Vad vill jag med min nya blogg..?

Vad jag närmast tänkte använda min nya blogg till så är det att
skriva lite daganteckningar, roliga händelser, mindre roliga ósv.

Ibland har man behov av att prata av sig, men det är inte alltid det finns någon till hands. Då kan det vara skönt att skriva av sig, och kanske få någon kommentar på detta.


Idag har jag varit ledig, eftersom jag har jobbat hela helgen.

Ska kanske berätta att jag arbetar i en gruppbostad med utveckl.störda i en förort. Jag trivs mycket bra, med boende och personal.
Jag arbetar därför oregelbundet. Veckan som gått har jag arbetat mycket, Det vill säga jag har haft jour 3 nätter.

När man arbetar en helg så försöker vi hitta på något trevligt. Det är ju viktigt att våra boende kommer ut så mycket som möjligt i samhället och känner sig så delaktiga som det bara går.
Vi hade en trevlig helg!

Så därför har jag idag varit ledig. Jag har tvättat, lagat lite korvgryta, putsat köksfönstret och satt upp en ny gardin. Det blev en beigé gardinkappa som jag köpte i Solna i lördags. Det blev fint tyckte jag.

Sedan har jag min kära svärmor som är 93 år, hon är helt underbart gullig. Henne ringer jag varje dag och hör hur hon mår. Hon har haft 2 infarkter sedan i våras. Så hon mår inte bra, har svåra andningsproblem. Hon får hjälp från hemtjänsten och även från ett mobilt team som kommer om hon ringer till dom.
Vi bor i andra delen av staden så det känns lite jobbigt, att inte bara kunna ta en sväng upp när som helst. det är ju alltid en massa trafik, så det tar näst en hel dag för att ta sig dit, för man vill ju vara hos henne ett tag oxå.

Sedan har jag idag fått ett fint mejl från en underbart fin väninna, det var sång av Ludde "what a wonderful world" och till det ett bildspel med fina bilder, jag fick ståpäls och grät så tårarna rann långt ner på halsen. Tänk vilken fin musik det finns. och vilka fina vänner som skickar sånt fint .

Jag fick även ett roligt mejl från min dotter Louise som skickade ett bildspel  vad barn säger om bl. äktenskap.
Det finns många duktiga människor som kan hitta på trevliga och roliga saker. Det är bara att tacka och ta emot.

Nu ska jag se en liten stund på nyheterna. Sedan blir det natti. Konfernens i morgon. Sedan är jag långledig till måndag, då blir det resa till stugan. Min man R. har tagit ledigt på fredag oxå. Hoppas på fint väder för vi tänkte lägga på fräsch jord och fixa i trädgården.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till ytterligare en flitig bloggare!!!
-hmmm nu ökar ju pressen på att jag med ska starta upp...
fränt :-)
/Louise

2007-10-02 @ 20:31:18
Postat av: Thomas

Tjena! Välkommen till bloggvärlden.

2007-10-03 @ 13:46:58
URL: http://thomasdanielsson.blogspot.se
Postat av: Britten

Å Inger så roligt. Välkommen i bloggvärden.
Ja visst var det ett bra möte .Tyckte jag också.
Känner mig lite skakig ikväll och det går inte så bra att skriva,men vi hörs snart igen.
Kram

2007-10-03 @ 19:12:34
URL: http://pyrobritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0