Ute skiner solen!

341127-48



Vad glad man blir när solen är framme. Hörde på nyheterna att det visst skulle vara soligt,
i hela vårt avlånga land. Då njuter vi av den idag.

Nåväl, i natt pratade de på  Carlavagnen om Miljön. Det var nog bara män som ringde in. (mest)
De flesta var mycket  negativa. De flesta trodde att det var för sent, att göra något åt vår miljö.

Det var många förslag, övergå till grön el, åka kollektivt, sophantera, köpa miljöbil. osv osv ....
Ja jag kommer ju inte ihåg allt. Men visst känns det lite oroligt, hur vi har förstört vår värld.
Jag kommer säkert att klara mig, eftersom jag är till åren kommen. Men man tänker ju på sina barnbarn och
barnbarnsbarn. Men några trodde oxå att det gick att göra något åt.

En kille tyckte att det skulle inrättas ett miljöbank, som inte är i regering. För han trodde att regeringen är så mån om att få sitta kvar, så de vågar inte ta några stora beslut.. Typ, som Riksbanken. Och kanske inte bara som styr
Sverige, utan typ hela EU, och kanske ännu större  omfattning.

Det här är ett stort tema. Som vi säkert kommer att få älta ett bra tag framöver.

Det var bara en tanke från mig.


MAN  FÅR  INTE  ANKRA  SKEPPET  MED  ETT  ENDA  ANKARE,

LIKSOM  INTE  LIVET  MED  EN  ENDA   FÖRHOPPNING !!


Men jag önskar er alla en jättefin dag, hoppas du kan få känna solen mot din hud,
även om det bara är en sekund !!

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin:s kaffeep

Det är de stora företgen som måste ta mer ansvar.Vi små kan inte på egen hand få ordning på miljön,men tillsammans kan vi fixa det :-)
Kram på dig

2007-11-27 @ 11:15:59
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: britten

Som vanligt tänkvärda ord min värn....ja du och jag har dryftat många av livets gåtor och det ger mig otroligt mycket att prata " liv " med dig....tack...
och ha du också en solig dag

2007-11-27 @ 11:36:29
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Här är det också soligt idag, även om lite "bulliga" moln väntar vid kanterna ;-)
Som de gjorde igår....

Jo, den nya forskningen om miljön känns ganska skrämmande, och speciellt som flera säger att det är försent att göra något och att skadan redan är skedd.
Hoppas de styrande och speciellt företagen, som verkligen kan göra något vaknar upp,
och då blir det nog även lättare för oss vanliga människor att "dra våra strån till stacken" att bidra till att minska miljöförstöringen.
Ha en fortsatt fin dag
Kram

2007-11-27 @ 14:37:00
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Jag kände solen idag, då jag "Elsade" till mamma.. härligt i vinden, men inte så behagligt i alla fall, då solen bländade mig i farten.. det gäller att se upp där ute så man inte blir påkörd..
Nu i kväll var det mörkt och man får passa sig för mörkemasse:-)
Det där med miljön ältas och ältas.. tror nästan det är kört.. så mycket skit som spys ut var dag på både land, hav och i luften av alla fordon mm.
Så till allt annat som hör till den där miljöförstöringen.. tror faktiskt på den där spågumman som spådde för en herrans massa år sedan. Hon sa något om att det skulle bli så många hus och bilar eller fordon på vår jord till slut att allt skulle bara försvinna i en puff längre fram i tiden.
Ha de fint ändå och visst ska vi göra vad vi kan var och en för att det inte ska hända..
Tjingelong ha en fin fortsatt kväll:-)

2007-11-27 @ 17:01:54
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Maria

ALL träning är bra. Mycket eller lite spelar ingen roll bara man gör det.

2007-11-27 @ 17:05:32
URL: http://kramaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0