Onsdag/Konferensdag

Idag har jag bara haft konferens, visserligen jobbade jag över ett par timmar för vi hade ingen vikarie.

Det var en mycket bra och trevlig konferens idag. Personen jag är stödperson till hade sin godman och kontaktperson  med på mötet. Det är två kvinnor jag känner  sympati och respekt  för. Tack för de finns, skulle nog inte orka  om jag inte hade deras stöd och uppmuntran. Tack snälla ni för ni finns. Det kändes mycket bra. Vi diskuterade lite kring hans liv. Bra och trevligt när alla kontakter rum O. kan vara med. Det skulle vi nog införa lite oftare. Alla kan då få säga sin åsikt kring vissa situationer.


Nu i oktober är det "bröstcancermånad" - "Rosa Bandet månaden" Det är viktigt att de har det varje  år.
Det får en att tänka till hur viktigt det är att känna på sina bröst. Jag är nog lite slarvig med det annars.



Jag pratade med min kära lilla svärmor efter mötet idag. Hon är inte så pigg. Hon är precis som man önskar att en svärmor ska vara. Liten, vithårig ,ödmjuk och omtänksam. Det är alltid roligt att prata med henne. Hittills har hon hängt med på det mesta som händer både i  världen och sina närmaste.
Hon har tappat lite lust sedan svärfar dog i augusti. I mars skulle de ha varit gifta i 70 år. Så det är inte konstigt att hon känner sig lite håglös och trött.


Men nu ska jag ta det lite lugnt några dagar, ledig till måndag. Min kära man och jag åker till stugan fredag morgon. Och det roligaste att det visst ska bli bra väder. Jag ska  plocka in mina pelargonier, jag har sparat sedan flera år tillbaka. Det konstiga är att de gamla jag sparat har varit kraftigare och finare än de nya från i år.
De får stå i storstugan, vi brukar ha ca 5-10 grader inne hela året, sedan står de framför ett stort fönster. Så nu hoppas jag att jag hinner få in dom innan det blir frysgrader.


              DET ÄR INTE KLOKT          VAD DET ÄR SKÖNT ATT LEVA  !


Kommentarer
Postat av: Britten

Å hoppas du får en riltigt trevlig helg i erat sommarparadis.Du och din kära...vad det låser mysigt. önakar att jag också kunde åka till stugan över helgen så där men det är lite för långt.
KRAAAAM

2007-10-04 @ 10:55:34
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Louise

...Vänta inte med någonting till ett speciellt tillfälle, för varje dag du lever är ett ett speciellt tillfälle....
- Fånga dagen.
. LoveU.

2007-10-05 @ 19:47:20
Postat av: Louise

älskar din positiva inställning till livet, hoppas den går i arv.....

2007-10-05 @ 20:10:02
Postat av: Inger Emksson

I Love you Lo

2007-10-07 @ 19:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0