Lite uppmuntran efter tandläkarbesöket!

Ja äntligen hade jag tid till tandläkaren. Han undersökte min avbitna tand. Jag hade ju haft turen att bita av en på den andra sidan oxå, så nu blir det stor förändring i mun. Jag hade inga karies utan det var förslitningar. Ja vad har man att välja på. Så nu ska jag få en krona på ena sidan och en bro på den andra. Det ska bli spännande, och framförallt dyrt..
Ja vad säger man gaddarna måste man ju ha.. Sånt är livet!!!!!


Efter besöket gick jag runt och letade efter en bikini. Passande när det ösregnade utanför. Men jag tänkte jag skulle köpa en ny tills vi åker till Malaga i mitten  på september. Och tänk jag hittade detta vidunder. Rosa/lila. Konstigt att det inte blev svart. Jag fastnar alltid för svarta, både baddräkter och bikini. I somras när syrran och hennes man var hos oss så hade jag köpt en svart baddräkt. och då säger hon, köper du jämt svart. - jaha det hade jag inte tänkt på. Så då tänkte jag, vad sjutton, nu ska jag ha en med färg. Vi ska ju ¨åka med dom. Ja den var väl inte så där väldigt tjusig, men det finns inte mycket kvar nu. Men priset för båda delarna, 89 kronor, otroligt. Strunt samma om jag inte trivs i den.


Ja här sitter jag vid datorn helt ensam, maken är i stugan och imorgon jobbar jag natten. Så bäst jag tar och går och knoppar.. Ska lyssna sista timman på Karlavagnen ikväll 90-talet.


Tunga perioder!
Alla går igenom perioder när allt känns trögt.
Det är en naturlig del av livet.
Acceptera att det  är så just nu och att det är övergående.
Försök att göra en liten, bra sak varje dag..


Ja alla behöver ju inte köpa en bikini. Det gjorde jag....

Ha en underbart härlig helg alla bloggvänner!!


Kommentarer
Postat av: Maria

Hihi...visst firar vi allt möjligt vi också! Dock inte telefonnummer.

Och sthlmare är nog som folk är mest....det finns folk till allt!!!!

Men här i Värmland, här finns det bara glada goa människor...(med fingrarna i kors)

2008-08-09 @ 06:22:20
URL: http://nightviolet.blogg.se/
Postat av: Mia

Ska försöka tänka på dina kloka ord idag, ta dom med mig och plocka fram dom när det behövs

2008-08-09 @ 07:54:14
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anna

Men vad härligt med Malaga...snygg bikini har du hittat...beachens snyggaste ska du se...tandläkarbesök...inte kul med nädvändigt..ha det bäst min vän.



2008-08-09 @ 11:49:05
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Ann-sofie

Tycker den var jättefin, jag satsade på färg och mönster i år med, lite träkigt att alltid ha svart.

Tack för rådet. hade tänkt göra så som du sa, jobba först och se hur det går.

Men nu fick jag höra att det fanns massor av jobb på dagis där jag vill jobba och nu ska plugga "till".

Då blir man ju extra kluven. Dessutom vill jag bort fr nattjobbet som jag nu har.

ÅÅÅÅ det är så himla svårt, önskar ngn kunde säga hur jag skulle göra.Ler

Hoppas det ordnar sig med tandläkarbesök så dina tänder blir bra igen.

Må så gott

KRAM

2008-08-09 @ 12:29:09
URL: http://affib.blogg.se/
Postat av: Ewacarin Holmqvist

Bikinin var ju fräsig! Strunt samma om du kommer att trivas i den, då den var så billig!

Vad tiden går fort! Redan augusti - Men vi får ta vara på vad som finns kvar av sommaren. Idag är det sol här hos mig. Det är skönt!

Trevlig helg trots att det är en jobbhelg!

Kram

2008-08-09 @ 12:57:10
Postat av: Inger Maryissa

Skönt att det gick bra hos tandläkaren, men visst är det trist att det ska vara så dyrt.

Ja, det var verkligen ett bra pris på bikinin, och kan tänka mig att du ser fram emot resan till Malaga.

Önskar dig också en fin helg och fortsatt dag.

Kram

2008-08-09 @ 13:26:31
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: hjördis



Ha en bra helg själv. Är nu i Älvdalen och har loggat in på sonens dator. De små barnen tittar just nu på Bamse och allt är bara bra med oss. Kram // Hjördis

2008-08-09 @ 14:47:21
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se/hjma
Postat av: Pialotta

Jag har som du nästan alltid svart bikini, men dessförr innan hade jag just lila fast inte riktigt samma ton.

Så ni ska på resa ni.. inte vi, men kanske det kommer en tid för det oxså.. Min före detta eller ja.... ungarnas pappa kommer hem på måndag efter 1 månad i Thailand.. undras tro vilket skick han är i;-)

Nu ska jag göra Västerbottenpaj.. kräftor denna helgen oxså..

Kram

2008-08-09 @ 17:58:46
URL: http://caffepaus.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Vilket fynd.....och va skönt att hitta någon som man vill ha...

Inte lätt vill jag säga....

En dum fråga...Hur steker man halloumiost...du skrev att det var gott..

Jag tyckte bara att det blev segt och "gnisslade" mellen tänderna ;/

Kram

Margaretha

2008-08-09 @ 18:46:54
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: soffie

så kloka och tänkvärda ord du delar med dej.

Jag tycker bikinin är jättesnygg,blir helläcker när du är brun.

Å va mysigt att ha Malaga att se fram emot.

Go lördagskväll

2008-08-09 @ 19:56:33
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: maria

Håller med dig om det där att köpa kläder för ett tillfälle som man sedan inte vill ha. Det är just det jag vill undvika den här gången.

Snygg bikini. Det är min färg men precis som du så blir det oftast svart för jag trivs i det.

2008-08-10 @ 00:06:01
URL: http://kramaria.blogg.se/
Postat av: Anna

M mmm jag blir glad när du säger några ord till mig... :)

2008-08-12 @ 13:29:43
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0