Hemma ígen!



Lördag kväll, och jag är återigen hemma hos min kära man..

Nu är jag nyfiken på att besöka alla era bloggar. Men väljer ändå att göra ett litet inlägg själv först.

Veckan har gått fort, ví har haft fullt upp.
Det är förfärligt vad man samlar på sig grejer. Men vi har haft gott om tid på oss.. 
Problemet har ju varit att det har varit ett bit att köra, ca 2,5 mil utanför Linköping..
I tisdags hade vi hyrt en stor flyttbil, då körde vi ut det mesta i möbelväg.. Sedan har vi kört i personbilar, fram och tillbaka.. På tisdags kvällen kom Stefans tös som är nio år till mig i lägenheten, och sov med mig.
Det var mysigt, vi låg på en stor madrass på golvet, eftersom möblerna var bortkörda. Vi läste sagor, och även ur en gåtbok hon fick i julklapp för några år sedan. Vi skrattade och hade det mysigt. Lillebror var hemma med sin mamma. Sedan på onsdag morgon, var jag med till skolan och hälsade på fröken.. Som var lika gammal som farmor.. Det var mysigt..


 Sedan var barnen med onsdag till torsdag.. Så hela torsdagen var vi ute i huset, de fick bekanta sig med huset och sina rum och naturen runt omkring. Huset ligger  intill en nedbrunnen kyrka, som de håller på att restaurera upp igen.. Det tyckte ju barnen var spännande..

Fredagen ägnade jag och min dotter Louise till att städa.. Det luktade rent i allafall när vi åkte tillbaka fram på kvällen..
Idag lördag körde Stefan mig till stationen, sedan skulle han fortsätta till lägenheten, och ta hand om bl a ett akvarie..  mm.mm.mm. Samt lite efterstädning...

Jag har nu blivet bjuden på fläskfilé och klyftpotatis, sparris och andra goda grönsaker, samt att lägenheten var nystädad. härligt...vilken fin man jag har..

Vi har ju även här en massa prylar stående på matsalsbordet, som makens söner ska välja ut lite från sin farmor..
Hoppas att det när något de vill ha...


Nu ska jag slappa resten av kvällen!!!!

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Hej Inger,
Kan tänka mig du haft fullt upp.
Att flytta är inte helt lätt, och speciellt om det är en bra bit och och allt måste köras i omgångar.
Sedan allt övrigt jobb som återstår.
Men tydligen har ni ändå hunnit ha det trevligt och mysigt mellan varven.
Önskar dig en skön avkopplande kväll och helg.
Kram

2008-01-26 @ 19:28:00
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: britten

tittar in lite snabbt från sonenes dator i karlstad..
hopppas att du mår bra hemma igen....vi hörs på måndag eller i morgon kväll

kram

2008-01-26 @ 22:27:57
Postat av: Pialotta

Ja du Inger då har du haft att stå i.
Kul ni hade det så trevligt och att du är tillbaka här bland oss:-)
Natti nu ska jag försöka sova, fast det böåser o regnar så in i vassen och jag har fått besök av hon där den otrevliga fru värk som maler på ..
Tjing o kram på dig

2008-01-27 @ 00:23:30
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Cina

Välkommen hem!!
Du har haft fullt upp kan jag läsa...
Men det är ju roligt om man kan hjälpa till om man orkar. Mysigt att din man gjort så mysigt tills du kom hem.

Kramen

2008-01-27 @ 00:49:39
URL: http://heavenladyn.bloggagratis.se/
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Välkommen hem / Anna-Carin

2008-01-27 @ 01:14:22
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Mia

oj, vad ni har jobbat! Hoppas du får en fin och avslappnad söndag nu.. *L*

2008-01-27 @ 09:25:07
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0