Idrottsgalan!



Igår kunde väl ingen undgå och se att det var

"ÅRETS IDROTTSGALA"

Jag följde den hela kvällen. det var jättefin underhållning, mycket skratt och tårar, kan jag säga.
Tänk vad många duktiga idrottsstjärnor vi har i vårt lilla land.

Men fy vad spännande det måste vara när de är nominerade. och sedan får sitta och vänta.  Får jag medalj, eller inte, Sedan att de har en kamera på sig samtidigt. Fy, vad jobbigt...

Kajsa Bergqvist, var ju prisutdelare, och hon fick stående ovationer för sina prestationer genom åren. Inte underligt hon hade svårt att hålla tårarna borta.
Känslosamt var det när Tumba fick Hederspriset, som Bosse Parnervik delade ut till honom. Han var  märkbart tagen..

Jerringpriset gick ju till  Zlatan, det var han värd tycker jag. Det var ju Sanna Kallur och han som  var kvar till sist.
Men hon fick det ju förra året.  Annars hade jag nog velat att hon fick det..

Zlatan , fick ju även pris för bästa manliga idrottare.

Carolina Klyft , fick pris för Årets prestation.

Anja Persson, fick pris som Årets  kvinnliga idrottare..

Anja fick ju även Bragdpriset

Anders Persson,  Anjas pappa fick pris som Årets ledare..

Anders Olsson,   Årets idrottare med funktionshinder (Simmare)

Jens  Byggmark, Årets nykomling

Sportspegelpriset gick till Jessica Lennartsson och Anders Berg, dansare

Årets Lag Mixedstafettlaget, skidskytte..


Säkert har jag glömt någon. Men det kommer  nog ni på...som såg programmet..

Peter Settman var oxå bra som programledare, samt att det var bra underhållning...


Jag ville bara göra ett litet inlägg, eftersom ingen annan nämnt denna ståtliga fest...
Vad jag kunnat se i era bloggar denna dagen.

Ha en trevlig fortsättning  på dagen som lider mot sitt slut!

Natti, Natti!!

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Jo jag missade det.Har inte tid längre med tv som förr,så mycket med min yoga och promenader :-)

Ha det bra / Anna-Carin

2008-01-16 @ 14:21:31
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Ewacarin Holmqvist

Hej Inger!
Tack så mycket för din långa och vänliga kommentar. Jag blev liksom Kajsa Bergkvist tårögd, men jag har inte som Anja Pärson lösögonfransar som väl är.

Jo då, jag fick sova i natt och det har märkts idag, för jag har haft lätt att arbeta med mina papper idag och jag är redan färdig så...

Jag följde också idrottsgalan hela kvällen i måndags. Så otroligt härligt det var! Många skratt blev det också för mig, särskilt när Rehnborg dansade. Det gjordes med en finess!

Jag är uppvuxen i ett hem, där det pratades fotboll och sedan handboll vid middagsbordet. Jag har sett Karlén spela i verkligheten.
I morgon börjar ju EM i handboll, så dår får huset rasa. Då kan ingen få mig bort från teven. Hoppas generationsväxlingen går bra.

Det var lite sorgligt att se Tumba så, men han börjar bli till åren. Fy, vad
tiden rusar iväg och vi med den.

Snygg layouut på sidan du har skaffat. Snart kommer jag att ändra min.

Ha det gott!

Kramen till dig!

2008-01-16 @ 16:38:55
URL: http://echolmqvist.blogg.se
Postat av: britten

Vet du ! jag tittade inte alls på tv i förrgår så jag missade alltihopa oops !

2008-01-16 @ 17:06:53
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Mia

Du har fått en utmärkelse av mig... ;-)
Av alla våra stjärnor, så tycker jag nog bäst om Carolina Klüft, tänk att vara så duktig i så många grenar!

2008-01-16 @ 18:00:22
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Hej Inger,
Tyvärr tittar jag sällan på idrott så jag har inte så mycket att säga om detta ;-)

Du undrade i min blogg om jag också haft problem på nätet idag.
Jag har haft lite krångel då och då att det gått trögt och att sidor inte laddats, eller att det tagit extra lång tid.
Tack för dina mysiga kommentarer hos mig.
Stor Kram

2008-01-16 @ 22:34:07
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Jag såg det.. ser för övrigt allt sånt där med priser och utdelningar:-)
Tumba fick Hederspriset .. det var han verkligen värd, den mannen har och är fantastisk. Han gör något viktigt verkligen för sina pengar han tjänat i idrotten.
Zettman var på sitt soligaste humör och var flink med tungan på ett roligt sätt .. Porslinsdockan som sjöng i sin krinolin mindre sevärd, men Andreas och denne sjöng vackert tillsammans.. fin låt:-)
Det är mycket man kan säja om det, men jag sätter pungt här:-)
*Kram o ha en fin dag från ett Lacknaftarum i syd:-)

2008-01-17 @ 08:36:25
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: britten

gOD MORGON
HOPPAS NATTEN VARIT GOD ..?

2008-01-17 @ 10:03:15
Postat av: Maria

Såg inte galan eftersom jag jobbade. Men nog har vi många duktiga idrottare i vårt land.
Önskar dig en trevlig kväll!

2008-01-17 @ 18:26:04
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: cilla

Jag tycker ju om Peter Settman, tycker han har ett skönt sätt att kombinera roligt och allvarligt. Lyssnade på hans sommar prat i sommras och blev helt såld!
Hoppas du haft en bra dag!

2008-01-17 @ 20:03:44
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0