Blick över prästfjärden!!

341127-25
Här hämtar jag kraft och engergi, när vi går våra promender utmed  Mälaren.

Uppemot vänsterkanten brukar vi  ta båten och åka ut och sitta och kasta med kastspö, mest på sommaren förstås.
Jag är inte så bra på att kasta. Har nu bestämt att jag ska lära mig det till sommaren.

Det brukar oftast vara så att min älskade man kastar, han har flera spön på gång. Sedan ligger jag i en solstol, med en bok på magen och läser, eller solar. Då kan man verkligen koppla av.

Sommaren som gick blev det inte så ofta, men förra sommaren var det  mera av den varan.


När vi sedan kommer hem till stugan har vi massor av kraft och energi,  inte alltid förstås. Har det varit riktigt varmt, så tänder vi bara grillen och myser på vår altan. 

Nu längtar jag redan till sommaren. Hur ska det gå. Vi var ju där i helgen och stängde igen mer eller mindre.

Ja, det är tur att man har "ett liv " och inte bara "stugliv." 


SÅ  VACKRA  LÖNNBLADEN  BLIR  NÄR  DE VISSNAR!!

Kommentarer
Postat av: Britten

å du beskriver känalsn av stugliv såååå bra jag riktigt känner hur mansitter i ekan med metspöt...så du läser också i båten ...va mysigt...jag brukar ta radion med och lyssna på sommar....å vad härligt nu fick du mig att längta till sommaren och holmträsk...
gick bra i dag träffade en ur bra läkare...kram

2007-11-05 @ 16:56:28
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: cilla

Va mysigt det låter. Vart har ni er stuga? Det stämmer förresten att det är bra för marken och även blommorna att löven får ligga kvar. Jag brukar kratta mina löv över rabatterna, det tänker bra o är ett litet skydd
kram

2007-11-05 @ 20:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0