Roliga dagen

341127-189

Ibland är det bara för mycket och allt känns tungt. Har du tänkt på att du faktiskt kan göra det du gör utifrån glädje - även om det är för mycket på gång? Du kan inte göra mer än en sak i taget och det går inte fortare för att du ständigt påminner dig om det som inte blir gjort. Sitter du i en bilkö eller står i en matkö så gör du det - använd därför tiden till att tänka på något  ROLIGT istället!

Välj en dag denna vecka och  bestäm dig för att vad som än händer ska du vara glad! Du tänker inte låta andras stress och press eller ljud och flimmer komma utifrån och rubba din glada dag. bestäm dig kvällen före så  att du får med dig känslan i sömnen och i drömmarna. Se gärna till att lägga in något oväntat och skojigt under dagen.

Ta det som en mental övning - att du har rätt att vara glad även om vardagen är precis så stressande, krävande och jobbig som den kan vara..
341127-190

SE DET POSITIVA

När du träffar människor, se det positiva, starka och vackra hos dem.

Lägg märke till minst tre saker varje dag som gör dig glad i sinnet.

Om du gör något fel, se det då ur en humoristisk vinkel i stället för att klandra dig själv.

Fokusera på det du har istället för att se det som du tycker att du saknar.

När du gör ditt arbete, fokusera på det positiva som det ger och hur du kan lägga upp det så att det blir mer lustfullt för dig.
341127-191

En dag i tvättstugan kan verkligen vara både kul och rogivande. Sedan finns det ju saker som kanske är roligare.
Det ska jag ägna mig åt nu när jag är färdig i tvättstugan. Äta en god sallad, ringa min dotter, och när maken kommer hem ska vi ta en härlig långpromenad..


Fokusera på:
skratt, glädje, fnitter, humor, skämtsam, rolig, munter, lustig, lekfull, fyndig, glad, glättig, sorgfri, lycklig, spirituell..

Döm inte dagen efter
hur du känner dig när du vaknar.
Döm inte heller dagen efter
det spegeln visar på morgonen.


Det är aldrig för sent att få minnen för livet.

Kommentarer
Postat av: britten

hej där....ja ha roliga dagen...vi tänkte också en lång p i kväll det är underbart ute...kanske ner till kungsan och titta på körsbärsträden...tack för adresserna...nu har jag det färdigt att skicka ...kram kram

2008-04-24 @ 14:58:28
Postat av: Inger Maryissa

Jo, livet blir nog bra mycket lättare om man lyckas se det positiva även i mindre roliga saker.
Och humor är också något som är till stor hjälp i olika situationer.
Och det finns massor av positiva saker runtomkring oss, bara vi tittar efter.
Önskar dig en fin fortsatt vårdag.
Stor Kram
Ps. vad kul det är med alla platser vi minns i vår barndomsstad.
Det är så roligt när jag berättar om saker i min blogg från min barndom och du också känner igen platserna.

2008-04-24 @ 15:05:36
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Mia

Ibland är det inte så lätt... ;-)

2008-04-24 @ 17:50:59
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Anna

Precis...att välja glädje. Tänka att: kan jag känna mig lite lyckligare... ja det kan jag. :D

2008-04-24 @ 19:41:00
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Så rätt du har i ditt inlägg om att man ska se det positiva i nuet. Själv sitter jag bekvämt tillbakalutad och softar medan maken lagar mat och Honungspojken bakar sockerkaka i köket. I kväll ska vi bara mysa och ha det gott.

2008-04-25 @ 17:29:05
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: annebelle

Det är lätt att känna glädje i det här vädret...och tvättstugan är en ganska fridfull plats. Min favoritdoft är lakan som torkat ute i sol och vind. Önskar dig en fin helg.

2008-04-25 @ 22:32:22
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Plogflickan

Tack, du detta ska jag faktiskt prova, ibland när jag körbil så brukar jag LE stort när jag möter och ofta får man ett leende till baka!

2008-04-26 @ 06:30:18
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0