Förälskad!! + Lurad igen!


Jag var på 60-årskalas i lördags och blev helt förälskad i




i denna "lilla Brumma" så söt.



Jag har lite respekt för hundar och brukar inte falla så pladask.





Tyvärr kommer jag inte ihåg vad det var för ras, tror att den var någon blandras.
Han var iaf 2 år.

Visst blir man lite sugen på en liten rackare. Men det finns allergi i släkten och
då vill man inte utmana något.
Det kanske är tur det. Men visst kan man njuta lite av andras hundar ibland
även på bild och här på de olika bloggarna...


Till något helt annat!

Förra veckan ringde de igen från Bonniers Bokklubb. Jag har varit med
i många år, men gick ur för några år sedan.

Iaf så sa killen att jag skulle få " en stor fin" Marimekkoskål  från Iittala och sedan en bok. Som vunnit
Nordiska Rådets pris.  Nej jag skulle inte, men så till sist så övertalade han mig, Du kan ju
gå ur när du vill..Ok..




Ja vad säger man om denna stora fina skål. Hoppsan en liten sockerskål
från EPA från förr i tiden.. Fyy så lurad jag kände mig. Boken är säkert bra.
haha, jag stod där med lång näsa iaf. Skålen kan jag skänka till Myrorna.

Jag brukar vara bra på att säga ifrån. Gjorde det först, men tvekade sen..

Vet du, Jag skäms,,,

Ha en fin vecka!!


Kommentarer
Postat av: Mia

Meeeen! Inte konstigt att du blev förälskad..den lille krabaten kan säkert sätta många hjärtan i brand ;-)

Vännen, du ska inte alls skämmas, det borde däremot bokklubben göra, tycker jag! Fy vilket lurendrejeri!

2011-03-06 @ 18:47:19
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: annette

Ja, visst kan man bli förälskad i en hund;)

Tidigare alltid sagt att jag skall köpa hund när jag blir pensionär, men det kanske är dumt att bli så bunden, för det är ju då man kan dra iväg på billiga restresor;)

Inte lätt det där med försäljare som ringer, bara att bita i det sura äpplet och gå ur direkt!!



Kram!



annette

2011-03-06 @ 19:00:00
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Louise

meeeeeen så söt liten rackare..

Vem skulle inte falla pladask!!

vill ha en!!!

Ful färg på skålen, men vet du jag tror dom kostar en del faktiskt, kolla upp det först innan du skänker den.

kram

;))

2011-03-06 @ 19:03:29
Postat av: Anna ..dansar in

Men så söt man kan vara..ja du det där med allergi håller oss borta från det jobb som en hund innebär..kanske är det tur..fast jag tror säkert att en hund skänker massor av glädje..



Hi hi..ja du dessa telefonförsäljare..jag faller ibland jag med..men jag brukar ta en extra tidning istället för premie..nu var det ju en bokklubb här..ja ja men du gör an välgärning om du skänker den till Myrorna :)

2011-03-06 @ 19:09:36
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Ooops..jo men visst..en Helleborus Niger är det hos mig..

2011-03-06 @ 19:10:24
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Suss

Jag är inte heller särskilt förtjust i den skålen, tycker som du - gammal sockerskål. Den är dock ganska dyr, men tycker du inte om den ska du ju inte ha den kvar för att den är dyr. Jag har varit med i BBK i många, många år, inte får jag något för det, mer än Bokspegeln. Kram!

2011-03-06 @ 19:59:45
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Vilken så bedårande söt liten vovve och kan tänka mig du blev förälskad i den.

Tänk att ha en sån liten söt varelse hemma hos sig.



ja, vilket lureri med skålen...

Men inte ska du behöva skämmas för det...sånt händer...

de är luriga dessa försäljare...

och det var ett fult trick att säga att det var en Marimekkoskål för att få kunder att tro att den var speciell...



Stor Kram och önskar dig också en fin vecka

2011-03-06 @ 21:26:29
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Anki

De var inten jätteskål precis. De är lätt att bli lurade av försäljare, därför gör jag aldrig affärer i telefon. Inte konstigt du blev förälskad i den lille godingen, vem blir inte de??



Kramiz Anki

2011-03-07 @ 19:36:50
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: annsan pannsan

oj oj oj vilken sötis en riktig kramsnutte

2011-03-07 @ 22:06:30
Postat av: annsan pannsan

sööööööööt

2011-03-07 @ 22:07:18
Postat av: Britten sa

Lite Lhasa apso ser det allt ut att vara i den vovven..ligger i alla fall som moffi brukade göra...så så go ser den ut....Ja dessa försäljare...men boken är bra i alla fall....Finaste finaste du som åker nu ...Ha det underbart och hälsa till den ö som en gång i tiden var mig så så kär...ni kommer att få det kanon skönt....många många kramar.....

2011-03-08 @ 20:35:18
URL: http://glitteroga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0