Pingsten är slut!

Tänk så fort en helg går. Det är som en vanlig helg nu när det bara är en lördag och söndag.
Vilket kan tyckas lite synd. Men vi har ju fått 6 juni vår Nationaldag som röd dag istället.
det kan man ju tycka vad man vill om.

Denna helgen har jag  städat i stugan, putsat fönster, vädrat dynor, madrasser, så  jag har inte
varit  ute så mycket i solen det var kanske 
lika bra så man inte bränner upp sig. I vilket fall som helst så är det skönt när allt är  städat och man
har fått det fräscht och rena fönster, härligt..Njuter av  det....

Jag kan ju inte låta bli att njuta av alla blommor förstås. Nu har till och med vårt lilla äppelträd börjat
att blomma, underbart.


Och sedan alla andra små vårblommor som kommer  alla efter varandra.
Gullvivor, förgätmigej.


Detta är bara en bråkdel av dessa små underbara väsen. Jag vet att det är flera
av er som haft uppe dessa på era bloggar.


Jag fick i allafall  lite tid efter all städning nu ikväll, så jag plockade ihop mig
en liten bukett,


så lite har jag att  sitta och titta njuta och lukta på i veckan. För nu dröjer det två veckor innan
jag åker till stugan. Nästa helg är det dax för arbete igen..

Och fortsatt städarbete av lillstugan, dusch. toa och köket som återstår, nästa gång...
Jag hann inte ens klippa gräset, så det gjorde min kära make.. Ja nu ska ni  inte
tro att han gick och slog dank.. Nej och åter nej, han hjälpte mig med både fönster
annat när jag hojtade till.. Det är mycket arbete ute på tomten som han fixade med..

Jag satte även ut mina  överlevande pelargonior. Hoppas att de kommer att klara frosten.

Livets växling

Man får inget ta för givet
allting växlar här i livet
ena dagen är himlen blå
dagen därpå kan det vara moln där på.

Sorg och glädje ständigt blandas
liksom luften vi andas
prövningar vi möta få
men ljusa stunder likaså

Dock den tid som vi här vandra
må vi stödja, hjälpa varandra
inte tanklöst dömma, klandra
ty färdkamrater, vi ju ändå alla är
i ljus liksom mörker under vandringen här.

Vill tillönska er alla bloggvänner en jättefin vecka i våren och glädjens tecken..

Kommentarer
Postat av: Ewacarin Holmqvist

Otroligt vackra bilder! Jag tyckte du sade att du var ledig? Så har du hållit på att dona och feja i stuga - tala om stress. Å andra sidan var det här en viss form av avkoppling just för dig. Då var det helt OK!

Hoppas blommorna klarar sig undan ev. frost.

Vi hörs säkert under veckans gång, men till dess ha en bra vecka och hälsa R!

Kram/

Ewacarin

2008-05-11 @ 23:03:33
Postat av: Anonym

Otroligt vackra bilder! Jag tyckte du sade att du var ledig? Så har du hållit på att dona och feja i stuga - tala om stress. Å andra sidan var det här en viss form av avkoppling just för dig. Då var det helt OK!

Hoppas blommorna klarar sig undan ev. frost.

Vi hörs säkert under veckans gång, men till dess ha en bra vecka och hälsa R!

Kram/

Ewacarin

2008-05-11 @ 23:03:52
Postat av: Inger Maryissa

Jo, helgen har gått jätte-fort, och nästa större helg blir Midsommar, och efter det nästa större helg blir Jul ;-)

Men först ska vi njuta av en sommar, som jag hoppas fortsätter att vara fin

Naturligtvis det behövs lite regn då och då, bara det inte blir ihållande.

Vackert foto på äppelträdet och på de andra så söta vår- och försommarblommorna.

Gullvivorna är ju så fina och Förgätmigejen.

Fin dikt du har i slutet av ditt inlägg också.

Kram



2008-05-11 @ 23:10:20
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: britten

Jaa du min vän...jag känner igen mig i ..det du skriver om...jag har mitt vårstädande framför mig, och då får du njuta..visst har det varit en underbar helg, men kort..fia åkte i kväll och jag saknar henne sååå och moffi går runt och letar...Ha en bra dag i morgon nu så hörs vi/ kram

2008-05-11 @ 23:10:27
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Underbart i dina vyer:-)

Nu så är vädret lite mer huant här i Skåne.. man kan andas frisk luft, vilket jag uppskattar.

Ha de fint kram o njut av erat vackra ställe:-)

2008-05-12 @ 11:35:49
URL: http://caffepaus.blogg.se/
Postat av: Mia

Hoppas du också får en underbar vecka, Inger!

2008-05-12 @ 12:59:56
Postat av: soffie

Så vacker bukett och vilken fin dikt.

De övriga bilderna är så fina,tyvärr har sommarvärmen försvunnit här hos mej idag är det 12grader.suckdet som va så skönt!!!

Önskar dej en härlig vecka tillbaks:O)

2008-05-12 @ 14:12:29
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Cina

Underbara bilder du satt in, och visst är väl VÅREN den finaste årstid vi har. Det tycker iallafall jag.

Underbar bukett du har i din vas!



Kramen

2008-05-12 @ 20:05:54
URL: http://heavenladyn.bloggagratis.se/
Postat av: Anna

Så fint du har nu i din stuga nu då. jag har oxå fejat i min. Man får verkligen sådan lust när solen skiner...jaaa vad vackert det är med blommor o träd.

2008-05-12 @ 22:11:34
URL: http://filpendula.blogg.se/
Postat av: Mia

Godmorron Inger, hoppas du har lite varmare än jag, det blåser nordanvindar idag! L

2008-05-13 @ 08:03:10
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: britten

smyger in lite och säger godmorgon...och önskart dig en bra dag../ kram

2008-05-13 @ 08:03:41
Postat av: hjördis

Hej min vän och tack för dina hälsningar hos mig, så vackra bilder du har på din blogg....

Ha en fortsatt bra vecka Kram // Hjördis

2008-05-13 @ 08:13:10
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se/
Postat av: Louise

mmmm...

Gillar gullviveBuketten

må så gott

kram

2008-05-13 @ 10:22:41
Postat av: britten

vi ses i morgon min vän...

2008-05-13 @ 19:35:07
Postat av: maria

Härligt att du fått vara i ditt lilla paradis!

Du har det så fint där.

Och gullvivor....de är så fina....riktig vårglädje!



Kram och ha det så bra Inger.

2008-05-14 @ 05:13:04
Postat av: annebelle

Jag tycker också det är synd att den långa härliga pingsten är borta. Vilken underbar bukett du har där på bordet.

2008-05-14 @ 22:30:03
URL: http://annebelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0