Valborg/några små fniss!


När vi nu äntligen kommit fram till Valborgsmässoafton då är det vår. Det är på något sätt öppningen på vår och sommar. Man har massor av förhoppningar att det ska bli varmt och skönt, och att det ska bli en fin sommar..

Men först ska vi fira Valborg. För vår del så blir det inte så storslaget. Vi åker som vanligt först till stugan.

341127-197

Men någon brasa lär det inte bli, för den eldade vi upp för två veckor sedan och det sista förra veckan.

341127-196

Ja inte ser det så pampigt ute. Men när de brann så var det  en stor brasa, lite härligt ,samtidigt
lite kusligt. Det är ju det där med brandfaran man oroar sig för. Visserligen har vi vattenslangen
liggande precis intill. Men nu är det klart för i år. Skönt och fräscht  känns det ,när alla löv är uppkrattade
och uppeldade,, börja om från början,, känns det som...

Så den här helgen blir det att klippa gräs,  vår städningen måste börja. Men  vi hinner även njuta av våra återkommande hyresgäster utanför köksfönstret.
Ja inte snokarna.  utan våran hackspett, R. fotade honom förra helgen.341127-198
Han har  en fru oxå har jag för mig. Sedan alla dessa andra fåglar som kommer och vill ha mat.
Det är hur många som helst. Vi har fullt upp med att mata dem,.. trevligt.

Vi har  hägrar oxå in bit bort, De för ett fasligt oväsen, det låter som rådjur, vi  ser dem flyga över träden från oss . Vi har även varit och tittat där de har bo. Det bygger ju högt upp i träden. Det såg inget fint ut, det var väldigt skräpigt under där de bodde.. Men det är kul för de återkommer varje år i mars.


Mesta delen av helgen blir vi i stugan. Vi åker ner till Linköping fredag till lördag. Det ska bli kul att fira Stefans barn
som båda fyllt år. Sedan har han köpt något som jag tänker berätta när jag varit där, kanske oxå ta något foto. Ni kan ju försöka gissa, det låter jättemysigt. Barnen är i eld och lågor. Så jag misstänker det är väl den enda eld och låga som vi kommer att vara vid.. hihi.
 Louise och hennes familj kommer oxå dit, så det blir härligt att få rå om dem alla en stund,,
Men vintern rasar nog ut ändå.. även om vi inte eldar just denna helgen. Sjunger gör vi så bra ändå...

NÅGRA FNISS, det är ju ändå onsdag..

Pappan:
- Vad gjorde ni i skolan idag då?
Sonen:
- Vi gjorde krut.
Pappan:
- Vad ska ni göra i skolan i morgon då?
Sonen:
- Va? Vilken skola?


- Jag tänkte köpa en bok till
Pelle i födelsedagspresent.
Vad tror du om det ?
- Nja...Jag vet inte, han har ju redan
en bok.


En riktig snåljåp ska för första gången
gå till doktorn. På dörren står det  skrivet:
Första besök 15 kr, följande besök 5 kr.
Den snåle mannen:
Goddag doktorn, här ha ni mig igen

Ha en jättefin Valborg och Första Maj..  och  ha det fint i vårvärmen alla mina bloggvänner..

Det är väldigt torrt i markerna..!!!

Kommentarer
Postat av: Britten

Nä men har du eldat redan.....jag sitter instängd på kontoret, men ska snart gå hem...ha en jättefin kväll gumman..ringer dig..kram

2008-04-30 @ 14:00:52
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: soffie

oj då blir det ingen brasa för dej då!Du har ju tjyvstartat*fniss*
Ja visst är det starten på den härliga årstiden vi har framför oss nu!!
*fniss*
Hoppas din valborg blir bra!!!

2008-04-30 @ 14:24:07
URL: http://www.soffie69.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Ja, nu är det åter igen Valborg. Vad fort tiden går...
Får hoppas att alla Valborsfirare får fint väder. Själv kommer jag inte att gå till någon Valborgseld, men det är ok i alla fall.
Mysig bild på hackspetten. Tycker det låter så mysigt när de sitter och hackar ;-)
Ha det så trevligt i vår barndomsstad Linköping.
Och tack för åter igen de roliga historierna som ger mig många goda skratt och fniss.
Ha en fin Valborg och 1:a Maj.
Kram

2008-04-30 @ 15:39:46
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Mia

Ha en trevlig valborgsmäss! *L*

2008-04-30 @ 17:48:51
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Anna

Alltid lika trevligt här hos dig... man blir glad. Trevlig helg på dig. Så mycket kul som du ska på.

2008-04-30 @ 18:57:20
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Margaretha

En sån mysig stuga ni har.....inte elda nu igen för då kan det gå galet
:D

He he he roliga små historier...tack för det.
Kram och trevlig afton
Margaretha

2008-04-30 @ 19:31:45
Postat av: Plogflickan

Vad bra foto på hacke hackspett..

2008-05-01 @ 09:43:36
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Carina

Idag bär det iväg med husvagnen, då är det vår.
Ha en skön 1:a maj.

2008-05-01 @ 10:42:14
URL: http://signo.blogg.se
Postat av: Pialotta

Du har verkligen full rulians i din täppa.. visst finns det så mycket att söta då våren hälsas välkommen.
1 Maj idag.. korna i livliger dans på ängarna och demonstrationstågen/talen i fullan gång..
Vi hade en lugn Valborg med ungarna. En är gravid, en skulle jobba idag, en var chaufför så det blev lugna gatan.. kaffe och likör för mig det var allt efter grillningen:-)
ha de skönt i stugan..
Kram

2008-05-01 @ 14:25:42
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: maria

Vad skönt att vara ute vid stugan. Du verkar ha det så mysigt där. Jag hoppas vi får följa våren och sommaren därifrån i bilder.
Ha en trevlig 1:a majkväll.

2008-05-01 @ 21:00:45
URL: http://www.nightviolet.blogg.se
Postat av: soffie

önskar dej en härlig lördag

2008-05-03 @ 09:35:03
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Ewacarin Holmqvist

Tack för ditt sms - Det värmde! Som du ser har jag kommit igång att skriva så smått. Mår bättre men ännu hittar jag inte riktigt mig själv. Forttfarande undrar jag vad som har hänt. Borde ju söka läkare, men...
Skriver till dig snart!
Kram/

Ec

2008-05-04 @ 17:42:36
URL: http://echolmqvist.blogg.se
Postat av: Anonym

Hihihi....Inger hon firar Valborg med besked....nu har festen varat i dagarna fem!!!!
Vart håller du hus Inger? Hahahaha.....
Jag antar att det är det fina vädret som håller dig från datorn. Hoppas det i alla fall....
Kram....

2008-05-05 @ 06:13:49
Postat av: Britten

Godmorgon vännen...tillbaka i verkligheten ..ringer dig i em..kram

2008-05-05 @ 07:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0