Kvinnors sjukskrivning

Fakta:
ur KA, nr 17


Satt och läste denna tidning och blev lite besviken, men jag har ju förstått att det är på detta viset.
Vi kvinnor kommer som nummer två alltid efter männen. Men jag tycker ändå att vi är lika bra som
männen. Det gäller att vi kvinnor står på oss, för vi ska få ett mera jämställt samhälle.
Men det blir nog efter min tid.
Orättvist kan man ju tycka.





Det finns många förklaringar  till att kvinnor är mer sjukskrivna än män:



Män får bättre stöd och rehabilitering

Den medicinska kunskapen om kvinnor är sämre.

Kvinnor gör mer obetalt hemarbete.

Kvinnor finns oftare på låga positioner på arbetsmarknaden,
där sjukskrivning är vanligare.


15 typiska kvinnosjukdomar: finns beskrivna oxå i denna bilaga. Men jag ska inte ta upp dem här,
 det blir inget bättre av. 

 JAG ÄR ÄNDÅ NÖJD OCH GLAD ÖVER ATT JAG LEVER HÄR OCH NU OCH HAR ETT BRA LIV`!


 Ska försöka att göra det bästa av var dag, glädjas över att jag inte är sjuk. Ta en dag i taget.
Men det är inte alltid så lätt.!!!!
    
                        TA  HAND  OM  DIG.

                                KVINNA !
               


Kommentarer
Postat av: Britten

ja men hade väl hoppats att vi skulle kommit längre på 2000 talet än så...

kram du kloka

2007-10-17 @ 13:31:31
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Stefan

Å andra sidan så dör ju vi män mycket tidigare. Tänk på vad vi missar....he he

2007-10-17 @ 17:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0