Allt möjligt...(anslutn. kommunalt vatten o avlopp)


Jag brukar lämna blommor som klarar sig bra hemma



Men några S:t Paulior tar jag med mig till stugan, synd att så många står
hemma och blommar för sig själva.


Den här färgen på Pensé hittade jag nere hos vår trädgårdsmästare.
Var tvungen att köpa den..



Dessa söta violer har vi fullt av på hela tomten. Jag älskar dem.
Trots att de är som ogräs på tomten.




Ja så var det dags att sjösätta båten. Maken förbereder innan grabbarna
kommer. Men nu är den på plats. Härligt!



Ja sedan var det dags att börja gräva, lilla Sigrid var nyfiken.



Vi trodde aldrig att det skulle gå så lätt att gräva inne i källaren och vid
ingången under dörren. Utanför får det bli med grävmaskin vid annat tillfälle.

Första steget är taget iaf.



Lilla Sigrid undrade vad vi höll på med. Njuter en stund i husses famn.



 En liten sväng till badbryggan med  Sigrid, hon  tyckte det var roligare att gräva
och rota i sanden,



för bada är nog lite för kallt, men lite spännande och läskigt var det att titta på vattnet.
Liten och lite rädd....men jättesöt och lydig.

Nu är det kväll och solen skiner in på oss genom fönstret.



Önskar alla mina bloggvänner en fin Valborg och 1 maj.

Kommentarer
Postat av: Mia

Meeen vilken underbar färg på penséerna!!!! Men vackrast är nog ändå ditt ogräs.... :-)))

Kram finaste!!

2012-04-29 @ 20:34:49
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anonym

å så vackra de är de små penseerna och dina saint paulor, vad fint det är där bara det blir varmare så kan ni bada:) ha en underbar valborg!

2012-04-30 @ 09:59:01
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Mysiga bilder och på de söta blommorna

men oj...vilket jobb det verkar vara att gräva i källaren

och så söt den lilla vovven är

ha den fin Valborg och 1 Maj ju också

kram min Majeldsvän

2012-04-30 @ 21:29:04
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: annette

Det blir ju toppemn när får vatten och avlopp, brukar ju ofta bli att man utnyttjar sommarstugan mera då, amma färg på Pensér köpte jag, var första året jag såg den färgen, så ljuvlig!

Blir till att åka ut och fiska lite god fisk nu när båten har kommit i skön, inte helt fel!

Vi får väl ta på oss lite kläder i helgen för det var ingen värme när jag cyklade hem ikväll!



Ha en helg!



Kramen

2012-05-04 @ 20:34:14
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Ragnvi

Så fin hon är lilla Sigrid! Och underbara blomster hos dig! I gruset vid skrutthuset i Trönö där växer penseer! Flera år sedan det var såna blommor där men...

Dina ekorrar...så avis!

Kramen!

Ragnvi

2012-05-07 @ 12:09:20
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Britten

Sigrid..jättesöt....du kanske får vara hundvakt ...så fina blommor du har redan...kramis...

2012-05-13 @ 01:19:54
URL: http://glitteroga blogg.se
Postat av: stefan

Ser härligt ut på landet. kram

2012-05-14 @ 20:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0