Hösten är här !

Om ingen gått miste  om det, så vill jag bara förmedla det.

I lördags var jag ute på promenad i en underbart fin park. Ekarna som jag annars uppskattar,
"under ekars djupa grönska" det var nu en annan underbar syn. 
Det var bronsfärgade blad på alla ekar, och björkarna har ännu inte tappat sina löv. Undeeerbar syn. Vi stod där och tog in hela härligheten.

Verkar som bladen sitter kvar ovanligt länge, sedan färgerna i år "gott folk", eller är det bara att jag själv mår ovanligt bra i år. Jaa, hela jag ,ser det mesta positivt, får passa på och njuta. Härligt!!!

Förra året var inte lika roligt. Jobbigt., men jag kan lova att jag har verkligen försökt att kämpa mig till känslan av idag. jobbigt när man inte får sova och allt känns mörkt.

Men tack vare att jag har en underbar man, fin familj, jättefina vänner som man kan prata med. Arbetskamrater som har peppat och uppmuntat, och trott på mig. Stort tack till er alla.

Sedan har jag haft jättestor hjälp av böcker, tur att man älskar att läsa. Det bästa som finns, att drömma sig bort i böckernas värld.

Började med,   "Bränn inte ut dig" av Barbro Bronsberg och Nina Vestlund"

Fortsatte sedan med "Sluta Kämpa-Börja leva" med Sanna Ehdin"
en underbar   bok, rek. varmt

nu är jag inne på "Din inre framgång" med Sanna Ehdin.

Tänk att man kan få så mycket kraft genom att läsa sig till livslust, få kraft och tycka att livet är härligt igen.

men som sagt man kan nog inte bara läsa man måste ha goda vänner oxå, som man kan prata med och känna tillit till. Ni som läser mina rader vet vilka ni är. NI ÄR UNDERBARA.- TACK FÖR NI FINNS

Vad dimper ner i brevlådan idag, jo en "Groda som heter Gustav" sedan en liten lapp som det står
Hej! Jag heter Gustav Groda. Jag ska flytta hem till dig och vaka över ditt hem och din familj....

Vad känner man då.?!! Vilken vän, jag blir rörd till tårar. Taack!! 

Ha en bra måndag, det tänker jag ha!!

Kommentarer
Postat av: Britten

Musik, litteratur och goda vänner. Hade inte heller klarat mig utan det. Det bästa som finns att ta till när det blåser storm i kropp och själ.

2007-10-22 @ 20:24:59
URL: http://pyrobritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0