Inte som vi tänkt!!

341127-91



Ledig helg, skönt. Vi hade tänkt att åka in till stan, gå runt och "strosa" lite.. Sedan gå och äta. Den här årstiden tycker vi att det passar bra.  Den varmare årstiden brukar vi ju mest vara i stugan, när jag har ledig helg...
Så blev det nu inte. Maken kände sig krasslig, ont i bröstet och hostig...  jag kände mig oxå lite ringrostig från gårdagens hemresa.. - Sedan ringde ett par andra vänner och vill bjuda oss till kvällen. Det är typiskt, allt roligt kommer när man känner att inte orken finns... Vi tackade därför nej, och bestämde träff en annan dag..

Sedan åkte vi ner till vårt nära affärscentrum.. Tog en liten runda in i bokhandeln och andra affärer.. Jag har ett tag letat efter en ny väska till jobbet.. Och tänk jag hittade en. Och det blev den här röda. Inte så dyr och exklusiv.. Men lite lagom stor.. Hade tänkt mig en svart först, men jag har andra svarta, och det är ju kul med lite färg oxå...
Det bästa  är att det är en massa fack, och det var det jag var ute efter ... Och priset, ja billigt.. det kan du få gissa, om du vill... Maken betalade. Så idag fick jag en gåva till.. Ja jag fyller inte år idag heller...
Men maken sa; då kanske du är snäll hela veckan... hihihi... .

Det är ju ofta att vi kvinnor har mani  på något. Det kan vara skor, väskor eller skärp osv.. Och för min del så är det nog väskor.. Och nu när inte mamma lever längre, så blir de liggandes.. Måste rensa. Hon kunde säga ibland.. Inger, har du ingen gammal väska du inte vill ha??? Det var ju bara bra både för henne och mig...Men nu finns hon inte mera... men i tanken, varje dag...


Ikväll är det melodifestivalen, jag kan tänka mig att det blir Carola och Andreas, och kanske Sanna som går till finalen. Men det blir spännande att följa.. mest för själva festen runt omkring. >Låtarna är ofta lite si och så..




Det finns mycket i livet
som inte kan förstås,
men livets huvudsakliga mål är;
att tänka rätt,
handla rätt och leva rätt.


He en trevlig lördagkväll!!

Kommentarer
Postat av: annebelle

Snygg väska! Jag älskar också väskor. Har många och det blir nog fler.
Det sägs att särskrivningarna kommer från engelskan och så är det säkert. Jag tror också att de kommer från reklamen där de används flitigt. Det ser väl tydligt och lättillgängligt ut och så tar vi till oss det...Ibland blir det dråpligt men för det mesta blir det knas..
Ska också se festivalen. Trevlig kväll!

2008-02-16 @ 17:18:27
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Plogflickan

Skönt att höra att det finns fler som har väskmani..
Hörde en gång om varför man köper väskor, man behöver inte stå inne i olika provrum och bli besviken *ler* En väska är enkel att handla, kanske det ligger nått i det, jag har så många så jag skulle kunna sälja....

2008-02-16 @ 17:47:27
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: britten

men va fin...jättefin..hoppas du inte drog på dig en förkylning i går...Tack för att du lyssnade i morse...

krya på er båda två

2008-02-16 @ 18:06:38
Postat av: Pialotta

Jag skrev precis då du var inne hos mig:-)
Visst jag är nästan säker på att både Carola/Andreas och Sanna tar hem seger till Globen, medan mina andra finns på bloggen..
Väskor har jag alltid och gillat.. har hallen här halvfull;-)
Ha de fint i kväll då och rösta du oxså..
Kram

2008-02-16 @ 18:17:34
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Anna

Ja det var en fin väska. Vet du ... jag har så svårt för nya väskor. Ibland har jag köpt en ny och trivs inte i den. Som om jag bodde i den.. nej du vet vad jag menar. Man hittar helt enkelt inte rätt i den. Men nyss köpte jag en fullträff. Då känns det så bra. Du kommer säkert att trivas i din nya fina. Lycka till.... ja nu tittar vi på festivalen o har skoj.

2008-02-16 @ 18:32:59
Postat av: Soffie

Jättesnygg å vad roligt att få nåt utan att det är nåt speciellt.Go man du har:O)
Trevlig kväll!!!

2008-02-16 @ 19:28:25
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Ursnygg väska ! Gillar färgen skarpt.
Själv gillar jag också när det finns olika fack speciellt utanpå, för att t.ex. komma åt Sl-kortet och andra saker man använder ofta.

Förstår att dina tankar gick till din lilla mamma.
Detsamma händer för mig vid tillfällen eller saker som väcker minnen.

Ha en fortsatt bra kväll.
Kram

2008-02-16 @ 21:05:28
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Cina

Åhhh vad härligt att läsa att jag inte är ensam om att älska väskor, det är en av mina stora hobbyn att kolla in o handla väskor....

Denna var riktigt snygg!

Kramen

2008-02-16 @ 22:17:48
URL: http://heavenladyn.bloggagratis.se/
Postat av: Kerstin

Himla snygg väska i helt rätt färg, min typ faktiskt! Jag har svårt att hitta väskor jag trivs i. Vill ha axelrem, många fack, rätt storlek, färg och pris. Du ser jag har pretantioner vad gäller väskor! Ja våra mammor lever kvar, om än inte här på jorden. I hjärtat och tanken finns de ändå för alltid...Många varma kramar Kerstin

2008-02-16 @ 23:57:22
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: britten

TACK ! till er båda för omtanken

2008-02-17 @ 10:45:21
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Ewacarin Holmqvist

Hoppas ni mår bättre idag! Det är den tiden nu när vi får diverse virus; men håll ut1

Ofta blir köp som man inte letar efter bäst. Din väska är både snygg och praktisk att ha på jobb!

Jag önskar dig och maken en bra vecka! Kram/Ec

2008-02-17 @ 14:06:14
URL: http://echolmqvist.blogg.se
Postat av: stefan

snygg väska!! *blink*

2008-02-17 @ 19:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0