet genomförkyld. Sedan ska man gå och jobba, har två nätter den här veckan. Men jag har ju fått förkylningen på jobbet, så det går väl runt. Sedan ska man få in vikarier.
I allafall så har jag nu jobbat ett dygn. Det kändes lite bättre på förmiddagen och på konferensen. Men sedan när jag skulle åka hem, då var det jobbigt. Sitter nu här hemma med yllekoftan på. Maken fick åka ner och handla, jag orkade inte. Men han är så godhjärtad, så han åkte själv. Ja inte bara därför, är han  godhjärtad min fina man.
Han är det bästa som har hänt mig, ja, sedan barnen  och barnbarnen förstås...

Jag har bestämt att jag ska försöka att inte gnälla mera idag. Punkt slut.....

Lycka !

Känner du lycka, skynda dig att dela med dig,
ty på så sätt växer din egen lycka.

Lyckan är inget självändamål utan endast belöningen
för de rätta tankar du tänkt
och för det rätta sättet du inrättat ditt liv på.

Sällan följs rikedom och lycka åt..

Då vår energi kanaliseras mot rätt mål blir resultatet lycka,
som i sin tur ger positiv energi.

Vi värderar människor efter deras framgång,
inte efter deras lycka.

Lyckan i ett hem har ingenting med den materiella standarden att göra
utan beror endast av makarnas gemensamma ansträngningar
att leva i harmoni med allt.

Välstånd ger lycka endast om tillgångarna används med visdom...

Kommentarer
Postat av: britten

fina ord som vanligt från min vän..behövde dom.

Hälsningar fråm en trött lite tomtegumma i norr

2007-12-05 @ 21:03:17
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Maria

Tack Inger! Jag har precis läskat mig igenom Leilas julgodisprogram. Gör "traditionsgodis" eller något nytt varje år?

2007-12-05 @ 21:39:53
URL: http://kramaria.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Trist att du också råkat ut för förkylning eller influensa.
Har hört att den går lite överallt nu.
Hoppas du mår bättre snart.
Vad skönt att du har din snälla man som pysslar om dig.
Så fina och visa ord du förmedlar här om lycka, som säger så mycket.
Säger nu Natti-natti och Kram

2007-12-05 @ 23:31:11
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Lisa

Det är mååånga som är förkylda nu, såg att du hittade igen din gamla vänner bok, vad kul. Alltid roligt att läsa om vad man hade för framtidsplaner..haha
det blir inte alltid som man tänkt sig...

2007-12-06 @ 12:32:50
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Ja du Inger vad är "Lycka".. det kan vara så mycket från det att var morgon trampa marken under oss till de där grejerna som så gärna står högt på önskelistan.. det senare tror jag dock inte på, men för många är det det. Så verkar det i alla fall..
Ordet som kan beskrivas med så många ord tillbaka..:-)
Jag vet i fasiken om mannen och jag är så rysligans lyckliga tillsammans, men gemenskap genom åren ger väl en del lycka .. en kärlekslycka som övergår för de flesta i vänskap.. tror jag i alla fall:-)
Ha de gott själv..

2007-12-06 @ 14:27:41
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Louise

-Lycka är att leva i vardagen
/puss, krya på dig.

2007-12-06 @ 18:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0