Ett rörigt inlägg, i mitt huvud denna tisdag..


Tiden går så fort. Vet inte riktigt var jag ska börja, det har varit så mycket sedan jag var här inne och skrev..

Lite kort; förra torsdagen var vi in till stan, dagen för Nationaldagen,. vi gick och åt på en grekrestaurang.
Åkte till Södra station gick sedan in mot stan,, tog  massor av foton över båtarna.. Solen sken och det var ljuvligt
både naturen, vattnet allt kändes bara så somrigt och fint. Vi gick upp mot Kungsan där det var full rulle på en massa olika sorters mat,, mycket folk. Både unga och lite äldre..  Trevligt..

Nationaldagen var vi på studentfest, varmt och massor av studenter..

Efter festen åkte vi till stugan,. härligt att komma ut den här årstiden, ljust och ljummet, och alla pelargonier log mot mig, blir lite orolig att de ska torka ut,. men de är bra, de klarar sig oftast..

Lördagen tänkte vi ta en tur på sjön sola och lata oss lite. Men vi behövde köpa lite bensin, och åkte ner till byn.. men då hade bron hakat sig,. så elektriker var på väg,, en jättelång kö för att komma över på andra sidan, där vi har macken..




Men efter drygt någon timma så kom de och fixade till problemet..

Så vi kunde åka över och köpa lite bensin..

Sedan hade vi det skönt några timmar på eftermiddagen.. Jag läste och solade. Maken kastade och försökte
få lite fisk, men det var för varmt.
Vi fikade och njöt tills det var dax att åka hem. På kvällen grillade vi, som nog de flesta andra gjorde den fina kväll.



För ca 14 dagar sedan tog jag detta fotot på en konstig svamp som växer på en stubbe på vår tomt.



Visst ser den fin ut. Hade inte någon lust att ta bort den..



Nu i helgen såg den ut så här. Är det någon som vet något om sådana här växter. Vi har ingen aning.
Jag tänker visserligen inte äta upp den. Men intressant. Sista bilden blev nog inte så bra..
Men jag ville bara visa vad vi har för sevärdheter, hihihihi.. Häftigt tycker jag..

Det blir spännande att se till nästa helg. Men gissar att den är full av en massa mask och insekter..
Mycket spännande som händer i naturen..

Ja sedan är jag ledig hela veckan förutom några timmar imorgon onsdag..


VÅGA  VARA  DIG  SJÄLV ?

Om du håller tillbaka dig själv måste
även andra hålla tillbaka sig själva.
När du vågar vara dig själv och ge
av det du har och är (din själ),
då uppstår oxå en tillåtande atmosfär
omkring dig.
När du vågar gör det, kommer de som
du möter att våga blomstra.
Då kan människor leva i hela sin kraft.


Nog måste jag erkänna att detta stämmer väldigt väl, iallafall för mig..
Och visst känns det skönt när man vågar vara sig själv tillsammans med  andra människor.

Men jag vill allt känna tillit till en annan människa innan jag vågar vara  jag "Inger".
Undrar om det är typiskt svenskt. Vad tror du??

Ja det var en förunderlig blanding från mig idag.. Är dessutom veckovill..
men får försöka att bättra mig..

Ha det gott mina  bloggvänner.. Igår gick det ej att lämna kommentarer hos flera av er.

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Ja, det är verkligen speciella och konstiga svampar på stubben.

Vilka bra foton du tagit av dem.

Tänk vad mycket spännande man kan hitta i naturen bara man tittar.

Jag vet tyvärr inget om dessa, men kanske någon annan här vet.



Fin och tankeväckande dikt om att våga vara sig själv.

Och ja, det känns underbart när man känner att man kan vara sig själv tillsammans med andra människor.

Och att man kanske inte alltid riktigt vågar det, kanske är något typiskt svenskt....



Jo, de sista dagarna har det varit krångligt att lämna kommentarer.

De har inte kommit med i bloggarna förrän efter en lång stund,

och ibland har det dröjt ett par timmar.

På Blogg.se´s infoblogg skrev de igår om det problemet, och skrev att det berodde på flytten av alla bloggar som gjorts i helgen.

Hoppas dessa problem fixar sig snart.



Ha det så gott själv.

Kram



2008-06-10 @ 14:16:55
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: britten

ja ett är säkert !...jag vågar alltid med dig....varma sommar kramar...

2008-06-10 @ 16:17:07
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: hjördis

Hej min vän, den nya bloggadressen finns här ovan..

Kram // Hjördis

2008-06-10 @ 17:11:55
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se/hjma
Postat av: Rut

Många underliga svampar i Vår Herres hage. Om det inte för den underliga gula färgen som skiftade från den ena dagen till de andra skulle man kunna

våga sig på en gissning, nej det är svårt.

Fina foton som alltid.

Ni verkade haft en helt suverän helg.

Att våga vara sig själv står sedan bloggstarten 1905 som motto under min profilbild och det är viktigt tycker jAG

2008-06-10 @ 18:53:44
URL: http://rut.blogg.se/
Postat av: hjördis

http://www.alltforforaldrar.se/kul/promo/extpage/11941



Hej klicka in på länken för att ge mig poäng till en resa som jag tävlar om Kram // Hjördis

2008-06-10 @ 19:02:52
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se/hjma
Postat av: Anna

Oj vad du njutit ser jag...skön svamp den där.. näpp jag vet inget om sådant.. kanske växer de mest på döda träd o stubbar. En del i nedbrytningsprocessen... gissar jag. Kvalificerad gissning... eller hur?

2008-06-10 @ 19:20:41
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Plogflickan

Jag vet ej vad det är för svamp men super läcker, och vad den hade ändrat sig...

2008-06-10 @ 20:42:06
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Cina

Lustig svamp men jag tror att det kan vara någon ticka av något slag men ej säker.



Att våga vara sig själv säger jag precis som du måste någ känna människan först innan Carina kommer fram.





Ha en fin vecka min vän!



Kramen

2008-06-10 @ 21:33:03
URL: http://heavenladyn.bloggagratis.se/
Postat av: cilla

så sant igen! Det är viktigt att våga vara sig själv. Man kan inte kväva sig själv genom att låtsas vara nåt man kanske inte kan stå för.

För mig är det livs viktigt att jag får vara den jag är men precis som du säger känner jag många ggr att jag först måste vet lite om den andra människan jag träffar innan jag kan visa mig själv.

Har ju genom åren gått på så många nitar tack vare att man är alltför godtrogen och naiv. Vill ju så gärna tro gott om alla människor.

2008-06-10 @ 21:40:29
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill
Postat av: Pialotta

Att vara sig själv, tycker jag man ska vara.. är man en annan då man möts första gången kan det bli svårt att förklara motsatsen;-)

Vi hade det oxså mysigt i helgen som gick som du förstod av mina foton:-)

Cykla har fick jag oxså mannen att göra minsann.. härligt.

Kramar

2008-06-11 @ 00:09:06
URL: http://caffepaus.blogg.se/
Postat av: Maria

Förr var jag så noga med att vara "rätt" vid alla tillfällen...lite slitsamt ibland. Nu är jag nog vuxen tror jag. Jag är alltid mig själv. Jag har kommit på att man klarar bara av att låtsas en kort stund, men efter några fler möten med samma människa så orkar man inte hålla en snygg och städad fasad utan faller in i rollen som den riktiga, äkta Maria. En Maria som INTE är perfekt och inte gör allting rätt...hihi! Då är det lika bra att vara den man är redan från början så slipper personen man träffar bli besviken efter ett tag.



Kram på dig Inger....

2008-06-11 @ 05:52:40
URL: http://nightviolet.blogg.se/
Postat av: annebelle

Nog är det så som du skriver i dikten. Absolut, men det är inte lätt.

Häftig svamp, man ser en del underliga saker i naturen... ;-)

2008-06-11 @ 08:53:31
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: maria

Det var ett tag sedan jag tittade in hos dig, har ju haft mycket ett tag. På fredag åker dottern tillbaka till Irland och sedan väntar en vecka ledigt.

Jag håller med dig om att det oftast är svårt att vara sig själv. Det är lättare tillsammans med nära och kära som jag har haft förmånen att ha omkring mig en tid.

Ha det gott!

2008-06-11 @ 22:30:06
URL: http://kramaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0