Sista minuten/Rim

image71



Julklappsrim
är kärt besvär
Bästa hjälpen
får du här....


Allmänna rim:

Det du i paketet finner  hoppas jag ditt hjärta vinner.

Vad du önskat länge har   får du här av mor och far.


Paketet är nog smått och tunt   men vackert  ment  och hjärtligt unt...


Tomten blev skinnad in på bara kroppen  så nu han hoppas att detta är toppen..


Du som tycker om att pyssla  får nu något för din syssla...


Nu är julen här igen med en klapp från trogen vän. Hoppas att jag valt det rätta och att du ska gilla detta!!


En julklapp till far att brukas i många dar.


Till min rara mamma  att öppnas med detsamma..


ALMANACKA;
Helg och söcken, år och dag ny och nedan visar jag.

Detta som du får räcker minst ett år.

Årets alla dar egna lappar har. (Väggalmanacka)


BADDRÄKT/BADBYXOR
Denna sak ger vita ränder uppå vackert bruna länder


BIO/TEATERBILJETTER;
Jag önskar dig en trevlig kväll bara för att du är så snäll!

Hoppas du ej somnar eller benen domnar,
allt detta ska vara roligt håller jag för troligt..


BLOMKRUKA
Till och med en riktig kruka kan man till nåt bruka.

BOK
Trivsamt sällskap i stilla vrå kan med mig iväll du få.

Mångsidig sak med rätta kan man kalla detta.

Om människor som levt och sånt som hänt   handlar det i denna present..

Många sidor, ord och rader hoppas klappen gör dig glader.

Hoppas att du utan lugnande piller kan njuta spänningen i denna thriller.

Kanske är just poängen att den passar bra i sängen.

En mångsidig grej är klappen till dig..


DAGBOK
Nyheter som hänt sättes här på pränt.

Skvaller, sorg och hemlighet -  här är en som allting vet.

Pratar gör man ju med denna med det måste ske med penna..

HANDDUK/BADLAKAN
Vatten är härligt, men efteråt är det skönt att ej länge va´våt.

Efter en tur i sjö/hav/kar är det bra du sådan har.


HANDSKAR
Tag emot med båda händer denna gåva som jag sänder.

Med varm hand skänks dig detta att på kalla händer sätta


HANDVÄSKA
Mig lär varje kvinna oumbärlig finna.

Näsduk, spegel och en penna allt ska stoppas uti denna.
Penga, nycklar, allting trängs - akta så den inte sprängs!

JACKA
Ute viner vinden kall här får du så du står pall.

Uti alla väder behöver man ju kläder.

Fryser du så gör som så; Ta blott denna utanpå!


KALSONGER
Om dom faller dej i smaken går du ej med baken naken.

Ger min egen hjälte en klapp under hans bälte

KAMERA
Hjälper dig att hålla kvar minnen ifrån flydda dar.

Bra tagna i olika situationer knyter samman  generationer.

Du blir säkert, tänker jag, "knäppare" för var dag.

Dagar som flytt kommer aldrig tillbaka med denna  kan du gångna dagars sötma smaka.

Nu kan du fånga allt vackert du ser. Be alla flickor att de smilar och ler!

Det säger bara klick och blir minnen på ögonblicket...


JA DETTA  VAR  BARA  LITE  JAG  HADE  ATT BIDRA MED!!!
Hoppas att någon hittade nåt,,


Nu är det knappt en timma kvar, sedan är det Jul 2007

                                     GOD   JUL 

TILL   ER  ALLA  BLOGGVÄNNER!!

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Trevligt med rim på klapparna.. Önskar dig en fin helg med allt den kan inebära.. Kram från Skånetomten

2007-12-24 @ 00:37:37
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Cina

Önskar dig en riktig GOD JUL
Kramen

2007-12-24 @ 09:03:44
URL: http://heavenladyn.bloggagratis.se/
Postat av: britten

å nu är det bara en liten stund så får du oxå ta julledigt och det är dig så väl unt...

2007-12-24 @ 13:34:54
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Mia

Ha en underbar helg, Inger! :-)

2007-12-24 @ 21:39:21
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Ewacarin Holmqvist

Jag unnar dig en fridfull helg med lagom mycket mat oo annat.Kramar och vänliga ord är gratis!
Kram

2007-12-24 @ 22:12:57
URL: http://echolmqvist.blogg.se
Postat av: britten

TAck tack Inger så fina böcker vi fick av O...både B och jag och jag vet ju att du är handen bakom....Moffi får vänta på sitt paket.

Hoppas ni har en alldelns underbar juldag.

2007-12-25 @ 11:52:05
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Zack

God Jul :)

Tc.

2007-12-25 @ 12:16:38
URL: http://cityoftheday.blogg.se
Postat av: Pialotta

Det låter väl bra.. lagom är bäst.. vi hade inga klappar hellre.. bara en till min mamma.. Mina barnbarn får något på lördag då de kommer hem från Thailand, men vad ska man ge till ungar som har allt?
Därför i frågasätter jag julklapparna över huvudtaget.. Hmmm.. ska tänka på det där.
Ha det bra o go fortsättning:-)

2007-12-25 @ 14:44:46
URL: http://kafferasten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0