dotterns soppa,,

I helgen var ju tösen här med sin familj.

Hon hade gjort en god  kräftsoppa till familjen som de åt dagen innan de kom upp
till oss.
Hon fick då kvar som hon tog med sig upp till oss, för provsmakning.

På söndag kväll var vi lite småsugna, så vi värmde soppan.

Men mums,,,, så god den var. Jag rekommenderar den varmt till er alla.

Tyvärr hann jag inte ta något foto på den, så ni kunnat se hur god den ser ut. Vi var för glupska,,,

Men här skriver jag ner receptet:

KRÄFTSOPPA:
6-8 personer

2 msk margarin
2-3 morötter (finrivna)
2 msk vetemjöl
8 dl vatten
2 fiskbuljong tärningar
400 gr kräftost
1 brk kräftstjärtar
2 dl créme fraiche
Svatpeppar o dill

Fräs margarin och morötterna strö över vetemjölet. Späd med vatten, smula i
buljongtärningarna och svatpeppar.
Låt puttra i 10 minuter, rör ofta. Lägg i osten, créme fraiche och dill.
Låt putra i 5-6 minuter.
Lägg i kräftstjärtarna och lite av spadet.
Servera med ett gott bröd.

SMAKLIG   MÅLTID !!

Idag är det en vanlig måndag. Tur  iallafall att jag är ledig. Då ska jag göra något så kul som att dammsuga.
men kära nån, det är ju jättesvårt, det är mörkt och  mulet. Man ser inte.
Ja, det är inte så att det inte finns damm och smulor, det kan jag garantera, för av den varan finns det massor

Men nu får jag suga på måfå,  så jag får väl höra hur det bara skramlar till när sk... en  sugs in...
Men å andra sidan, så är det ju bra. Då går det kanske fortare.,,,

TA  INTE  LIVET  SÅ   ALLVARLIGT.  DET  ÄR  DET  ÄNDÅ..

Kommentarer
Postat av: Britten

Mums fillibabba...det ska absolut provas...

Städa inte mera nu....bättre lite skit i hörnen ...du vet...

Ha det bäst, hörs snart !

2007-10-29 @ 12:52:29
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Inger

Britten: nej, jag är klar med dammsugningen nu. Det var ju så mörkt. Då gick det ju fort.,,
Lycka till i eftermiddag. Kram

2007-10-29 @ 13:03:56
Postat av: cilla

Oh så gott det där lät. Jag som älskar alla former av skaldjur. Tyvärr så äter inte min man skaldjur så jag får vänta på att Sofie eller Britt kommer hit, för det är inte kul att göra i ordning bara åt sig själv. Men det lät jätte gott!!
kram

2007-10-29 @ 15:15:30
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hos oss står dammsugaren alltid framme,ingen idè att ställa undan den.Kommer det främmande åker den in i sovrummet :-)
Ja,idag har det varit väldigt mörkt och dystert.
Ha det bra/ Anna-Carin

2007-10-29 @ 20:33:11
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Louise

mmmm...visst e den goooo.
men smulade den ;-)

2007-10-31 @ 18:28:55
Postat av: Louise

Stort tack för senast. Hade mysigt och trevligt, som vanligt.
Lyckades ju också sätta sprätt på lite av lönen då vi var på stan.
/kram

2007-10-31 @ 18:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0