Prylar och åter prylar!

341127-83



Tänk vad man samlar på sig genom åren..

Min kära man och hans bröder håller nu på och sorterar och delar på deras föräldrahem.
Det är ju med blandade känslor man gör det. Många minnen gör sig till känna. ..

Men jag tror att killar ofta inte är lika nostalgiska vid vissa saker som kanske döttrar är.

I vilket fall som helst så åker det mesta till  Stadsmissionen. Något som är bra är, att den är rakt över gatan där min kära lilla svärmor bodde, de sista tre veckorna.

Några prylar satte jag på bordet för skoj skull..
Soppskålen i Gröna Anna tycker jag om.  eftersom vi redan  har den servisen..

Men det är klart, en del saker  tar man ju hand om..  Sedan  kanske makens barn och barnbarn oxå vill  ha något ,som minne efter farmor och farfar. Vi gamlingar vi har ju prylar i överflöd.

Det är ju bara ett par år sedan, min älskade lilla mammi dog, och då hade vi ett storjobb, att ta reda på mitt  föräldrahem,, så nog har vi prylar,, fina och kära..

Det värsta är ju att det tar plats att förvara allt..

Sedan prylarna i sig gör ju inte att man blir lycklig och mår bra..

Utan att var för klyschig, och  kaxig, så är det , åter igen, att vi får vara friska, ha det bra med våra nära och kära, som vi nu har kvar i livet.. det är då vi kan känna verklig lycka och glädje..


Nu ska jag fortsätta, att diska  och sortera porslin, glas  och prydnadssaker.. om det är  någon som är intresserad av barnen... Hoppas kan vi ju...

Ha en fortsatt trevlig helg!!

Kommentarer
Postat av: britten

ja jag kommer ihåg när min älskade svärfar gick bort för ett par år sedan..känslan av att tömma hans hem...ville egentligen spara allt men det går ju inte..en del kära saker har jag dock kvar..och vill aldrig skiljas från. Förstår precis vad du gör nu.

kram till dig min vän

2008-01-19 @ 20:03:19
Postat av: Mia

Ja, då har du en del att syssla med ser jag! Ha det gott så här på lördagkvällen :-)

2008-01-19 @ 20:03:37
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Ja, det är jobbigt, speciellt känslomässigt, att ta hand om, sortera och göra sig av med saker från ett hem där en närstående gått bort.
När min mamma hade gått bort, fick jag göra allt detta ensam, vilket också innebar att jag kunde inte ta vissa saker jag önskat ha kvar.
Jag tog hem till mig det jag kunde, och sedan fick jag hjälp att rensa lägenheten av utomstående.
Men det jag tog med mig hem hade stort personligt värde, även om det inte var så märkvärdiga saker.
Och det är så sant att det är ju inte prylarna i sig själva som är viktigast.
Stor Kram

2008-01-19 @ 23:06:20
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Cina

Ja det är jobbigt att ta redan på ett dösbo det förstår jag. Vet hur det var när min mans pappa skulle flytta från ett stort hus till en liten 2:a ujujuj så mycket det var. Så jag förstår vad ni håller på med nu!

Kramen

2008-01-19 @ 23:39:38
URL: http://heavenladyn.bloggagratis.se/
Postat av: Maria

Ja det kan vara jobbigt när man ska plocka med såna saker. Det väcker många minnen till liv. Många känslor som kommer över en.
Kram

2008-01-20 @ 04:07:49
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: Cina

Hej min vän du har en award att hämta på min bloggsida om du vill ha!

Kramen

2008-01-20 @ 14:51:38
URL: http://heavenladyn.bloggagratis.se/
Postat av: Anna

Åh vad kul med någon som har samma design på bloggen som jag.=)

2008-01-20 @ 19:01:53
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: annebelle

Vad synd att det inte var där ni har stugan! Men vi kanske ses ändå här i Sörmland... :-) den här designen du har i bloggen gillar jag...Har haft den nästan hela tiden och känner mig så hemma med den. Men jag tänkte pröva att variera mig lite. ha det gott! Vi ska också rensa till vi ska flytta.

2008-01-20 @ 21:00:18
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Pialotta

Gröna Anna har jag oxså som servis.. den började jag få efter hand på födelsedagar av mina föräldrar för en massa år sedan, men någon soppterin har jag icke..
Visst är det kul med en massa gamla nostalgiska prylar, MEN man kan inte samla på allt.. massor som jag sorterat och skänkt bort, men mycket mer behövs..
Kramar till dig denna kväll från Skåne

2008-01-20 @ 22:06:56
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: britten

smyger runt lite hos dig..du kanske har åkt redan...nåväl hörs vi inte så hoppas jagdu får en underbar vecka med sonen och förhopningsvis barnbarnen...ska titta efter tv till o..sen åker vi till karlstad till helgen..kram var rädd om dig

2008-01-20 @ 22:09:06
Postat av: cilla

Visst kan det vara rätt spännande att se vad olika människor sparar under ett liv. Sedan vi tog över huset efter svärmor har vi konstant hållit på att rensa både uppe o nere. På vinden hittade vi jätte mycket gamla tidningar från bla tidigt 50 tal, men även gamla dagstidningar som hon sparat för att det stod nåt om nån hon kände. Man blir lätt sittandes för att själv kolla igenom allting, jobbigt men samtidigt spännande o kul
kram

2008-01-20 @ 23:35:54
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill
Postat av: cilla

Visst kan det vara rätt spännande att se vad olika människor sparar under ett liv. Sedan vi tog över huset efter svärmor har vi konstant hållit på att rensa både uppe o nere. På vinden hittade vi jätte mycket gamla tidningar från bla tidigt 50 tal, men även gamla dagstidningar som hon sparat för att det stod nåt om nån hon kände. Man blir lätt sittandes för att själv kolla igenom allting, jobbigt men samtidigt spännande o kul
kram

2008-01-20 @ 23:36:52
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0