NK Stockholm 2007

341127-78


Detta foto tog jag förra lördagen. Kan bara tänka mig, att det är massor av mera folk idag.
Stress, stress...

Själv har jag arbetat, det är ganska intensivt när alla ska åka åt olika håll, till släkt och vänner.
De ska ha med sig packning av kläder osv, julklappar. Som är spännande, vill öppna själv.
Färdtjänsten strular, osv. Ja, nu är det bara två kvar hemma.

Maken skulle hämta mig, ringer och säger att han fått punktering på väg till mig. Hoppsan, bara att åka komunalt hem då. Ja det gick bra, inte många på pendeln, de befinner sig nog utanför NK idag...
Ja vi möts på vårt centrum handlar diverser varor.

Kommer sedan hem. Ser att  maken har dammsuget, städat badrum. Gravat lax, lagt in två sorters strömming, lagt in sill. Samt lagat  däcket .  Vet inte vad jag skulle  göra om jag inte hade denna underbara man,
som tar lika stort ansvar för att allt ska fungera.

Nu ska vi äta lite avokado och räkor.
Men imorgon ska jag jobba igen, bara en boende hemma, så han ska följa med maken och mig till stugan, vi ska ut och titta till och ge våra pelargonier´lite vatten., Sedan ska vi gå en lång promenad runt vid sjön. Killen gillar  natur och att promenera. Sedan åker vi hem till mig och vi äter lite skinka och lite gott. Sedan åker han och jag till jobbet och sover. Sedan ska han åka till sina släktingar på julafton. Och då blir jag ledig.

På julafton kväll åker maken och jag på Julbön...


JAG  ÖNSKAR  ALLA  TREVLIGA  BLOGGVÄNNER  EN RIKTIGT  GOD  JUL!
kram till er alla

Kommentarer
Postat av: Maria

Bra med en man som tar ansvar alldeles för många som inte gör det. Livet blir ju mycke lättare om man hjälps åt.
Låter som ni får en trevlig dag i morgon, mysigt att kunna göra så där med en boende. Verkligen mysigt för både er & honom.
Önskar dig & din make en underbar jul!
Kram från mig & Kruse

2007-12-22 @ 20:28:55
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: Cina

Usch på denna gata skulle inte jag villa vara. Visst e det underbart men män som hjälper till hemma, jag är oxå lyckligt lottad med som hjälper mig.
Visst är det mysigt att kunna ta med sig en boende på olika grejer. Det gjorde jag ofta. Jag hade en hemma under midsommar för hans mor o far var på Cypern. Så han fick sova hemma hos mig. Så vi var ute på midsommarafton och dansade. ja det var tider det....nu är det blott minnen. Men underbara minnen. Jag var även assisten till en kille med aspergers syndrom honom jobbade jag med i 6 hela år. Blev som en mamma för honom. Vi reste mycket under dessa år. Vi var till Åland många gånger, sedan var vi till Grekland 2 ggr, Kanarieöarna 2ggr, Portugal. Och det var ju jätte jobbigt för man jobbade ju 24 timmar om dygnet. Vi var alltid 2 assistenter som åkte med. Men han tydde sig ju bara till mig så man var helt slut när man kom hem efter 1 vecka. Ja men oj detta inlägg vart långt!
Förlåt!

Kramen

2007-12-22 @ 22:27:20
URL: http://heavenladyn.bloggagratis.se/
Postat av: Inger Maryissa

Ja kommer ihåg när jag jobbade inom hemtjänsten, och vid jul och nyår, många skulle åka till barn och barnbarn eller andra släktingar under julen, och det blev ganska hektiskt ibland.
Och att sitta och vänta på färdtjänsten som ibland kunde dröja.

Ja, det är säkert mycket folk på NK och lite varstans de här dagarna.
Så jag undviker dessa stora varuhus, och jag har det mesta som jag behöver i närheten där jag bor, som t,ex Skärholmen som blivit ett ganska stort centrum nu.

Önskar dig också en riktigt God Jul
Kram

2007-12-22 @ 23:27:35
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Mia

Även om du jobbar mycket nu och det är mycket stök och bök, så tycker jag att det verkar som om du har en fin helg framför dig. Ha det alldeles underbart gott! *L*

2007-12-22 @ 23:57:32
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: cilla

Önskar dig en riktigt god och varm jul
kram

2007-12-23 @ 20:25:04
URL: http://ickepickepo.blogspot.com
Postat av: Maria

Julkramar och en önskan om en riktigt GOD JUL!

2007-12-23 @ 21:31:55
URL: http://kramaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0