Orkar inte



Jag skulle så gärna vilja duka fram lite tills maken kommer hem. Han  kommer hem tidigare för jag ligger sjuk i feber, och känner mig inte alls rolig. Jag skulle ju ha jobbat natten till imorgon. Brukar aldrig bli sjuk så här. Igårkväll trodde jag att jag skulle frysa ihjäl. Har haft så ont i magen oxå, delvis värk i leder. Men tror inte att det är influensa. Kanske något med äggstockarna. Bäst är det när jag står och går  eller ligger i sängen. Sitta ihopsjunken är jobbigt när jag ska resa mig upp. Känner någon igen symtomen????

Nåväl, mannen i mitt liv kommer hem med filéade abborrar snart. Han skulle även göra potatismos till..Han gör världens godaste potatismos min gubbe, han river även i muskotnöt. mumsmums.

Ja det är inte synd om mig, det är så många som är mycket sjukare. Men när jag annars är frisk, så känner jag mig skruttig. Men är nog snart på banan igen.

Ha en fin fortsatt helg..

Kommentarer
Postat av: Mia

Men åååå...hoppas verkligen att det släpper snart, det låter inte alls trevligt! Stor kram!!!!

2009-09-13 @ 14:03:13
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Men då lilla du..krya på dig o lite god mat av mannen kanske piggar upp..kram från Anna

2009-09-13 @ 14:06:12
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej min goa Majeldsvän,

Hur mår du ?

Trist att du blivit sjuk och har feber och kan tänka mig att det inte alls känns roligt just nu.

Om det är något med äggstockarna så tycker jag nog att du bör åka till läkare och kolla.

För det kan tyvärr bli en ordentlig inflammation som inte är att leka med.

Jag har haft det för många år sedan, och känner igen symptomen.

Om det är en förkylning och influensa så får du vila och kurera dig

och hoppas du mår bättre snart.

Och skulle det oturligt nog vara Svininfluensan, så kanske trösten kan vara att du sedan för alltid har ett bra immunförsvar mot den.

Skickar dig en stor kram

2009-09-13 @ 14:27:48
Postat av: Pialotta

Står och går eller ligger i sängen.. fniss.. vad gör du annars då:-)?

nej, jag bara skojar och det är inget att skoja om.. det är så hemskt att ha den där hemska värken i magen.. kolla upp det om det inte går över..

Jag hade ju det så för några år sedan och envisades med att .. det där går över.. aldrig sjuk. Men det var tur jag tog mig till sjukhuset.. det var en riktigt ordentlig äggstocksinflammation och det hade börjat runt om tarmarna oxså.. på ett hårstrå att jag klarade livet.



Din gubbe kan som inte min då. Min kan knappast koka upp vatten;-)

Ha de o krya på dig. Kramar/Pialotta

2009-09-13 @ 16:58:15
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Thomas

Hörde om eländet. Krya på dig.

Kram Thomas

2009-09-13 @ 19:45:32
URL: http://www.thomasdanielsson.blogspot.com/
Postat av: Joakim.

Hejsan hoppsan! Joakim Forsberg heter jag och är en 19-årig nybliven student som på fritiden bloggar flitigt och även sysslar med att göra bloggdesigner. Jag söker dagligen nya bloggar som jag vet bara väntar på att få bli omgjorda och uppiffade. Just därför undrar jag ifall du skulle vara intresserad av en ny bloggdesign? Släng isåfall iväg ett mail till: [email protected] så kan vi tillsammans komma överens om något till just Dig! Är du nyfiken på mina tidigare jobb? I så fall kan du klicka dig in på min blogg och under kategorier trycka på "Bloggdesigns". Jag hoppas att du tar ditt förnuft till fånga och hör av dig. Om inte, så önskar jag dig en fortsatt trevlig dag :)



Med vänliga hälsningar / Joakim

2009-09-13 @ 20:21:24
URL: http://joakimforsberg.blogg.se/
Postat av: Nanna

Krya på dej! Hoppas det känns bättre i morgon! :)

2009-09-13 @ 22:33:38
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: annette

Fy så tråkigt att Du mår så dåligt för jag förstår ju oxå att Du inte ger Dej i första taget, hoppas det ger sig av sig självt när Du nu lyssnar på kroppen.

Bra med en make som kan fixa lite mat, inte alla kan det!



KRYA på Dej!



KRAMAR!



annette

2009-09-14 @ 06:36:02
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Louise

kram kram kram

Ringer under dagen!

2009-09-14 @ 08:44:48
Postat av: vivan

Hoppas att det går snabbt över!

men vist är det skönt att få skriva av sig sin sjukdom och få gnälla...har man ingen i närheten att berätta hur ömkligt man mår så är bloggen en utmärkt bra plats!

Kramilikramen!

2009-09-14 @ 21:45:15
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0