Veckans fniss!!

341127-35
Bild över prästfjärden!!
Mälaren!


-Vad heter du då,
min lille vän?
- Hans. Precis
som kungen
-Men Kungen
heter ju inte Hans?
- Jodå, hans majestät.


- Kan jag få en kopp kaffe
utan grädde?
- Vi har ingen grädde.
- Kan jag få en kopp kaffe
utan mjölk då?


Snigelmamman:
-Pass på nu, barn, ni får inte
gå över vägen nu för det
kommer en buss  om fyra timmar.


Fröken  till Karin:
-- Kan du säga tio djur som
bor på Grönland?
- Nio isbjörnar och en valross.


- Mamma, jag gillar inte  ost
med hål i.!
- Var inte dum, Ät osten
och lämna lhålen.


Din kompis frågar:
- Du vet inte var Johan är?
- Då säger du:
- Jo han står där borta!


Pojken till sin far:
- Far, får får får?
Pappan svarar:
- Nej, får får inte får,
får får lamm.


- Varför går du och knäpper
med fingrarna?
- Det håller tigrarna borta.
- Men det finns ju inga tigrar.
- Nej, just det.


Du är ute och går iklädd
en hatt. Plötsligt blåser
hatten iväg och hamnar i en å.
Då säger du:
- men ÅÅÅÅ !!!



Varje patient som anträdde provinsialläkare Östergrens
manliga väntrum fick samma barska uppmaning.
- Klä av er naken!
Till slut satt där tio stycken  spritt
språngande nakna karlar.
- Och jag som bara skulle hämta lite
huvudvärkspulver, beklagade sig den
förste
- Och jag skulle bara undersöka
stortån, beklagade sig den
andra.
- Och jag som bara skulle ta bort en
vaxpropp,beklagade sig den
tredje.
Och så fortsatte det fram till den siste sa.
- Och jag som bara skulle läsa av
elmätaren....


Bettan skrev brev till sin man Sune som satt i fängelset:
- Käraste, det är vår och vi skulle ha haft potatisen i jorden nu. 
Men  där sitter du.
Sune svarar:
- Käraste, bekymra dig inte. Du klarar  ju att gräva upp potatislandet själv,
men gräv inte på sydsidan av huset. Där grävde jag ner vapnen
innan jag åkte in.
Sunes post passerar givetvis genom  fängelsecensuren.
Det dröjer inte länge förrän det kommer ett nytt brev från Bettan:
- Kära Sune, igår kom sex poliser och grävde upp hela sydsidan av tomten.
- Bra, svarade Sune. Nu kan du sätta potatisen.

FÖRSÖK  ATT  GÖRA  NÅGON  GLAD  VARJE  DAG  OM  DET  SÅ  BARA  ÄR  DIG  SJÄLV  !!

Kommentarer
Postat av: britten

Ja det lyckas du med varje dag ...jag lovar..

2007-11-14 @ 18:33:38
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Tack för lite fniss och skratt.
Kul !

2007-11-14 @ 20:55:10
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Maria

Gokväll! Hittade dig hos mammastina och du är den första jag träffat på som är 60+. Intressant för ni är svåra att finna.
Jag har en dotter som bor på ett gruppboende så då har vi i alla fall något gemensamt:)
Välkommen att kika in till mig.

2007-11-14 @ 21:55:41
URL: http://kramaria.blogg.se
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Ha, ha.. ja du de där skratten behövs i vardagen verkligen.. de får vi verkligen vara rädda om:-)
Jo då mamma är hemma från sin hjärtoperation, men visst tar det sin tid.. alla prov är inte på topp, men hoppas det ger sig. Ska in i morgon igen för nya Varinprov.
Ha de bäst.
Kram

2007-11-14 @ 22:06:36
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Maria

Inger!
Du behöver inte alls ursäkta din blogg. Den är funktionell och det är ju allt som behövs. Att det finns dom av oss som gillar att trixa - blir många fel må du tro - det ska du ta med ro.
Läste flera av dina inlägg och det är för mig intressant att höra om ditt jobb. Inlägget från konferensen känns i mitt moderhjärta som du förstår.
Karlavagnen brukar jag också lyssna på och hörde delar av den kvällen med Stina. Jag gillar henne och Marcus Birro jättemycket.
Ha det gott och i denna timma sov gott!

2007-11-14 @ 22:37:39
URL: http://kramaria.blogg.se
Postat av: Louise

vad rart det är med en oskyldig och vanlig svensk sk rolig historia....
:-)

2007-11-15 @ 09:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0