Mitt eget örtsalt



Jag har plockat av en omgång till med örtkryddor.



Lägger det i beredaren tillsammans med en squash och ca 3 tomater,
3 msk havssalt och hackar sönder det smått. Det är ganska blött nu.



Sedan får det ligga på en plåt i ugnen ca 50 grader över natten, tills det torkar.
Bryt sönder det till mindre bitar.  Ev en stund till i ugnen. Blanda återigen i beredaren


Jag ska lägga upp det i en  lite snyggare burk. Kul att ha lite egen blandning.
Ofta får man ju över örtkryddor på hösten, synd att kasta det innan frosten
tar den. Ett enkelt sätt att få en egen krydda med sina favoritörter.


Även mina paprikor är färdiga.


Tänk att vi redan är inne i oktober. Jag kommer ihåg att jag började blogga
just första dagarna i oktober för 4 år sedan. Jag måste erkänna att jag inte
har motivation längre.
Men den som lever får se, kanske blir det kul igen. Vill inte helt släppa än iaf.

Ha en underbart fin höst!

Kommentarer
Postat av: Louise

Gud va spännande detta är med örterna!. Jag har ju fått en burk av dig, och tycker de är mycket goda. Nästa år ska jag göra eget örtsalt av ditt recept!

Kramen!

;))

2011-10-02 @ 19:31:14
Postat av: annette

Det där låter spännande att göra Eget örtsalt, skulle jag gärna vilja testa,men jag har ingen odlilng att ta av;)

Däremot så har jag kördat minipaprikor från min balkong idag!



KRAMEN!



annette

2011-10-02 @ 19:53:07
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Mia

Men oooooohh, detta var spännande! Det måste jag testa, tack goaste Inger för tipset!

Det där med bloggandet, det kan bli lite si och så med det...men jag tycker om att läsa dina inlägg och dina dikter :-)

2011-10-03 @ 16:38:07
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: soffie

å va gott med egngjord!du har skrivit fel i bloggadressen där du snabb länkar bara så du vet:) kramen

2011-10-03 @ 19:46:12
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Det låter jätte-gott med örtsaltet du har gjort, och säkert det blir bra mycket godare när man gjort det själv.

och så mysigt att ha egna paprikor !

ja, tänk att det redan är Oktober månad...tiden bara springer iväg..

Hoppas du inte slutar att blogga.

Naturligtvis det ska inte kännas som ett tvång, och man skriver när man känner för det

Bloggvännerna finns ju alltid kvar...

Kram

2011-10-03 @ 21:38:29
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Så härligt med eget örtsalt!! Ska komma ihåg det här!

Hoppas du inte lägger ner bloggandet helt!

Kramen!

Ragnvi

2011-10-05 @ 08:03:34
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0