Snödroppar!

341127-85


Snödroppar, massor av små buketter av snödroppar, överallt på Stefans tomt, utanför Linköping..
Underbart. är  det våren som kommit, eller blir det snö och kallt igen. ja den som lever får se..
I allafall så är det underbart de första små vårblommorna som kommer och värmer våra hjärtan. och påminner om att snart är vintern slut.. Får vi hoppas..

Ja jag har haft en skön ledighet.. Både i stugan och i Linköping..
Vi har latat oss rejält..
`Åkte ner till Linköping i fredags,. myste med Stefan och barnbarnen och maken på fredagkväll, vi åt tacos.. Bra mat, för det passar både vuxna och barn,.Var och en äter vad den vill.. Sedan såg vi förstås Let´s Dance..
Barnbarnen ville ringa på de flesta. Det var spännande, mest för att ringa, tror jag,, Men vi ringde inte..

Min kära man var runt i huset och inspekterade, han var ju inte med vid flytten, han höll ju som bäst på med sin bodelning från kära svärmor då. Så han tyckte att huset verkade bra.. en del vill Stefan åtgärda. Det är ju självklart när man flyttar in, man vill få det som man själv vill med målning och tapetsering..osv osv,,,,
Och tänk att braskaminen värmde så gott..

På lördag morgon skulle Stefans tös M. träna handboll , och då var vi med.. jättekul och mysigt att få följa med och titta. Verkade vara en bra tränare, som kunde hantera tjejer på 9 år.. Lillebror O. var ju oxå med och kunde leka lite med bollar i gymnastikhallen.. Han får vänta några år, han blir bara 6 år i april...

Nåväl sedan skulle Stefan åka och jobba och barnen hem till sin mor...
Maken och jag åkte in till stan. Vi började som vi brukar, parkerade  vid Domkyrkan. Sedan går vi alltid in på Antikvariatet vid kyrkan.. Jag  hittade  två böcker, de såg nästan nya ut...
"Den inre kretsen" av Mari Jungstedt och "Glöm aldrig Sara" av Chris Mooney, tillsammans 55 kronor.. Det var 70 procent på alla böcker. Så jag hade tur idag.. billigare än på bokrean. Men snart är det bokrea.. Det väntar jag på. Det är en härlig känsla att få gå och välja på böcker till nedsatta priser. det värsta att man vill ha så många...

Ja sedan fortsatte vi promenaden genom stan.. Tanneforsgatan ner, in på City, jag hittade en svart tenniströja och en grå kofta.. Sedan fortsatte vi  och kom ner till Trädgårdstorget, och in på gallerian, och inne på Brothers hittade maken en skjorta, vit och svartrutig.. Han har letat efter en sådan ett tag. Så vi var nöjda, när vi vandrade uppåt Stora torget igen, köpte tulpaner till kyrkogården, sedan intog vi lunch på filbyter. Det blev en räksallad..
Köpte lite fikabröd,. åkte sedan ut till dottern med familj som väntade oss, vi fikade och kramades lite.. Men vad ungarna växer hennes barn är nu 15 och 13 år. Usch vad åren går. Men sånt är livet..
Jag kan inte nog säga hur mycket jag älskar mina barn och barnbarn.. Jag vet inte, men när man bor lite längre bort och sedan träffas, så blir det extra härligt.. Man ser hur de växer, snart har de växt om mormor och farmor..
Men visst saknar jag barn och barnbarn i vardagen, det är väl därför jag blir extra nojjig när jag ser dem.. Men huvudsaken är att de vet, att de är allt för mig, och det vet de, både barnen och barnbarnen..

Ja, ska inte berätta mera för det blir tråkigt att läsa för långa inlägg.
Vi åkte tillbaka till stugan,, På kvällen var det Melodifestivalen.. Det var ju spännande.. den äldsta och den yngsta går till final.. Ja. det blir kul att se framöver.. Svårt att säga vilken låt som är bäst. man måste höra dem flera gånger tycker jag.

Sedan har jag klippt ner alla mina pelargonior, som jag har framför fönstret i storstugan..
Tog 12 skott och planterade i krukor. Dessa tog jag med hem.. de måste nog pysslas om.. Vet inte om jag fixar att klara dessa. men jag ska testa.

Innan lunchen  idag, tog vi en lång promenad, runt ner mot sjön, och den, låg alldeles stilla idag, underbart fint. Men kameran låg hemma, ja ja..

Skönt när man  hemma oxå. Omväxling är underbart,, Härligt att  kunna få välja..




Du ger ofta gåvor
av materiellt slag.
Ge dina vänner
lika ofta gåvor  ur din
själs stora förråd.

Ska nu ta en liten bloggrunda..

Ha en jättefin vecka alla bloggvänner!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh handboll finns i mitt hjärta. (Damlaget här i staden på -80 talet). Snödroppar och gemenskap. Härligt. Vad mer kan man önska. Kul att du är hemma vi bloggbordet dock. :D

2008-02-10 @ 20:06:21
Postat av: britten

gåvor ut ditt själs
stora föråd ! så vackert och klokt...skönt att du är på plats igen och va skönt att ni haft det bra...kram ringer i morgon

2008-02-10 @ 20:29:00
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Här finns ingen snödroppe så långt ögat ser.
Höst väder har vi,kanske därför jag mår som jag mår.
Vill ha massor av sol.
Ha det gott //Anna-Carin

2008-02-10 @ 21:10:28
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Cina

Underbart att se dessa snödroppar då är våren på väg tycker jag. Än har inte mina kommit. Men jag ser allt att mina lökar är på gång!

Kramen

2008-02-10 @ 21:25:36
URL: http://heavenladyn.bloggagratis.se/
Postat av: Kerstin

Ja precis som du säger så känns det mindre ensamt när man vet det finns flera som delar samma öde.I många blogginlägg känner man igen sig och vet hur det känns.Instämmer med dig att det är härligt med bloggvänner! Blev alldeles varm i hjärtat av de vackra snödropparna, de ger hopp om våren. Låter som du haft en skön ledighet, sånt lever man länge på när vardagen tar vid igen. Önskar dig också en bra vecka framöver.Kram Kerstin!

2008-02-10 @ 21:56:32
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Så mysigt det du berättar om dagarna i vår barndomsstad Linköping.
Och när du skrev om de olika platserna inne i själva Linköping blev jag ganska nostalgisk.
Såg framför mig där ni var, men jag kan nog tänka mig att det ser mycket annorlunda ut nu, än då jag var där sist för många år sedan.

Och ja när det gäller våren så börjar jag också tro att kanske den redan är på väg.
Men nog är det tidigt....och man vet aldrig....det kan bli sena bakslag i vädret.

Ha en fin fortsatt kväll
Stor Kram

2008-02-10 @ 22:05:19
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Maria

Låter härligt med vårblommor. Här dröjer det nog ett tag till.
Ha en trevlig måndag.

2008-02-11 @ 04:18:18
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: Mia

Inte blir det tråkigt att läsa långa inlägg, du har ju varit med om så mycket i helgen, bara trevliga saker ser jag! *L* Jag önskar att mina barn bodde lite närmare, saknar dom...
Ha nu en skön måndag, Inger!

2008-02-11 @ 04:29:26
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: britten

Godmorgon..nu har jag laddat i flera timar för att gå till kursen..
du ska väl till jobbet...vi hörs . kram

2008-02-11 @ 07:28:47
URL: http://pyrobritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0